Prieskum: Už len pätina Slovákov kupuje darčeky v klasických obchodoch

    0
    V klasických kamenných predajniach nakupujeme čoraz menej (Autor: TASR)

    Vo všeobecnosti až dve tretiny Slovákov zháňajú prekvapenia pre blízkych v predstihu, už počas novembra a začiatkom decembra. Stále sa nájde však aj dvadsať percent takých, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami. Zhruba tretina opýtaných k výberu darčekov pristupuje pragmaticky, doma si navzájom povedia, kto čo chce.

    Ešte je tu však aj 8 % tradične založených ľudí, ktorí píšu list Ježiškovi.

    “Oba spôsoby majú svoje pre a proti. Ak využijete e-shopy, vyhnete sa stresu z preplnených nákupných centier, čakaniu v radoch, dopravným zápcham či problémom s parkovaním. Na druhej strane je tu zase riziko, že tovar objednaný online nebude úplne taký, ako ste videli na ilustračných obrázkoch, prípadne je tu isté riziko, že k vám nedorazí včas. Počítať musíte aj poplatkami za jeho doručenie,” hodnotí analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller.

    Vo všeobecnosti platí, že k online nakupovaniu inklinujú skôr mladšie ročníky a ľudia s vyšším vzdelaním.

    Prieskum ukázal, že až dve tretiny ich radšej zháňajú s dostatočnou časovou rezervou, teda v priebehu novembra a začiatkom decembra. Dokonca sa nájde desať percent takých, ktorí ich postupne pokúpia v priebehu celého roka. Naopak, stále však je aj pätina ľudí, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami.

    Hoci väčšina ľudí na Slovensku darčeky nakupuje, nájde sa aj 20 % Slovákov, ktorí ich vyrábajú vlastnoručne. Tri štvrtiny z nich argumentujú tým, že takýmto spôsobom určite niekomu darujú originálnu vec.

    “Pre ďalších je to jednoducho radosť či koníček a nemálo ľudí za tím vidí aj určitú úsporu peňazí. Predovšetkým medzi mladými získavajú na popularite aj služby zdieľaných dielní, kde si ľudia jednoducho požičajú potrebné náradie a nemusia ho kupovať. Nezriedka takto dokážu robiť aj na zložitejších projektoch, trebárs pre svojich blízkych vyrobiť originálny dizajnový nábytok,” tvrdí Müller.

    - Reklama -