Už mi to lezie na nervy. Je to iba ďalší dôvod na hystériu, pustil sa Baránek do kritikov Trumpa pre klimatickú dohodu

    0
    Americký prezident Donald Trump (Autor: TASR)

    Spojené štáty sa rozhodli odstúpiť od klimatickej dohody, ktorú sa podarilo vlani na jeseň dosiahnuť na summite v Paríži. Oznámil to prezident Donald Trump a z Európy sa na šéfa Bieleho domu zniesla vlna kritík. Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker dokonca povedal, aby sa Európska únia nesprávala ako vazali Američanov. Viac sme o tom písali TU.

    Dokonca newyorský guvernér Andrew Cuomo oznámil plán na založenie Americkej klimatickej aliancie, do ktorej by sa mali zapájať niektoré štáty USA na protest proti Trumpovmu odstúpeniu. Viac sa dočítate TU.

    Politický analytik Ján Baránek však vidí iba ďalší dôvod na hystériu. Problém je podľa neho zložitejší, ako sa javí z jednostranných reakcií jednej časti spektra, pričom sa k tejto téme vyjadrujú aj takí, ktorých nazýva „všeznalých laikov“.

    „No a máme tu ďalší dôvod na hystériu. Už vlastne prepukla. Trump odstúpil od Parížskej klimatickej dohody. Keď som čítal reakcie, neveril som vlastným očiam. Teda reakcie politikov, analytikov a novinárov. Nie klimatológov, nebodaj klíma-skeptikov z ich radov. Ale všeznalých laikov. Navyše, len sem-tam je zmienka, že Turmp chce rokovať o novej dohode, ktorá by mala byť k USA spravodlivejšia. Problém je podstatne zložitejší, ako sa javí z jednostranných a jednoznačných reakcií jednej časti spektra,“ napísal analytik na svojom Facebooku, pričom dodáva, že ani jeden z nás nie je k tejto téme povolaný.

    Podľa Baránka existuje dosť veľká časť vedcov, ktorí tvrdia, že vplyv človeka na klímu je prehnaný a prichádza tu len ku striedaniu cyklov. „Ešte skôr, ako začnete ´odborne´ reagovať, naštudujete si – aspoň letmo argumenty druhej strany. Teraz ´nekopem´ za Trumpa, ale za objektivitu. Zasa čítam len jeden názor. Už mi to lezie na nervy,“ dodáva Baránek, ktorý sa sťažuje, že sa nikde nedočítal, v čom je pre Ameriku dohoda nevýhodná.

    „Na záver iba perlička, aby ste o zložitosti problému mali akú-takú predstavu: Podľa jednej dánskej štúdie 15 najväčších tankerov na svete vyprodukuje za rok viac emisií ako všetky autá sveta. P. S.: Prosím vás, rozlišujte dôvody jednotlivých signatárov dohody – ich ekonomické záujmy a snahu reálne chrániť prírodu,“ uzavrel analytik.

    - Reklama -