Selfie tyčka, halušky, #hashtagy a volebná kampaň sa môže začať. Kde sú tie časy, keď Dzurindu na bicykli v ultramečiarovských dedinách dôchodcovia opľúvali…

    0
    Doktorka politológie Gabriela Mezeiová (Autor: Reprofoto, Facebook)

    V úvode svojho blogu sa doktorka politológie, pedagogička na Akadémii médií a komunálna politička Gabriela Mezeiová venuje východoeurópskemu politickému prostrediu a porovnáva ho s anglosaským svetom. O kampaniach a najmä ich stratégiách po obsahovej, vizuálnej stránke, ale najmä z hľadiska efektívnosti si myslí, že „zostali trčať niekde v šuštiakovom šere deväťdesiatych rokov”, kritizuje kreativitu našich politikov.

    „Otravné plagáty, odfláknuté retuše, unylé rozhovory, bezvýznamné frázy, čudné fonty, neprirodzené výrazy a pátos, sugestívne pohľady z billbordov a la Hasselhoff – to všetko je v menu aj tejto volebnej sezóny. A to všetko aj napriek dramatickému nástupu moderných technológií, ktoré si stále nevieme osedlať,“ analyzuje.

    „Pritom voľby by mohli byť taká sranda! Všetko však zatiaľ nasvedčuje tomu, že to bude znova nuda,“ myslí si Gabriela Mezeiová.

    Ďalej sa venuje našim najrelevantnejším stranám, ktoré najviac mútia vody našej politiky.

    Smer sa preodel do národných farieb a v súlade s tým aj pritvrdil rétoriku. Na voličskom trhu pribúdajú nacionalistickí zákazníci a Smer nie je jediný, kto má o ich hlasy úprimný záujem,“ myslí si a kritizuje aj výber sloganov. „Jednoduché heslá kampane sú veľmi všeobecné, v niektorých prípadoch až za hranicou únosnosti. Robíme pre ľudí vo mne osobne nič neevokuje, pretože si neviem predstaviť opak,“ dáva za príklad.

    KDH sa opäť, paradoxne, spolieha len na fyzikálne zákony a to najmä na zotrvačnosť. Nevidia však za roh, kde vzniká veľký priestor pre konkurenciu, ktorá im siahne na to jediné, čo majú – na konzervatívneho kresťana,“ naložila konzervatívcom. „Politická stratégia a programové ciele hnutia sú tá najväčšia nuda na internete a môžete byť konzervatívny ako chcete, ale do konca to nedočítate,“ myslí si.

    Sieť môže byť práve tým subjektom, ktorý prevezme veľkú časť voličov KDH a očividne na to aj vsádzajú. Sformovanie programu do biblického desatora v kombinácii s #hashtagmi je marketingový bullseye (v šípkach zásah do čistého stredu)! Nechápem síce, čo je to ´praktická podpora rodiny´, ale asi bude lepšia ako nepraktická,“ píše a dodáva: „Varenie halušiek v kultúrnych domoch bol pre mňa kultúrny šok.“

    SKOK! varili halušky celé leto, pričom podľa mňa celkom zbytočne. Ako jediná skutočne liberálna strana s otvoreným postojom v kľúčových problémoch súčasného Slovenska by si mali uvedomiť, že práve ich zákazníci už nejaký ten čas jedia skôr humus ako halušky, pijú skôr cider ako europivo a vyskytujú sa skôr v kaviarňach ako v kolibách,“ vyčíta im. „Cieľom kampane primárne nemá byť niekoho osloviť alebo nakŕmiť, ale presvedčiť ho,“ pripomína im.

    Mezeiová sa venuje aj už skoro mimoparlametnej SDKÚ-DS. „Ich billbordové hlavy vzbudili veľkú pozornosť, ktorá sa však zrejme nepretaví do náklonnosti. Nejde tak ani o tie hlavy, ako skôr o ich nepochopiteľný odkaz,“ a pripomína, že to je naozaj na hlavu postavené, najmä odkazy ako Zmena pre mladých. „Ale akú zmenu majú tie hlavy na mysli?“ pýta sa a vysvetľuje, že interaktivita tohto nápadu je obmedzená len na možnosť poslať strane e-mail. „Kde sú tie časy úžasných nápadov z toho obdobia, ako napríklad Dzurindova jazda bicyklom naprieč ultramečiarovskými dedinami, v ktorých ho dôchodcovia opľúvali, ale vždy sa našlo viac mladých, ktorí sadli na bicykel a aspoň pár kilometrov sa viezli spolu s ním?“ doberá si Frešovcov.

    Politologička uštedrila silnú dávku kritiky aj na liberálov SaS. „Vytiahli na jednej strane selfie tyčku, na druhej Osuského celkom vtipné slovné hry (SuLike, SaStavme ho, bratia!) a liberalizmus dvíhajúci obočie. O Poliačika menej a o Galka viac a v marci budú mať rovnú nulu,“ predpovedá im.

    OĽaNO ft. NOVA svoju kampaň zbúchali evidentne narýchlo, ako inak si vysvetliť ich generálny slogan Aby ľudia žili, nielen živorili? Odhadujem, že cieľom tohto posolstva mala byť eliminácia živorenia a nie snaha o zotrvanie tohto stavu popri žití. Ale ktovie, možno je to ďalší rafinovaný trik alebo dokonca aj zámer. Pri tomto nekompatibilnom tandeme už prekvapí máločo,“ kritizuje koalíciu, ktorej preferencie sa pohybujú na prahu nezvoliteľnosti a v závere dodáva:

    „Som zvedavá, čo nám prinesú Vianoce. Predvolebná kampaň ich môže totiž znetvoriť viac ako 100 mobilných operátorov dokopy.“

    Celý blog si prečítajte TU.

    - Reklama -