Nový Volkswagen Polo

0
Nový Volkswagen Polo sa začne predávať v júni. Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo s vyše 18 miliónmi vyrobených exemplárov od roku 1975 patrí k najúspešnejším malým automobilom na svete. Za 46 rokov si vybojoval miesto medzi troma najpredávanejšími modelovými radmi v rámci koncernu. Teraz prichádza Polo v novom evolučnom stupni.

Evolučná zmena

Modernizácia karosérie je viditeľná na novej prednej a zadnej časti karosérie. Foto: Volkswagen

Dizajn, technológie a štruktúra vybavenia boli v širokom rozsahu aktualizované. Na pohľad je táto modernizácia najlepšie viditeľná na novej prednej a zadnej časti karosérie. Nový dizajn majú nárazníky, dvere batožinového priestoru, svetlomety a zadné svetlá – teraz obidvoje štandardne z LED. Po prvý raz sú pre Polo k dispozícii aj nové adaptívne svetlomety IQ.LIGHT LED-Matrix. V interiéri Polo boduje sériovým digitálnym združeným prístrojom Digital Cockpit, sériovým novým multifunkčným volantom, systémami infotainmentu najnovšej generácie. Ak má Polo voliteľnú automatickú klimatizáciu Climatronic, na jej ovládanie slúži po prvý raz dotykové ovládanie. Pre Polo bude na výber osem farieb karosérie. Z nich dve sú štandardné – Ascot Šedá a Pure Biela a päť metalizovaných lakov.

Optimálne využitie priestoru

Technický základ pre aktuálny model Polo tvorí modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB. Na rozdiel od väčších modelov Golf, Tiguan alebo Arteon, je to verzia MQB A0 adaptovaná pre zvlášť kompaktné rozmery. V novom evolučnom stupni má Polo dĺžku 4.053 mm, šírku 1.751 mm a výšku 1.446 mm. Dlhý rázvor 2.564 mm vytvára krátke previsy a dodáva päťdverovej karosérii energické proporcie. Výhodou stavebnice MQB je optimálne využitie priestoru, vďaka ktorému má batožinový priestor objem 351 litrov.

Nový dizajn interiéru

Prístrojový panel má horizontálnu štruktúru. Foto: Volkswagen

Prístrojový panel má horizontálnu štruktúru, na ktorej vynikajú použité moduly. Jedným z nich je sériový digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 20,3 cm (8,0 palca), resp. 26 cm (10,25 palca) ako „Digital Cockpit Pro“ s rozšíreným rozsahom zobrazenia (napr. mapa navigácie, obrázok volajúceho, obrázky obalov nosičov skladieb). Druhým modulom je displej systému infotainmentu. Tieto dva displeje sú umiestnené v najvyššej úrovni prístrojového panelu v ergonomicky optimálnej osi pohľadu vodiča.

Možnosť čiastočne automatizovanej jazdy

Aj po technickej stránke sa malý automobil približuje k modelom Volkswagen vyšších segmentov. Ako novinka vo svojej triede môže mať Polo na želanie asistenčný systém IQ.DRIVE Travel Assist. Ten kombinuje funkciu nového prediktívneho adaptívneho tempomatu ACC a asistenta udržiavania jazdného pruhu Lane Assist, čím umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu (vedenie v pozdĺžnom a priečnom smere) do rýchlosti 210 km/h. V takomto prípade má Polo nový sériový multifunkčný volant doplnený kapacitnými senzormi, ktoré registrujú, či sa ho vodič pri jazde s aktivovaným systémom IQ.DRIVE Travel Assist dotýka – ako to v EÚ požadujú právne predpisy pre automatizovanú jazdu úrovne Level 2.

Štyri efektívne trojvalce

Od roku 1975 sa vyrobilo vyše 18 miliónov Volkswagenov Polo. Foto: Volkswagen

Tri motory na benzín a jeden na CNG. Volkswagen začne predávať Polo v najvyššom evolučnom stupni so štyrmi vysoko efektívnymi trojvalcovými motormi s objemom 999 cm3. 1.0 MPI s výkonom 59 kW (80 k), 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k), 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a napokon špesialita 1.0 TGI s výkonom 60 kW (90 k). Ekologickú alternatívu predstavuje motor TGI na stlačený zemný plyn CNG, ktorý je uložený vo vysokotlakových nádržiach. Štartuje a jazdí primárne na plyn, po jeho spotrebovaní sa automaticky prepne na benzín pre spoľahlivý dojazd k čerpacej stanici CNG.

Copyright: Volkswagen AG news room – nový Volkswagen Polo R-Line

- Reklama -