Opel Grandland Hybrid 4: Nemec s francúzskym šarmom

0
Opel Grandland Hybrid 4 si po dizajnovej stránke ponecháva charakteristické črty značky Opel. Foto: netcarshow.com

Časy, keď tradičný nemecký výrobca Opel patril pod krídla amerického GM, už patria minulosti. Autá z nemeckého Rüsselheimu teraz dostávajú francúzsku technológiu a treba povedať, že zmena im prospela. Opel pod krídlami francúzskeho koncernu PSA, dnes už štvrtej najväčšej automobilky na svete s názvom Stellantis, má vykročené do nádejnej budúcnosti.

Karoséria s farebnými kombináciami

Zadnej časti vozidla dominujú zaujímavo tvarované svetlá. Foto: netcarshow.com

Na test sme mali k dispozícii vozidlo v červenej farbe karosérie a zaujímavým doplnením čiernej strechy a prednej kapoty. Je to trend, ktorý vidieť hlavne na autách Citroen a Peugeot. Na prvý pohľad je zrejmé, že priamym súrodencom v tomto prípade je Peugeot 3008. To však neznamená, že by si Grandland neudržal svoj dizajnový rukopis. Je to impozantný crossover s pohonom všetkých kolies. Exteriér karosérie je stále typický pre Opel. Najpríťažlivejšia je predná časť, kde tvary predného nárazníka spolu s maskou chladiča a svetlami vytvárajú veľmi peknú kombináciu. Výrazná maska chladiča v sebe ukrýva neprehliadnuteľný znak Opel a ten po bokoch rozširujú lišty v tvare krídiel. Tie pekne ladia so svetlami, ktoré pokračujú v začatých líniách. Dizajnové prvky v prednej časti uzatvárajú rovnako výrazne bočné prieduchy. Podobné je naše hodnotenie aj zadnej časti. Tak isto ako predná časť je náprotivok výrazný s jasnými črtami, kde dominujú zadné svetlá v ladnom oblúku. Nechýbajú dizajnové výfuky. Zboku je karoséria bez výraznejších prelisov, iba okno zadných dverí dopĺňa jemná vlnovka.

Pohodlný až luxusný interiér

Prístrojová doska je vybavená analógovými ukazovateľmi a interiér je mimoriadne pohodlný. Foto: netcarshow.com

Interiér vozidla je skutočne pekný a hlavne pohodlný. Dominuje mu koža a množstvo plastových i kovových doplnkov po celom interiéri. Dokopy je to vkusné a príjemné. Odvetrávanie elektricky ovládaných predných sedadiel alebo ich vyhrievanie bolo príjemným spestrením. Sedadlá tiež majú k dispozícii nastaviteľnú bedrovú opierku. Volant ponúka dobré rozloženie tlačidiel pre ovládanie základných funkcií. Ovládacie prvky na pravej strane sú určené pre ovládanie infotainmentu a ľavá strana je určená pre ovládanie jazdných asistentov, ktorých je naozaj dosť. Aj to prispieva nielen k bezpečnosti, ale aj komfortu jazdy. Prístrojový panel je klasický s analógovými ukazovateľmi, teda žiadne vychytávky, ktoré nie každému vyhovujú. Sám som skôr za klasiku a ovládacie prvky, aj ukazovatele boli prehľadné a ľahko intuitívne dostupné. Odkladacích priestorov by najmä vpredu mohlo byť viac, respektíve mohli byť objemnejšie. O pohodlie a komfort majú postarané aj pasažieri vzadu. Samozrejme, nie až na takej úrovni, no na komforte to stále neubudlo. Sedadlá sú tu takmer rovnako pohodlné, aj keď už nedisponujú akýmikoľvek nastaveniami. Stredový panel pre cestujúcich vzadu ponúka dva samostatne nastaviteľné výduchy klimatizácie. Priestoru je tu dosť aj pre nohy. Zadné okná sú doplnené tieniacou clonou. Kufor má priemerný objem 390 litrov, ale po zložení operadiel zadných sedadiel sa zvýši na úctyhodných 1 530 litrov.

Úsporné srdce

Schéma vozidla s tromi motormi dodávajúcimi výkon až 300 koní. Foto: netcarshow.com

Najdôležitejšou časťou každého vozidla je, samozrejme, jeho motor. V tomto prípade sú to tri motory. Jeden prepĺňaný benzínový s objemom 1,6 litra a výkonom 200 koní, predný elektromotor pracuje s výkonom 110 koní a zadný až 113 koní. Systémovo je schopná táto trojkombinácia dodať autu až tristo koní. Keďže ide o klasický plug-in hybrid, je možné batérie dobíjať zo “zásuvky”. Najmä tí, ktorí auto využijú v meste a na krátke vzdialenosti, budú príjemne prekvapení. Auto je schopné prejsť čisto na elektrický pohon takmer 60 kilometrov, ale batéria sa vlastne nikdy úplne nevybije. Systém má štartér-generátor, ktorý stačí obmedzene zásobovať elektromotory energiou, aj keď je batéria vybitá. Najprekvapivejšia na tomto ústrojenstve je jeho razantnosť pri rozjazde. Pri jemnom narábaním s plynom hlavne v meste sa spaľovací motor vlastne ani nezapne. Odmenou je úžasná spotreba. Priemerná spotreba je okolo 6 litrov v kombinovanej premávke, ale pri kratších vzdialenostiach zistíte, že vám z benzínovej nádrže ubudli sotva dva litre. Výbornou voľbou bol osemstupňový automat, ktorý výborne spolupracoval s pohonným ústrojenstvom. Je to prevodovka s viaclamelovými spojkami, ktoré vďaka zníženiu trecích strát zvyšujú dojazd v elektrickom režime. Auto má vlastnú vstavanú nabíjačku s meničom striedavého prúdu na jednosmerný. Zo 400-voltovej siete sa batéria nabije za menej ako dve hodiny. Kto má možnosť nabíjať doma, má obrovskú výhodu. Napokon, pre takýchto vodičov je toto auto primárne určené. Nabíjať mimo je síce možné, ale, ako je u nás zvykom, nabíjacích staníc je žalostne málo a aj keď sú, najskôr sú obsadené. Ale trend je jasný – autá s elektrickým režimom sú realitou, ktorej sa vlastne už ani nedá vyhnúť. Opel Grandland Hybrid 4 je vynikajúcou voľbou – je pohodlný, impozantný a navyše ekologický.

- Reklama -