Toyota C-HR Hybrid: Potešenie z dokonalosti

0
Toyota C-HR. Foto: netcarshow.com

Toyota priviedla na trh trochu futuristický model C-HR pred štyrmi rokmi. Najmä mladí vodiči privítali nezvyčajný dizajn a postupom rokov si získal obľubu. Veď len v prvom roku po začiatku predaja si tento crossover našiel v Európe 120 000 majiteľov. S benzínovým motorom mu však čosi chýbalo. To Toyota doplnila naozaj perfektným hybridným systémom, ktorý toto auto posunul o level vyššie.

Dizajn s nepatrnými zmenami

Najnovšia generácia „céhaerky“ už nemá pod kapotou benzínový motor s objemom 1,8 litra, ale silnejší a výkonnejší dvojliter. Ten si odskúšali s prenikavým úspechom v modeli Corolla. Na prvý pohľad si zmenu všimnete len ťažko. Zmenou prešli nárazníky a full-LED svetlá. Vo vyšších verziách sú dokonca adaptívne a dokážu sa natáčať do zákruty. Zatiaľ čo doteraz bolo denné svietenie oddelené od smeroviek, teraz sa zlúčilo a je umiestnené v hornej časti predných reflektorov. Podobnú zmenu auto podstúpilo aj v zadnej časti. Výsledkom je modernejšie a zaujímavejšie. Pritom veľa nebolo treba.

Vodič má vďaka futuristickému dizajnu zadnej časti obmedzenejší výhľad dozadu. Foto: netcarshow.com

Interiér takisto takmer pôvodný

Aj v interiéri je viditeľný japonský rukopis. Iba to potvrdzuje náš názor, že Toyota zapracovala najmä na technike. Minimálnymi zmenami prešla osempalcová dotyková obrazovka s moderným a graficky lepšie prepracovaným multimediálnym systémom. Systémy auta vodič ovláda nielen cez obrazovku, ale aj pomocou mechanických tlačidiel a na volante takisto nechýbajú ovládače infotainmentu a počítača. Potešia internetové služby MyT, ktorými cez mobilný telefón ľahko naplánujete trasu, vyhľadáte, kde ste zaparkovali vozidlo a máte možnosť využiť aj služby virtuálneho trénera. Samozrejme, ak dbáte na ekologickú jazdu. Treba povedať, že tento funguje výborne. V aute sa sedí trochu vyššie vďaka ergonomickým sedadlám a výhľad z vozidla je takmer ideálny. Trochu problémov má vodič pri pohľade dozadu. To je daň za futuristický tvar karosérie.

Crossover so schopnosťou zaujať vzhľadom i dokonalou jazdou. Foto: netcarshow.com

Zázrak pod kapotou

Hybridný systém Toyoty bez akéhokoľvek preháňania patrí k tomu najlepšiemu v súčasnej automobilovej technike. My sme jazdili s autom s výkonom 152 koní a k tomu bol ideálnou voľbou elektromotor, ktorý pridal ďalších 108 koní. A s touto kombináciou sa dokážu robiť divy. Nielen pri razantnejšej jazde, ale aj ekologický výsledok je nad očakávanie vynikajúci. Veď s týmto autom sa dá najmä v mestskej premávke jazdiť so spotrebou ani nie päť litrov. Pritom razancia je priam obdivuhodná. Pri rýchlej jazde na diaľnici si motor vypýta minimálne o liter viac, ale sledovanie displeja so zobrazením jazdy na elektriku, benzín alebo dobíjanie je divadlo samo o sebe. Treba to vyskúšať.

Pocity z jazdy

Toyota C-HR je crossover nie veľký rozmermi, ale veľký tým, čo dokáže a ako jazdí. Mestské SUV s netradičným dizajnom, dostatočným výkonom, hybridnou technológiou, nízkou spotrebou a schopnosťou krátkodobo jazdiť bez emisií by v súčasnom svete naozaj mohlo byť ideálnou voľbou. Perfektné zvládanie mestskej premávky, úspora, vynikajúci podvozok zvládajúci takmer „nehlučne“ aj nedostatky našich ciest iba potvrdzujú náš úvodný titulok – Potešenie z dokonalosti. Do ťažšieho terénu je takéto auto hnať chybou, aj keď má zvýšenú svetlú výšku. Ľahký terén mu nerobí žiadny problém. A to má auto hmotnosť takmer poldruha tony. Vďaka silnej kombinácii oboch motorov je ľahko ovládateľný, športová jazda mu nie je cudzia. Skrátka ľahké auto s veľkou budúcnosťou.

Nová Toyota C-HR prešla minimálnymi zmenami dizajnu. O to viac získala na technológii. Foto: netcarshow.com
- Reklama -