TEST Seat Ateca FR: Auto, ktoré v mnohom prevyšuje väčšieho brata s logom VW  

0
Seat Ateca patrí medzi najkrajšie stredné SUV na našom trhu. Foto: netcarshow.com

Od roku 2016 jazdí po cestách model španielskej automobilky Seat s názvom Ateca. Vychádza z podkladov svojho koncernového brata z modelu Tiguan, ale má svoj vlastný rukopis. Mne osobne sa zdá byť menej agresívne a viac príjemné na prvý pohľad. Španieli okrem racionality nezanevreli ani na príznačný temperament svojich vlastných modelov.

Auto je štýlové, vo verzii FR aj športové, ale stále je krásne. Foto: netcarshow.com

Karoséria

SEAT sa v rámci koncernovej hierarchie formoval vždy ako temperamentná značka zameraná na emócie. Jasným posolstvom tejto filozofie je aj testovaný exemplár. Modernizovaná Ateca ponúka aj napriek racionálne a konzervatívne tvarovanej karosérie typu SUV veľmi atraktívne línie a krivky. Dynamický potenciál ešte viac vyšperkovala najvyššia výbavová verzia FR. Modernizácia kompaktného SUV priniesla výrazne prepracovanú prednú čas s atraktívnejším nádychom. Nová a rozmerovo väčšia maska dostala športovejší výplet. Zmenami prešiel tiež predný nárazník, kde sú okrem už spomenutého efektného výpletu opticky ešte viac znázornené postranné moduly s integrovanými hmlovkami. Novým konceptom vrátane svetelného podpisu sa pýši aj modul hlavných svetlometov LED. Pri pohľade z profilu zaujme testovaný model klasickou SUV siluetou s pomerne veľkorysým bočným presklením a sympatickým dôrazom, na čo najlepšie nájazdové uhly. Dynamický nádych v tomto priestore pripomína nielen tvar zadného stĺpika karosérie, ale aj „ostré“ karosárske prelisy. Pre verziu FR je príznačné lakovanie prahov, resp. lemov blatníkov vo farbe karosérie v kombinácii s čiernym orámovaním bočných okien.

Interiér

Po otvorení dverí zaujmú estetické prekrytia prahov a na prvý pohľad jednoduchá prístrojová doska, a s kvalitnejšími materiálmi sa nešetrilo. Precíznu úroveň dosahuje aj dielenské opracovanie. Športovú atmosféru verzie FR okrem použitých materiálov a ozdobných obkladov s identickým logom pripomína aj volant, športové predné sedačky či hliníkové pedále. V aute nechýbajú ani moderné digitálne ovládače, ale takmer vždy v súhre s manuálnymi. Grafický prístrojový panel s menšou obrazovkou je k dispozícii už v základe. Testovaný exemplár disponoval príplatkovou verziou full digital cockpitu. Do tohto riešenia rozhodne odporúčam zainvestovať. Kvalitnú a prehľadnú grafickú stránku dopĺňa viacero vyobrazovaniach módov, medzi ktorými nechýba ani náhľad mapového podkladu. Vítaným bonusom je aj jednoduché a intuitívne ovládanie prostredníctvom multifunkčného volantu a najnovšia verzia infotainmentu s dotykovou obrazovkou orientovanou na vodiča. Ateca je auto pre päť dospelých cestujúcich, ktorí majú na všetkých pohodlných sedadlách dostatok miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme náklad v objeme 485 litrov.

Motor

Pod kapotou sa nachádza skutočné veľkorysé srdce. Dvojlitrový benzínový štvorvalec TSI s výkonom 190 koní je ideálnou voľbou pre Atecu FR. Motor spoľahlivo spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG osvedčenou v celej plejáde koncernových vozidiel.

Je pravda, že skratka FR evokuje vrcholný športový výkon a zdá sa mi, že by nebolo na škodu, keby sa pod kapotu umiestnil ešte silnejší motor. Mne 190 koní naplno stačilo, ale môžu byť vodiči, ktorí si radi vyskúšajú svoje schopnosti s väčším záprahom koní. Zato ja som mohol byť spokojný so spotrebou. Priemernú spotrebu som dosiahol na úrovni 7,1 litra, ale na diaľnici si auto vypýta aj osem litrov.

- Reklama -