TEST Škoda Enyaq Coupe RS iV: Dokonalosť, ktorá zaujme a poteší

0
Škoda Enyaq Coupe právom patrí k najkrajším elektromobilom na našom trhu. Foto: autor

Plne elektrická Škoda určite patrí k najkrajším autám tohto druhu na našom trhu. Po SUV Enyaq prišiel model s karosériou Coupe, ktoré posunulo eleganciu tohto modelu do iného levelu.

Karoséria

Vrcholná verzia modelového radu, ktorú sme mali možnosť testovať, už na prvý pohľad zaujme. Karoséria je pomerne dramaticky tvarovaná s typickou zaslepenou prednou maskou Crystal Face. Plynulá bočná línia karosérie sa dozadu zvažuje a vytvára naozaj peknú siluetu vozidla. K dispozícii sme mali auto s výraznou zelenou farbou nazvanou Mamba Gren.

Čierne lemovanie prvkov na prednej zaslepenej maske pôsobí masívne ale elegantne. Foto: autor

Aj to určite prispelo, že za týmto vozidlom sa obzrie skoro každý. Pomerne menšie bočné okná štyroch dverí sú pekne tvarované a dotvárajú celkovú eleganciu a masívnosť auta. Najmä s 21-palcovými kolesami, ktoré sú umiestnené v baltníkových výrezoch “natesno”. Napriek zvažujúcej sa streche je vzadu dostatok miesta nad hlavou ako vo verzii SUV. Súhru ostrých hrán a línií sprevádzanú kolmým predkom s takmer negatívnym odklonom a prísnymi 130 Matrix-LED svetlami s funkciou vykrývania premávky pred vozidlom oceňujeme vysoko. Estetiku a príbuznosť so športovou podobou dopĺňajú čierne lamely na prednej maske ako aj čierne okraje panoramatickej strechy, ktoré pekne lícujú so zadným oknom. Plakety RS sú len po bokoch karosérie, ktorej všetky lišty, kryty spätných zrkadiel a zvyšné ozdobné prvky zdobí čierny lak. Platí to dokonca aj pre označenie modelu a centrálne umiestnený nápis. Obzvlášť v kombinácii s prenikavým lakom karosérie.

Interiér

Z interiéru tohto auta máme skutočne veľmi dobrý dojem. Palubná doska je potiahnutá príjemnou Alcantarou, na volante sú stále elegantné, no najmä fyzické otočné ovládače, čo je dnes už skôr výnimka. Chválime aj fyzické tlačidlá na vyvolanie základných funkcií na stredovom paneli. Samotný stredový panel je však naozaj masívny a neraz sa bije o miesto s kolenom vodiča. Interiér je posiaty kontrastným prešívaním, kožou a Alcantarou, do oka okamžite padnú aj športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a výbornou bočnou oporou tela. Cez celú šírku palubnej dosky a na dverách sa tiahne ambientné osvetlenie, ktoré pri zvolenom zelenom odtieni trefne sekunduje farebnej kombinácii. Páči sa nám aj netypická, no veľmi elegantná kľučka dverí. Svoju úlohu plní výborne, svojím plastovým vyhotovením však trochu bije do očí. Viac nám však prekážajú lacné plastové tlačidlá na ovládanie okien, ktoré kazia celkový dojem z kokpitu, najmä v kontexte toho, ako hodnotne a moderne pôsobí. Musíme totiž uznať, že palubná doska ako celok na pomery značky Škoda vyzerá výborne. Výhľad z vozidla je bezproblémový. Za plne elektrickým vekom kufra je pomerne slušný batožinový priestor s objemom 570 litrov.

Pohon

Plne elektrický Enyaq Coupé RS iV má sériovo pohon všetkých štyroch kolies. Silnejšia je zadná náprava s elektromotorom s výkonom 150 kW. Predný elektromotor vyvinie 80 kW a celkový výkon je 299 koní. Výrobca sľubuje dojazd v zmiešaných podmienkach režimu WLTP 502 – 533 km. Nám sa podarilo dosiahnuť dojazd na jedno nabitie okolo 420 km. Dosiahli sme priemernú spotreba 19,9 kWh/100 km. Veľmi sme sa neobmedzovali, lebo mať v rukách takéto “delo” sa nestáva každý deň. Vstavaná nabíjačka na striedavý prúd má výkon 11 kW, pri jednosmernom prúde môžete nabíjať výkonom 135 kW.

Zadná časť so šípovými zadnými svetlami pôsobí príjemne. Foto: autor

Naladenie podvozka výborne pohlcuje nedokonalosti vozovky a aj v športovom režime je to stále relatívne pohodlné. Veľké kolesá na nerovnostiach počuť a RS je trochu tuhšie, ale stále je to veľmi príjemná jazda sprevádzaná výbornou pružnou akceleráciou. Auto má okamžitý a hladký ťah pri pružnom zrýchlení a je naozaj vynikajúci. Elektromobil ale taký má naozaj byť.

- Reklama -