TEST Škoda Fabia Monte Carlo 1,5 TSI: Fabia, aká ešte nebola

0
Škoda Fabia Monte Carlo vychádza z "bežnej" sériovej Fabie. Foto: netcarshow.com

Najpredávanejšia Škoda na našom trhu má ďalšiu lahôdku pre motoristov, ktorým nestačí „bežný” trojvalec. Nové Monte Carlo som testoval s najsilnejším štvorvalcom 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Hneď na úvod poviem, že to bola lahôdka.

Karoséria

Zadná časť vozidla s čierne ladenými krytmi podvozku, vpredu i vzadu dominujú LED svetlá. Foto: netcarshow.com

Základné črty má Monte Carlo ako najpredávanejšia Fabia. Pribudla však čierna maska, rovnako čierne disky kolies, do tretice čierne spätné zrkadlá a, samozrejme, čierna strecha v kombinácii s červenou karosériou. Treba povedať, že spolu s nádhernou červenou farbou sa za autom obzeralo nemálo ľudí. Najväčší bestseller Škody na našom trhu skutočne zaujal. Predné i zadné majú vynikajúce LED svetlá. Auto pôsobí veľmi elegantne a dynamicky a sotva mu niečo vytknúť. Samozrejme, je to subjektívny názor, ale myslím, že mnohí so mnou budú súhlasiť. Škoda Fabia Monte Carlo je auto, ktoré sa skutočne vydarilo.

Interiér

Príjemne ma prekvapil dvojfarebne ladený interiér. Digitálny kokpit ma príjemne prekvapil a dobre sa ovládal. Chvíľu mi trvalo, kým som zvládol ovládanie navigácie spolupracujúcej so smartfónom. Bolo to však v pohode a fungovalo to rýchlo a spoľahlivo. Rovnako ma auto zaujalo svojím vnútorným priestorom, najmä vpredu. Ďalšou čerešničkou boli športové sedadlá s výborným posedom a ergonómiou. A to aj pre mňa, ktorý určite nepatrí k vodičom so subtílnou postavou. Keďže auto vychádza z „klasickej” Fabie aj Monte Carlo nemá nejako oslňujúco priestranný kufor. Necelých 400 litrov, presnejšie 380 litrov, nie je veľa, ale veď v rukách som mal auto, ktoré sľubovalo športovú jazdu. Na rodinné výlety v plnom obsadení sedadiel asi nebude veľa motoristov jazdiť. Logicky by stratili to, čím je toto auto prioritne zaujímavé. Táto Fabia je určená pre športovo naladenú skupinu motoristov. Motor na to má naozaj vhodný.

Motor

V ére, v ktorej prevládajú predovšetkým trojvalcové motory, bol príjemným spestrením testovaný motor, ktorý som mal pod kapotou. Poldruha litrový štvorvalec so slušným výkonom 150 koní priam lákal vyskúšať, čo agregát dokáže. Podľahol som aj ja a po piatich minútach vo vozidle po jeho prevzatí v servise som bol ľahší o nemalú pokutu. Potom som si už dával väčší pozor. Ak som sa obával o zvýšenú spotrebu, musím po odjazdení takmer 900 kilometrov priznať, že som sa mýlil. Je to naozaj výborný a hlavne pomerne úsporný motor. Veď som dosiahol priemernú spotrebu 6,3 litra, a to som jazdil naozaj dynamicky a rýchlo. Na diaľnici dosiahnuť povolenú rýchlosť nebol žiadny problém a ručím za to, že si to užijete. Štvorvalec spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou prispel k naozaj príjemnej a pohodovej jazde. Iste, hádzať ručne „kvalty” sa dá iba ušami pod volantom, ale to praví rallye jazdci nerobia. Ale my, čo sa nechystáme zvíťaziť na rallye Monte Carlo, si to užijeme ešte viac. Na stovku som zrýchlil za 8 sekúnd a výrobca udáva, že maximálna rýchlosť je 225 km/h. Radšej nebudem prezrádzať, či som to skúsil. Jedna pokuta mi stačila.

Jazda

.Červeno-čierna farebná kombinácia pôsobí elegantne a príťažlivo. Foto: netcarshow.com

Prekvapilo ma, že interiér je vynikajúco odhlučnený. Myslím, že určite viac než bežné Fabie. Vďaka neutrálne naladenému podvozku auto si vie veľmi dobre poradiť s väčšími aj menšími priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami, a pritom si zachováva veľmi dobrú stabilitu. A to aj pri ostrejších prejazdoch zákrut, ktorému sa nemusíte vyhýbať. Jazdný komfort bol naozaj dobrý aj na veľkých príplatkových osemnásťpalcových kolesách. Darmo, jazdil som iba týždeň, ale spomínať na príjemné spestrenie naplnené športovým zážitkom a pohodlnou jazdou budem dlhšie. Táto zábava vás vyjde vo výbave, akú som mal k dispozícii, na 25 575 eur.

- Reklama -