TEST Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Mild Hybrid: Stále kráľ mestských crossoverov

0
Auto je väčšie, krajšie a modernejšie. Foto: netcarshow.com

Bol to práve Nissan Quashqai, ktorý založil segment kompaktných mestských SUV. Čo na tom, že konkurencia v tejto triede nespala a Qashqai stále patrí k najobľúbenejším. Teda aspoň u nás. Veď jeho predchádzajúce modely patrili k najžiadanejším.

Karoséria

Pri zadnej časti sa mi zdalo, že podstúpila najvýraznejšie zmeny v dizajne. Foto: netcarshow.com

Predovšetkým nový model je výrazne väčší ako jeho predchodca. Je to robustnejšie vozidlo postavené na novej podvozkovej platforme CMF-C aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Výrobca udáva, že nový dizajn karosérie podstúpil zmeny, ktoré budú vyhovovať aj elektrifikácii vozidiel tejto značky. Súčasťou základnej výbavy sú LED svetlá vpredu i vzadu. Predné svetlomety v tvare úzkych štrbín sú “vyzbrojené” inteligentnou LED Matrix technológiou. Fungujú viac ako dobre. Nechýbajú ani LED hmlové svetlá, ktoré prispievajú k zníženiu únavy očí počas dlhých nočných jázd. Samotná karoséria je ľahšia vďaka použitiu kompozitných materiálov a hliníka, čo viedlo k zníženiu hmotnosti o 60 kilogramov. Výrobca sa skutočne výrazne snažil zmeniť vzhľad, no mne sa zdá byť iba mierne triezvo zmenený. Najmä čo sa týka porovnania s predchádzajúcou generáciou. Oproti prvej generácii je zmena skutočne výrazná. Je to však subjektívny pocit.

Interiér

Čo veľmi prekvapilo, je kvalita interiéru. Na prvý pohľad si všimnete bohatú výbavu už v základnej verzii. Nechýba adaptívny tempomat napriek použitiu manuálnej prevodovky, čo je mierna rarita, aktívne sledovanie mŕtveho uhla, prediktívne brzdenie, parkovacie senzory, rozpoznávanie značiek, stredový airbag. Páčil sa mi aj head-up displej s čítaním údajov na čelnom skle. Údaje boli skutočne bohaté a vodič nemusí často sledovať prístrojový panel.

Aj to je spôsob ako, i keď maličkosťou, prispieť k bezpečnosti jazdy. Kvalita obrazu 360 -stupňového kamerového systému zachytáva reálne dianie okolo vozidla. Digitálny interiér budete hľadať len čiastočne, ale to je opäť subjektívny názor. Konzervatívni vodiči si prídu na svoje. Darmo, Japonci sa nehrnú do výrazných inovácií poplatných časom. Ale to nie je na škodu. Mne sa “pracovisko vodiča” veľmi páčilo a cítil som sa v ňom dobre. Ešte ľahšie sa mi šoférovalo bez rušivých kontroliek a nekonečných zmien na displeji. Sedadlá sú kvalitné a pohodlné s dobrým bočným držaním. Digitálna prístrojová doska má elegantné a prehľadné grafické zobrazovanie. Páčila sa mi aj možnosť personalizácie poskytovania údajov. Stredový dotykový displej pripomínajú tablety a najmä mladší vyznávači tejto techniky si prídu na svoje. Objem batožinového priestoru je v základnej konfigurácii sedadiel 460 litrov, po zložení operadiel zadných sedadiel získate takmer 1 600 litrov.

Motor

Pod kapotou som mal benzínový štvorvalec 1,3 DIG-T s Mild Hybridnou technológiou s výkonom 158 koní a pohonom prednej nápravy. K dispozícii som mal šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Zaujímavé bolo aj vďaka 260 Nm, že šiesty prevodový stupeň môžete používať aj pri nižších rýchlostiach. Motor to zvládne a “nehnevá sa”, ani keď urobíte nejakú chybu pri preraďovaní či zabudnete podradiť. Nový Qashqai ponúka jazdné režimy Normal, Sport a Eco. Majú vplyv na reakcie motora na pohyb akceleračného pedála, nie na podvozok. V režime Eco je auto lenivejšie v záujme nižšej spotreby, v Sporte reaguje citlivo a pomerne prudko, ale to si dokážete užiť. Pozor však na spotrebu. Napriek hybridnej technológii ma trochu sklamala spotreba vozidla. Na diaľnici to atakovalo hranicu 8,6 litra a najmenej som na okreskách klesol na 7,4 litra. Priznám sa, že som čakal lepšie výsledky.

Jazda

Predná maska nesie rukopis súčasných najnovších modelov značky. Foto: netcarshow.com

Nissan už dlhšie avizuje, že pripravuje model s pohonom e-Power ako v Honde či Toyote. Benzínový agregát bude využitý vlastne len na výrobu elektrickej energie, ale dokáže použiť na pohon aj klasickú motorovú výbavu. Vďaka výborne vyladenému podvozku zvláda auto bezproblémové prejazdy nerovnosťami cesty a pocit z jazdy v dobre odhlučnenom interiéri bol viac ako príjemný. V zákrutách sa zbytočne nenakláňa napriek svojej mohutnosti a vynikajúco drží stopu. S týmto autom sa človek nemusí báť prejsť aj dlhšie trasy bez únavy. Je to auto, ktoré je mierne konzervatívnejšie, ale pekné, pohodlné a hlavne vyrobené s tradičnou kvalitou japonského výrobcu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu