TEST Mercedes Benz EQB 350 4Matic: Na budúcnosť pripravený

0
Mercedes EQB určite nepatrí k „malým” autám. Foto: netcarshow.com

Automobilka Mercedes Benz skutočne rázne pokračuje v elektrifikácii svojich modelov. Rok 2035, a s ňou aj ukončenie výroby áut so spaľovacími motormi sa blíži, tak automobilka nič nenecháva na náhodu. V klasických osobných autách so spaľovacími motormi je zaužívané označovanie jednotlivých modelov písmenami od A po G. Druhé v poradí je B, ktoré doteraz predstavovalo druhú veľkostnú triedu. V prípade elektrickej podoby je „béčko“ obor.

Zadná časť vozidla so svetlami prepojenými svetelnou lištou. Foto: netcarshow.com

Exteriér

Predovšetkým je EQB sedemmiestny automobil s vynikajúcim priestorom a komfortom. Časy sa menia a s nimi aj mierna zmena vo veľkosti modelov. Dizajnovo to vlastne nie je nijaký “novotvar”, lebo EQB je odvodené z verzie GLB. Auto sa rozmermi pohybuje medzi veľkopriestorovým rodinným MPV a SUV. Je to vlastne taká „hranatá krabica“ s veľkým dôrazom na maximalizáciu vnútorného priestoru. Jeho hranatejší tvar maximalizuje vnútorný priestor, ktorý je silnou zbraňou tohto modelu. Nechýba mohutná predná maska s výrazným logom i chrómovanými lamelami. Mohutný vzhľad auta je dominujúci zo všetkých strán. Je to svojský dizajn, ktorý je skrátka iný než mainstream, ale má svoje čaro a originalitu. V rôznych veľkostiach auto dizajnovým rukopisom vychádza aj z menších modelov SUV. Výrazné predné svetlá prepojené svetelnou lištou dodávajú autu šmrnc, veľké chladiace otvory batérie na prednom nárazníku sú nutnosťou. Nechýba lemovanie blatníkov a spodku vozidla, strešné lyžiny sú takisto mohutné, zadné svetlá sú takisto prepojené efektnou svetelnou lištou červenej farby. Auto pôsobí mohutne a vzbudzuje pozornosť. Oprávnene.

Interiér

Auto je zvnútra skutočný Mercedes bez akýchkoľvek kompromisov. Kvalita, vynikajúce spracovanie ergonómia a pohodlie sú prvky, na ktoré sme pri tejto značke zvyknutí. Pred vodičom je klasický veľký „skejtbordový“ displej, známy aj z iných modelov, ktorý tvoria dve pod jedným krycím sklom prepojené 10,5-palcové obrazovky – digitálny prístrojový štít a displej infotainmentu. Prístrojový štít má prehľadnú (a naozaj čistú) grafiku, ktorú si navyše môžete z hľadiska zobrazenia prispôsobiť podľa seba. Väčšinu funkcií možno ovládať na stredovom displeji, vrátane konfigurácie rôznych asistenčných systémov, nastavenie médií a aj ambientného podsvietenia. Samozrejme, nechýba ani aktivačný povel „Hej, Mercedes!“ umožňujúci ovládanie hlasom. Opäť len v češtine a tí, teda aj ja, ktorí nevedia správne vysloviť české ř majú neraz v komunikácii s autom problém. Oveľa väčším prekvapením je tretí rad sedačiek. Ten je v kufri uložený maskovaný pod koberčekom, a keď nie sú vyklopené, je k dispozícii vyše 450-litrový batožinový priestor. Sedadlá tretieho radu sú však podľa výrobcu určené len pre cestujúcich do výšky 165 cm, pre deti dostatočná veľkosť. Tretí rad je však za príplatok 830 eur.

Motor, či skôr motory

Auto som na rýchlonabíjačke dokázal “nakŕmiť” za 32 minút. Foto: netcarshow.com

Testoval som najvýkonnejšiu verziu tohto modelu. EQB 350 4Matic má k dispozícii štvorkolku s dvojicu elektromotorov s kombinovaným maximálnym výkonom 215 kW, čo je takmer 300 koní. Vpredu je asynchrónny a vzadu synchrónny elektromotor, dopĺňa ich 1-stupňová prevodovka s pevným prevodovým pomerom a diferenciálom. Radenie prebieha pomocou dobre známej páčky nachádzajúcej sa na pravej strane volantu. Auto má aj klasické páčky pod volantom, tie však slúžia na reguláciu intenzity rekuperácie. Krútiaci moment je 520 Nm, čo umožňuje nielen prechádzať stredne ťažkým terénom ale napomáha aj zrýchleniu. Stovku zvládne za 6,2 sekundy a to má auto viac ako dve tony. Využiteľná kapacita lítium-iónovej batérie je 66,5 kWh a maximálny nabíjací výkon 100 kW (mohol byť vyšší). Podľa údajov výrobcu možno auto na rýchlonabíjačke z 10 na 80 percent za 32 minút. Deklarovaný dojazd je niečo vyše 420 kilometrov a deklarovaná priemerná spotreba 19,4 kWh. Mnou dosiahnutý priemer spotreby bola však o niečo vyšší 21,4 kWh. A dojazd bol reálny okolo 358 kilometrov. Na aute sa mi páčili, okrem komfortu a pohodlia, aj výborná dynamika. Jazdiť s týmto autom si určite zamilujete, zrýchlenie je priam dokonalé, vybrať si možno z trojice jazdných režimov, mne sa najviac pozdával komfortný režim. Auto patrí do prémiového segmentu a auto, ktoré som testoval stojí čosi viac ako 75-tisíc eur. Určite nie málo, ale na druhej strane budete na budúcnosť kvalitne pripravení.

- Reklama -