streda, 7 decembra, 2022
5.9 C
Bratislava
ÚvodArénaTEST Volkswagen Taigo 1,5 TSI DSG R-Line: Štýlové kupé s výbornými jazdnými vlastnosťami

TEST Volkswagen Taigo 1,5 TSI DSG R-Line: Štýlové kupé s výbornými jazdnými vlastnosťami

Mestský crossover Taigo je v Európe prvým SUV kupé od Volkswagenu so spaľovacím motorom. Musím priznať, že som sa na toto auto veľmi tešil. Je úplne nové, navyše pekné s mimoriadne vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.

Brazílske korene

Krásna karoséria s dozadu splývajúcou líniou strechy. Foto: netcarshow.com

Auto pochádza z Brazílie, kde ho motoristi poznajú pod názvom Nivus. V Európe dostal exoticky pôsobiace pomenovanie Taigo. Európska verzia sa vyrába spolu s modelmi Polo a T-Cross v španielskom závode v Pamplone. Moje očakávania Taigo splnilo nad očakávanie. Krásna línia karosérie, pôsobivá predná maska s vynikajúcimi adaptívnymi svetlami IQ. Light – LED Matrix a svetelnou lištou masky chladiča, strešné lyžiny, plastové obloženie blatníkov, sedemnásťpalcové kolesá a podľa mňa vynikajúco zrealizovaná zadná časť vozidla s ďalšou svetelnou lištou, ktorá navzájom prepojila LED svetlá na piatych dverách. Tá je samozrejmosťou predovšetkým áut vyššej triedy, prémiové nevynímajúc. Podobne karoséria SUV kupé s výrazne klesajúcou strechou od B-stĺpika bola doteraz doménou vyšších cenových kategórií. Mne sa toto auto veľmi páčilo a verím, že si nájde množstvo podobne nadšených motoristov. K dispozícii som mal Taigo v najvyššej výbave R-Line, ktorá je obohatená oproti nižším výbavám špeciálnymi nárazníkmi v dizajne R-Line a čierno lakovanými doplnkami karosérie. Keď hovorím o štýlovosti, tak v tomto prípade sa to podarilo naozaj stopercentne.

Luxusný interiér

Ak som ocenil pozitívne vzhľad, to isté platí aj o vyhotovení interiéru. Taigo zdieľa interiér s koncernovými súrodencami Polo a T-Cross. Nechýbajú klasické manuálne ovládače, ale klimatizácia sa ovláda na dotykovom paneli. Musím povedať, že jej ovládanie bolo bezproblémové a na rozdiel od iných vozidiel tejto triedy aj ľahko ovládateľná. Podobne sa mi bezproblémovo ovládal infotainment novej generácie. Vidieť, že kritiku motoristov z koncernových súrodencov výrobca uznal a urobil účinnú zmenu. K dispozícii sme mali obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou viac ako 9 palcov, na činnosť ktorej takisto nemám žiadnu pripomienku. Reagoval rýchlo a spoľahlivo. Interiér vo výbave R-Linem má pôsobivý strop v čiernej farbe, športové sedadlá s výborným držaním tela. To isté platí o sedadlách vzadu. K pohodliu cestovania prispieva aj dostatok miesta vpredu aj vzadu. Auto je síce určené pre päť cestujúcich, ale tri dospelé osoby sediace vzadu budú mať stiesnenejší pocit. V strede sediaci cestujúci bude obmedzovaný vystupujúcim stredovým tunelom. Príjemný pocit z cestovania, najmä v noci, bude dopĺňať príjemné ambientné osvetlenie. Miernym slabším prvkom boli tvrdé plasty obloženia dverí i prístrojovej dosky. V tejto cenovej kategórii je to však absolútne pochopiteľné.

Silný motor s vynikajúcou prevodovkou

Batožinový priestor s objemom 438 litrov a dojazdovým kolesom pod dvojitou podlahou kufra. Foto: netcarshow.com

Pohonná sústava tohto auta vo výbave R-Line bola ďalšou príjemnou skúsenosťou. K dispozícii som mal štvorvalec 1,5 TSI so systémom vypínania valcov pri menšom zaťažení. Výkon motora poháňajúci výhradne iba prednú nápravu bol 150 koní. Tento motor sa dodáva výhradne iba so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá patrí už roky k najlepším na trhu. Súhra motora s prevodovkou bola veľmi dobrá. Radenie je rýchle a plynulé. Motor okamžite reaguje na plynový pedál. Auto z 0 na 100 km/h dokáže vyšprintovať za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť udávaná výrobcom je 210 km/h. Výrobca udáva aj priemernú spotrebu 6,7 litra. Mne sa túto hranicu podarilo dosiahnuť len „približne“ a ja som nameral o tri decilitre viac. Na okresných cestách to bolo aj 6,4 litre, ale zato vďaka silnému motoru sa na diaľnici neovládnete a budete atakovať aj o dva litre viac. To však záleží na skúsenostiach a schopnosti krotiť sa. Auto dokáže vyštartovať naozaj bleskovo a aj mne sa stalo, že som sa párkrát neovládol. Aj pohon 4×2 umožňuje auto zdolávať aj menej náročný terén.

Najkrajšia časť auta so svetelnou lištou spájajúcou zadné svetlá. Foto: netcarshow.com

Má na to svetlú výšku aj pomerne nízku hmotnosť necelých 1 300 kg. Obrovským prekvapením bol samotný podvozok. Bolo zrejmé, či si výrobca na podvozku naozaj dal záležať. Nie je veľa áut na trhu, a to aj drahších, ktoré dokážu do takej mieri spojiť ovládateľnosť vozidla a komfort pruženia. Taigo je tak na jednej strane príjemne komfortné a na druhej pri svižnej jazde na okreskách stabilné a správaním veľmi predvídateľné. V zákrutách je dobre ovládateľné a tlmí aj priečne nerovnosti terénu priam excelentne. Hodnotiť možno aj dostatočný batožinový priestor s objemom 438 litrov. Nechýba ani dvojité dno a dojazdové rezervné koleso. Možno by pomohlo, keby malo auto väčšiu palivovú nádrž. Ale to všetko za prijateľnú cenu. Testované auto v tejto výbave stojí 24 290 eur. Za menej peňazí o to viac muziky. Takéto auto od tradičného výrobcu možno iba odporučiť. Mňa, veru, nesklamalo.

728*90
- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

- Reklama -