Renault Clio E-Tech 140 s unikátnymi riešeniami

0
Malé Clio s hybridnou technológiou patrí k najkrajším autám v tejto kategórii. Foto: Renault

Toto milé autíčko je priamym konkurentom Toyoty Yaris, ale je o niečo väčšie, priestrannejšie a prichádza so zaujímavými riešeniami hybridnej technológie. Je to však hybridné vozidlo, ktoré sme si naozaj užili.

Po technickej stránke sa radí k full-hybridom. Oproti čisto benzínovej verzii nie je dizajn auta zmenený. Azda iba umiestnenie svetlometov a zadných svetiel je mierne upravené. Auto pôsobí síce mierne konzervatívnejšie bez akýchkoľvek výstrelkov, ale podľa mňa je to jedno z najkrajších malých áut na našom trhu.

Novátorské riešenia technológie

Zadné svetlá pôsobia moderne, ale zadná cúvacia kamera je umiestnená dosť neprakticky – rýchlo sa zašpiní. Foto: Renault

Má elektromotor a batériu s kapacitou, ktorá mu umožní čisto elektrický dojazd. Nie sú to desiatky kilometrov, ale o to konštruktérom vlastne ani nešlo. Veľkou prednosťou je, že batériu s kapacitou 1,2 kWh netreba externe nabíjať. Clio to zvládne samo aj vďaka mimoriadne účinnej rekuperácii. Auto má pod kapotou nepreplňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra. Ten poskytuje výkon 91 koní a je navyše doplnený elektromotorom s výkonom ďalších 49 koní. K tomu treba ešte pripočítať geniálny štartér-generátor s výkonom 20 koní. Výsledkom tejto trojice je obdivuhodný reálny výkon až 140 koní. Výpočet zaujímavo riešených technológií pokračuje. Originálne je riešená sekvenčná multi-mode bezspojková prevodovka. Synchronizáciu namiesto nej zabezpečuje elektromotor. Na všetky tri pohonné jednotky je k dispozícii dovedna osem prevodových stupňov. Obrovskou prednosťou je už spomínaná rekuperácia. Ak na voliči riadiacich stupňov zvolíte písmeno B, je mimoriadne účinná a rýchlo dobije batériu. Pomerne silný benzínový motor si však pýta takisto nejakú „stravu“. Ak ho budete častejšie používať a menej zapínať rekuperáciu, bude to na úkor nižšej spotreby. My sme pri takomto spôsobe jazdy dosiahli priemernú spotrebu 5,4 litra. Pravdou je, že som predpokladal o čosi menej.

Priestranný interiér

Interiér vozidla príjemne prekvapil. Foto: Renault

Clio na svoju triedu ponúka naozaj slušný vnútorný priestor. Jediné obmedzenie môžu cítiť vyšší cestujúci vpredu v oblasti kolien, ktorý z jednej strany obmedzuje rozširujúca sa stredová konzola, plynulo prechádzajúca do stredového tunelu a z druhej z dverí vystupujúca kľučka, respektíve lakťová opierka. V interiéri zaujme najmä vertikálne orientovaný stredový displej. Menu infotainmentu je pomerne prehľadné. K dispozícii som mal auto vo výbave intense a nechýbala v nej automatická klíma, hands-free karta, full LED svetlá, navigácia alebo cúvacia kamera.

Kufor v hybridnej verzii je menší než v klasickom benzínovom aute. Foto: Renault

Kufor má objem 299 litrov. Porovnanie čisto benzínovej verzie, ktorá je lacnejšia o slušných pár tisíc eur (podľa zvolenej výbavy) s hybridnou verziou je na voľbe každého motoristu. Kto preferuje moderné technológie, zvolí hybrid, kto ešte veľmi neverí „elektrifikácii“, uprednostní radšej benzínové auto. V každom prípade motorista získa pekné a moderné auto s dobrými jazdnými vlastnosťami. Príjemne ma prekvapil podvozok. Ani pri prejazde nerovnosťami auto nesklamalo a vibrácie či nepríjemný zvuk nebolo cítiť. Na malé auto veľmi slušná prednosť. Auto v základnej verzii stojí necelých 19 000 eur.

- Reklama -