Pandémia donútila mnohých prejsť do virtuálneho sveta. O domény s koncovkou .sk bol nebývalý záujem

0
instagram, social media, web pages
Photo by PhotoMIX-Company on Pixabay

Rok 2020 sa zapísal do histórie aj v kontexte presunu Slovenska do virtuálneho sveta. Rástol totiž záujem o slovenské domény. Informovala o tom spoločnosť SK-NIC, ktorá registruje a spravuje domény s koncovkou .sk.
     

 “V oblasti virtuálnych sídiel, teda domén – tieto sú prvým krokom k budovaniu vlastnej virtuálnej identity – sme od začiatku pandémie zaznamenali výrazný záujem o ich registráciu,” uviedla spoločnosť.
     

 Ako dodal správca slovenských domén, pre pandémiu nového koronavírusu mnohí pochopili, že existujúce dobré domény si treba nechať a využívať, či už na weby, alebo komunikáciu. Svedčia o tom narastajúce počty predlžovaných registrácií. Podľa spoločnosti to znamená, že Slováci do virtuálneho sveta nielen vstupujú, ale chcú v ňom aj aktívne zostať.
     

 Pandémia podľa spoločnosti teda zmenila trend registrácie domén. Kým do roku 2020 bola registrácia domény často spojená s nejakým zaujímavým projektom, ktorý však doménu živil iba jeden rok, pandémia priniesla nárast viacročných registrácií. “Čo jasne naznačuje, že držitelia majú s doménami premyslené zámery. Podľa nárastu využívania domén je vidno, že držitelia pochopili význam svojich jedinečných domén a neplánujú ich len tak nechať iným,” myslí si riaditeľ spoločnosti Peter Bíro.
      

Ako dodal, držiteľom domén v súčasnosti radí, aby nezabudli registrácie svojich domén predĺžiť. “Život a aktivity viac a viac využívajú virtuálny svet a ako už zistilo veľa ľudí nielen na Slovensku, mať vlastnú doménu je veľkou výhodou,” poznamenal Bíro.
      

Spoločnosť pripomenula, že aj pre veľký záujem o registráciu domén spustila na jeseň minulého roka Akadémiu virtuálneho Slovenska, v ktorej pomocou krátkych videí približuje svet domén najmä internetovým nováčikom. Videá sa týkajú napríklad tvorby webov a e-shopov, komunikácie a marketingu vo virtuálnom priestore, ale aj zabezpečenia si značky a know-how. Sú dostupné na webovej stránke spoločnosti.

- Reklama -