Ďalšia pochybná diplomovka? Tentoraz rovno u ministra školstva. A Gröhling vysvetľuje

0
Branislav Gröhling, minister školstva (Autor: TASR)

Zdá sa, že k politikom, o ktorých diplomových prácach sa búrlivo diskutuje, sa zaradí aj minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS). V stredu 8. júla na sociálnej sieti napísal: „Pozrel som si svoju prácu z roku 2009. Je z oblasti práva, nadväzovala na bakalárku, naštudoval som si x zdrojov, citoval, konzultoval som ju so školiteľom, prerábal, dostal som kladné posudky (a, samozrejme, aj kritiku) a obhájil som ju pred komisiou. Dal som si ju do systému a zhodu som mal 31 %. Aj podľa dnešných pravidiel je to pre oblasť práva v poriadku.”

Dnes sa zdá, že to v poriadku nie je. Podľa Denníka N Gröhling “na vysokej škole podvádzal tiež a písanie diplomovky si zjednodušil odpisovaním”. Podľa denníka je ministrova diplomová práca kombináciou kompilátu a plagiátu.

Sám minister školstva na obvinenia reaguje na facebooku.

https://www.facebook.com/branislav.grohling/posts/3128145013935590

„Moja záverečná práca je spred 11 rokov. Tematicky aj obsahovo nadväzovala na bakalárku. V danom čase smernica dekana povoľovala, aby maximálne 50 % diplomovej práce tvorila bakalárska práca toho istého autora. Túto hranicu som dodržal. Využíval som v nej aj iné zdroje, ktoré uvádzam pod čiarou alebo priamo v texte,” uvádza minister na svoju obhajobu.

Podľa neho škola vtedy nemala konkrétnu hranicu, ktorá by určovala, aká časť práce môžu byť iné zdroje a aká nový text.

„Napríklad dnes je niekde určených 40 %, niekde 30 %, niekde nič. My sme nemali žiadnu hranicu,” spresňuje vtedajšie podmienky.

„V rámci týchto pravidiel som aj prácu vypracoval. Písal som ju v rámci svojich vtedajších možností a schopností, tak som k nej pristupoval a tak bola aj hodnotená. Tak ako všetci, čo sa pozrú po rokoch na svoju prácu, aj ja si hovorím, že by som ju dnes napísal lepšie. Študoval som klasicky päť rokov, absolvoval všetky skúšky, absolvoval som všetky semestre, štátnice a prácu som si obhájil,” zdôvodňuje Gröhling ďalej.

Podľa Denníka N však do nej poväčšine od slova do slova okopíroval rôzne knižky a články na tému diplomovky, čo bol terorizmus. Vlastných myšlienok je tam údajne len zopár, hoci školské pravidlá prikazovali odovzdať diplomovú prácu „na úrovni vedeckej štúdie”, „s prínosom v konkrétnom odbore”, píše denník, ktorý potom spresňuje aj ďalšie okolnosti.

Podľa Gröhlinga je zvláštne, že “práve teraz sa bulvarizuje otázka mojej práce, ktorá splnila pravidlá v danom čase a prešla obhajobou”. Myslí si, že oveľa viac, než čosi spred 11 rokov, vypovedá o ňom všetka robota, ktorú na rezorte momentálne odvádza, a na sociálnej sieti menuje výsledky trojmesačnej práce:

„Investovali sme 82 miliónov eur na podporné tímy v školách, 66 miliónov eur na Prvú pomoc pre MŠ, 11,4 milióna eur na otvorený trh s učebnicami (a dodatočných 3,6 milióna na druhý stupeň), 5,9 milióna eur na vzdelávanie pedagógov, 1,7 milióna eur na transparentné financovanie športu, pol milióna eur na letné školy či 375 000 eur na tlač materiálov pre žiakov bez internetu. Aktuálne tiež chystáme navýšenie financií na asistentov o 3 milióny eur.”

Rezort tiež riešil koronu, upravoval prijímačky, maturity, robil legislatívne zmeny, upravoval hodnotenie žiakov či spustil sme web Učíme na diaľku (za nulové náklady), dodáva na na záver minister školstva.

- Reklama -