Pacienti sa podľa slov hlavnej odborníčky musia na vyšetrenie vopred telefonicky objednať.
Zubní lekári teda riešia bolestivé prípady, pacienti musia mať negatívnu anamnézu a vyšetrenie sa musí realizovať za dodržiavania zvýšených hygienických opatrení pre zamedzenie šírenia infekcie.
“U pacienta, ktorý nemá závažné ťažkosti, zubný lekár odporúča iba symptomatickú terapiu, a ak je to potrebné, predpisuje e-recept. Tiež odporúča postup formou telefonickej, e-mailovej či SMS konzultácie v prípade zhoršenia zdravotného stavu,” komentovala.
Zubní lekári vo veku od 65 rokov, tehotné zubné lekárky a lekári so závažnými ochoreniami či celkovými ochoreniami tvoria výnimku. Počas ordinačných hodín majú byť v telefonickom alebo e-mailovom kontakte so svojimi pacientmi. Tým majú poskytnúť odborné poradenstvo či informovať o možnosti zástupu alebo lekárskej služby prvej pomoci podľa spádu.
Rezort zdravotníctva pripomína, že v každom regióne pracujú lekárske služby prvej pomoci, o ich evidencii sú informované príslušné vyššie územné celky. Okrem toho poskytujú špecializovanú zdravotnú starostlivosť v oblasti výkonov maxilofaciálnej chirurgie stomatologické kliniky v univerzitných nemocniciach.
Ako Markovská dodáva, podľa epidemiologického vývoja výskytu ochorenia sa bude meniť aj situácia v poskytovaní zdravotnej starostlivosti.