Lehota na príspevok pre žiakov v domácnosti v hmotnej núdzi sa predĺži

    0
    Deti a internet, ilustračné foto (Autor: TASR)

    Základná škola môže od 1. septembra 2016 čerpať príspevok na skvalitnenie podmienok na výchovu a vzdelávanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia v prípade, ak má v evidenčnom stave žiakov, ktorí boli zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie diagnostikovaní ako žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia.

    Predpokladá sa nastavenie adresnejšej finančnej podpory

    V dôsledku stále pretrvávajúcej situácie zariadení výchovného poradenstva a prevencie, ktoré nie sú kapacitne a odborne vybavené na posúdenie všetkých žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, poslanci Mosta-Híd navrhli predĺžiť prechodné obdobie, v ktorom sa umožní poskytovanie príspevku aj na žiakov z domácnosti, ktorej členovi sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi. Do uplynutia tohto prechodného obdobia je podľa poslancov Mosta-Híd potrebné vyriešiť otázku vzťahu žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a žiakov z domácností, ktorých členovi sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi. “Predpokladá sa nastavenie adresnejšej finančnej podpory vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia zmenou definovania, identifikovania a financovania podpory vzdelávania takýchto žiakov s potrebami vo výchove a vzdelávaní, ale aj súvisiacimi s chudobou,” tvrdili poslanci.

    Úprava vychádza zo širšej definície znevýhodnenia, aby zachytila chudobu

    Súčasné znenie ustanovenia zákona má účinnosť do 31. decembra 2018. “Od 1. januára 2019 by pre výpočty počtu detí zo sociálne znevýhodneného prostredia boli považované len tie deti/žiaci, ktoré boli zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie diagnostikované ako žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia,” uviedli poslanci. V školskom roku 2017/2018 z celkového počtu 41.650 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia bolo 22.146 žiakov s vyjadrením Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a 19.504 žiakov z rodín, ktorým sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi.

    Navrhovaná úprava podľa predkladateľov prináša potrebný priestor na úpravu financovania výchovy a vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, keďže dnešný systém financovania podpory vzdelávania týchto žiakov je nepostačujúci a mal by vychádzať zo širšej definície znevýhodnenia, pretože takto úplne nezachytáva chudobu.

    - Reklama -