Europoslankyňa Smeru ostro kritizuje postup Košického samosprávneho kraja: Spôsobil traumu študentom, rodičom a pedagógom

    0
    Monika Smolková na archívnej snímke. (Autor: TASR)

    Odvolávanie sa predsedu KSK Rastislava Trnku (KDH, SaS, OĽaNO, NOVA, Šanca) na limitovaný počet prvákov zo strany ministerstva školstva považuje za zavádzanie s tým, že samotný kraj pri gymnáziách neprerozdelil 97 žiakov, v prípade odborných škôl je to 11 žiakov. 

    “KSK pri určovaní počtu žiakov nezverejnil žiadne kritériá, podľa čoho uberal, respektíve pridával počet žiakov jednotlivým školám,” uviedla v pondelok Smolková novinárom. Dané prerozdelenie znamená podľa nej až likvidáciu niektorých škôl. Kraj pritom podľa nej náležite neprihliadal ani na potreby trhu práce. 

    “KSK svojím neskorým, neodborným a zavádzajúcim spôsobom spôsobil traumu študentom, rodičom, ale predovšetkým pedagógom na školách, kde KSK určil nula žiakov pre nasledujúci školský rok,” povedala. V rozpore s legislatívou vidí postup, keď KSK predložil Krajskej rade odborného vzdelávania plán výkonov s veľkými zmenami až priamo na zasadnutí 12. novembra, krátko pred rozhodnutím. Krajská rada dokument neschválila, len ho zobrala na vedomie bez odporúčania.

    “Riaditelia škôl o tom, že dostanú nulový počet žiakov sa dozvedeli iba z mailu, ktorý nasledoval potom, čo rokovali na KSK, a tam im to nikto nepovedal,” uviedla ďalej Smolková. KSK podľa nej účelovo zvýhodňoval gymnáziá vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti na úkor gymnázií v pôsobnosti Okresného úradu Košice a dvoch súkromných gymnázií. Kritizovala tiež nulový počet prvákov pre Obchodnú akadémiu Polárna v Košiciach. Proti prerozdeleniu sa podľa nej ozývajú aj nespokojní zamestnávatelia. Smolková posiela  svoje pripomienky ministerke školstva vedy, výskumu a športu Martine Lubyovej a verí, že ministerstvo počty žiakov v KSK koncom januára upraví. 

    KSK v novembri rozdelil počty prvákov na jednotlivé stredné školy v školskom roku 2019/2020. Podľa vyhlášky rezortu školstva je celkový počet 6468 miest, školy žiadali spolu o 2303 viac. Podľa Trnku sa limitovanie počtu prvákov nerodilo ľahko, vyplývalo však z dlhodobo neriešeného problému fungovania stredných škôl v kraji.

    - Reklama -