Pozor na nadšenie z výhry Čaputovej, varuje Hollan a ukazuje čísla

    0
    Na snímke kandidátka na prezidentku Zuzana Čaputová vo volebnej centrále po 2. kole prezidentských volieb 31. marca 2019 v Bratislave (Autor: TASR)

    „Len malá vsuvka do toho všeobecného veselia z novej prezidentky a ako nám Slováci ukázali, že na rozdiel od nás vedia voliť,“ označuje Hollan svoj príspevok s dodatkom, že by Zuzanu Čaputovú volil tiež a že radosť zdieľa. A uvádza čísla: Účasť v českých prezidentských voľbách bola 62 % v prvom kole a v druhom dokonca 66,6 %. „Z prvého kola, kde získal 1 985 547, to (Miloš Zeman pozn. red.) vyšrauboval bohvie odkiaľ na neskutočných 2 853 390. Drahoš zdvíhal tiež celkom dosť, z 1,37 na 2,7 milióna,“ píše Hollan a porovnáva tieto figúry so Slovenskom. „Na Slovensku z účasti 48,74 % v prvom klesli na 41,88. To je na voľbu prezidenta veľmi málo. Čaputová z 870 415 získala v druhom kole zhruba 1,05 a Šefčovič zo 400-tisíc urobil asi 750.“

    Podľa Hollana je z toho zrejmé, že na Slovensku panuje frustrácia z politiky a ľudia nechceli ísť voliť, „to druhé kolo je tragické, ale svedčí to aj o tom, že Čaputová nezaznamenala nejaké superobrovské víťazstvo, v druhom kole posilňovala svoju pozíciu len drobno, a jej víťazstvo, hoci na percentá výrazné, je spôsobené hlavne absenciou skutočného protikandidáta“. V Česku vraj boli voľby úplne iné, Miloš Zeman bol „vo všetkých politických zručnostiach o parník lepší než Drahoš“ a podľa Hollana „medzi prvým a druhým kolom už išiel sólo jazdu ako Sáblíková vo viacboji“.

    „Bol objektívne lepší než Drahoš a dokázal dostať k urnám nepochopiteľné množstvo voličov. Čaputová bola tiež neskonale lepšia vo všetkých disciplínach než Šefčovič, a preto vyhrala. Ale ak by proti nej stál niekto formátu Zemana, za ktorým jednoducho Česi stoja a milujú ho, mohlo by to skončiť na Slovensku úplne inak. Tak len aby sme to adorovanie Slovákov a zatracovanie nás, ako ,nevieme voliť‘, zbytočne nepreháňali,“ odkazuje Hollan svojim priateľom.

    Zdroj: Facebook / Matěj Hollan

     

    - Reklama -