A liberáli budú mať po zábave, aj so svojimi zoznamami… Slová Markéty Šichtařovej, ktoré sa ´elfom´ nebudú páčiť

    0
    Markéta Šichtařová (Autor: Archív M. Š.)

    Ako prvú nepohodlnú kapelu spomína vo svojom blogu na serveri iDnes.cz hudobnú skupinu Black Sabbath, ktorá vraj bola zakázaná za náboženské tmárstvo. „Američan Alice Cooper zase za vandalizmus.

    Na indexe boli aj Sex Pistols; že sa vysmievali kapitalizmu aj kráľovnej im nepomohlo, vraj propagovali násilie,“ uvádza Šichtařová s tým, že to dnes pôsobí komicky. Ale vraj len do chvíle, kým človek narazí na zoznamy iné, a predsa podobné.

    „Samozvaní cenzori – nazývajú sa elfovia – spísali zoznam takzvaných ruských trollov či inak ,nevyhovujúcich‘ ľudí. Rozumejme: ľudí, ktorí majú iný názor. Logika rovnaká ako kedysi s kapelami: vtedy boli britskí Judas Priest zakázaní za ,antikomunizmus‘.

    Dnes stačí povedať, že odmietate presakovanie socializmu zo zvyšku EÚ k nám, že euro by nás ekonomicky poškodilo či že Juncker pije ako dúha – a ste na zozname za údajné ,antieurópanstvo‘ či podporovanie Ruska,“ podotýka ekonómka.

    Niekomu je vraj hysterická snaha elfov o dehonestáciu daného človeka jedno, ale Šichtařová stretla aj takých, ktorí to nesú o poznanie horšie. „Niektorí ľudia majú pocit, že v tomto ohľade už nemôže byť horšie. Pokoj, žiadnu paniku, horšie byť môže! Oveľa horšie. Stačí sa mrknúť do USA,“ pokračuje.

    Následne približuje, že v Amerike došiel boj medzi liberálmi a konzervatívcami tak ďaleko, že už existujú aj zoznamy politicky nekorektných firiem: „Teda tých, ktoré nedávajú ruky preč od prezidenta Trumpa.

    Trumpa liberáli nenávidia a najradšej by ho anihilovali, hoci si ho väčšina demokraticky zvolila.“ A na oplátku vraj existujú aj zoznamy liberálnych firiem, teda to isté naruby.

    Donald Trump

    Donald Trump  Zdroj: TASR

    Šichtařová však pripúšťa, že existujú aj zoznamy či registre, ktoré pomáhajú. Podľa jej názoru sú to napríklad zoznamy spokojnosti zákazníkov. „Niektoré firmy sa jednoducho správajú k zákazníkovi ako prasa a je len v záujme vyššej konkurencie, aby sa informácie o ich správaní k zákazníkovi šírili,“ verí ekonómka.

    V kontexte s tým poukazuje na to, čo sa rozmáha v USA, kde je teraz módne vytvárať zoznam firiem nie podľa spokojnosti klienta, ale podľa údajného politického presvedčenia firmy. Zákazníci sú vraj nabádaní, aby odišli ku konkurencii so „správnym“ politickým názorom.

    „Bez ohľadu na to, že konkurencia je povedzme horšia či drahšia. A ekonomika zrazu nesmeruje k optimu, netlačí vpred tých ekonomicky najlepších, ale tých, ktorí majú najfádnejšiu a najviac beznázorovú fasádu,“ tvrdí Šichtařová.

    So zdvihnutým ukazovákom potom dodáva, že niečo podobné sa začína rysovať aj v Európe. Krátko pred voľbami do Európskeho parlamentu sa vraj po sociálnych sieťach šíril zoznam „proeurópskych“ firiem. „Zrazu nejde o to, či firmu oceňujú jej zákazníci, či má zisk, či poctivo platí dane – ale o to, či má ,správny‘ názor,“ upozorňuje ekonómka, pričom očakáva, že tento fenomén sa bude rozmáhať.

    To je podľa Šichtařovej dôvod, prečo socializmus nemôže nikdy fungovať. Socializmus podľa nej neoptimalizuje, neposkytuje maximálny možný úžitok zákazníka. „Kašle na zákazníka, vymieňa ekonomickú efektivitu za politickú filozofiu a triedny boj.

    Preto principiálne nemôže viesť k bohatstvu a musí viesť k chudobneniu relatívne voči ostatným,“ konštatuje.

    „Nemôže sa to skončiť inak, než že krajina založená na princípe, že o peniaze ide až v prvom rade, porastie rýchlejšie,“ píše ďalej s tým, že v Číne sa filozofia nerieši, pretože čínska diktatúra nedáva slobodnému mysleniu priestor. „Sústredí sa len na efektivitu a peniaze – preto rastie Čína oveľa rýchlejšie ako Európa.

    Je len otázkou času, až si svojimi žabomyšími vojnami liberálov a konzervatívcov a zoznamami síce schopných, ale politicky nekorektných firiem zviažeme ruky a veľký diktátor nás zhltne ako malinu. A celá naša demokracia aj so svojimi zoznamami bude mať po zábave,“ uzatvára Šichtařová.

    Pôvodný text nájdete na webe iDnes.cz.

    autor: nab

     

    - Reklama -