streda, 28 júla, 2021
33.3 C
Bratislava
ÚvodArénaNeraďte, udrelo na Šichtařovú. A tá sa nenechala

Neraďte, udrelo na Šichtařovú. A tá sa nenechala

V úvode Hampl narieka nad mocou, ktorú má americký prezident Donald Trump nad trhom. Trh vraj ovplyvní každý tweet hlavy štátu. Podľa neho sa tak ukazuje, že Amerika stále hrá ekonomicky prím a že napríklad Vladimir Putin by mohol tweetovať od rána do večera, ale „pokiaľ by práve nehovoril o možnom jadrovom napadnutí inej krajiny, nikto by nezívol“. Rusko je vraj globálne ekonomicky nezaujímavé.

Ale to, čo je hlavným bodom článku, je Hamplovo porovnanie Česka a USA v otázke menovej politiky. Hampl píše, že aj keď Donald Trump tweetuje všeličo, niektoré jeho inštinkty sú rovnaké ako u ostatných politikov, teda že na americký Fed tlačí, aby boli úrokové sadzby nízke a kurz dolára slabší.

Donald Trump

Donald Trump  Zdroj: TASR

Hampl tento tlak prirovnal k oslabeniu kurzu českej koruny pred šiestimi rokmi. Tvrdí, že oslabenie zafungovalo a ekonomika bola do pol roka z krízy preč.

„Tá jazda trvá odvtedy bez prerušenia dodnes,“ myslí si Hampl. „Zadebnení českí politici (Zeman, Hamáček, Štěch) boli proti a presviedčali spoločnosť, že ju zase ,niekto o niečo okradol‘. To je však ich rétorika roky, nič iné sa nenaučili, sami nič pozitívne nikdy nepriniesli a žiadny impulz ekonomike nedali,“ kritizuje Hampl politikov.

Osopil sa aj na Václava Klausa staršieho, že bol proti oslabeniu kurzu, aj keď sám horlí za to, aby Česko neprijímalo euro a mohlo si menovú politiku utvárať samo.

Ešte väčšie výčitky má bývalý viceguvernér smerom k českým ekonómom. Spomenul Lukáša Kovandu, ktorý vraj vtedy hlásal, že kurz treba posilniť.

A teraz podľa Hampla hlása, že zníženie sadzieb predĺži americkú expanziu a pomôže Trumpovi k znovuzvoleniu. „Čiže v Amerike učebnice fungujú, u nás podľa Kovandu nie,“ upozorňuje.

Nešetrí ani ďalšie mená českej ekonómie ako Pavla Kohouta alebo duo Šichtařová – Pikora. „… neustále opakujú lži o podstate menovej politiky po roku 2013,“ osočuje Hampl dotyčných. Dodáva, že Pikora so Šichtařovou stále veštia krízu, pretože zle odhadli tú v roku 2008, a ani ich ďalšie predpovede nevyšli. Ďalej Hampl špekuluje, čo priviedlo Kovandu k zmene názorov.

„Na lobotómiu to nevyzerá…“ píše Hampl s tým, že sa to nedá vysvetliť ani prechodom do firmy ovládanej zaťom súčasnej ministerky financií Schillerovej.

„Naši slávni analytici jednoducho často publikujú nie to, čo je pravda, ale jednoducho to, čo sa dobre predá. Bez ohľadu na fakty. Otázka je, akú to má potom hodnotu. Keby mali naozaj lepší odhad budúcnosti, budú bohatí. Nie sú. A práve tak sa treba pozerať na ich dobré rady a odporúčania,“ odsudzuje bývalý viceguvernér ČNB ekonomické autority v Česku.

Ekonómka Markéta Šichtařová, ktorá podľa všetkých informácií spolupracuje s hnutím Trikolóra na tvorbe ekonomického programu, uvádza, že sa k Hamplovi „z etických dôvodov“ vyjadrovať nechcela. „… ale keď si niekto v dnešných (štvrtkových – pozn. red.) Lidovkách nabehne na vidly AŽ TAK…“ vysvetľuje svoju reakciu.

„Napriek tomu aj ďalší tzv. analytici, ako Kohout, Šichtařová, Pikora, opakujú lži o podstate menovej politiky po roku 2013,“ cituje ekonómka z článku a dodáva, že ako ilustrácia je priložená titulná stránka ich knihy. „Na ZADNEJ strane našej knihy pán Hampl hovorí inak, že?“ píše Šichtařová a pridáva foto.

„Duo Šichtařová – Pikora veští krízu každý druhý rok, keď už si nevšimli tú z roku 2008,“ cituje ďalej a ohradzuje sa: „Nevšimli? A čo sme písali našim klientom v analytickom Týdeníku z 18. 7. 2008, teda ešte pred krízou? Teda zhruba v tom čase, keď pán Hampl ako jediný český centrálny bankár hlasoval za zvýšenie úrokových sadzieb, čo sa používa na brzdenie príliš rýchlo rastúcej ekonomiky… To len aby sme si to vyjasnili.“

Zdroj: Facebook/Marketa Sichtarova

728*90

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

- Reklama -
Slovensko
Pozitívne vzorky 392,488 +82 Dnes Úmrtí 12,534 Uzdravení 379,437 Infikovaných 517 Last updated: 28. júla 2021 - 18:25 (+02:00)
Koronavírus (COVID-19), súhrn a štatistiky
- Reklama -