Folkloristika ako vyučovací predmet na školách? Prečo nie! Lubyová vysvetľuje

    0
    Martina Lubyová (Autor: TASR)

    “Veľa vecí dokážeme pokryť vo vyučovacom procese cez prierezové témy, ktoré sú stanovené pre primárny stupeň, ale aj pre druhý stupeň základnej školy,” povedala šéfka rezortu školstva.

    Ide napríklad o témy, ako sú osobnostný a sociálny rozvoj, environmentálna výchova, mediálna výchova, regionálna kultúra, dopravná výchova, ochrana života a zdravia či finančná gramotnosť.

    Práve tie majú prierezový charakter a vyučujúci ich vedia sprostredkovať deťom aj cez klasické predmety. 

    “Napriek tomu existuje možnosť zavádzať nové predmety, pretože keď sa chce škola v rámci voliteľných predmetov špeciálne sústrediť na nejakú tému, tak majú možnosť si ju v rámci voliteľných predmetov vytvoriť,” povedala Lubyová.

    Jedným z takýchto predmetov by mohla byť v budúcnosti aj folkloristika. Ministerka školstva však pripomenula, že to bude dobrovoľné.

    “Pokiaľ škola cíti potrebu, že by mohla v nejakej oblasti prehĺbiť vzdelávanie žiakov, tak to môžu využiť,” povedala Lubyová.   

    Folkloristika, o ktorej sa počas školského roka 2018/2019 diskutovalo, bol len jeden z pracovných návrhov názvu voliteľného predmetu.

    Na jej vytvorení pracuje medzirezortná skupina odborníkov Štátneho pedagogického ústavu, zástupcov Ministerstva kultúry SR, Ústredia ľudovej umeleckej výroby a skupiny z vysokých škôl, pre podporu tradičnej ľudovej kultúry.

    Voliteľný predmet škola môže, ale aj nemusí zaradiť do školského vzdelávacieho programu.

    - Reklama -