Bude sa montovať Passat na Slovensku? VW má pre Turecko rázne podmienky

    0
    Logo automobilky Volkswagen. (Autor: TASR)

    „Chcem, aby bolo jasné, že zástupcovia odborov nedajú súhlas (s výstavbou závodu) dovtedy, dokiaľ sa Turecko bude usilovať dosiahnuť svoje politické ciele silou a vojenským ťažením,” uviedol predseda závodnej rady a člen dozornej rady VW Bernd Osterloh.

    Automobilka oznámila pozastavenie výstavby závodu v Turecku v hodnote 1,3 miliardy eur minulý mesiac. Reagovala tak na medzinárodnú kritiku tureckej vojenskej operácie na severe Sýrie.

    Výrobná kapacita závodu, v ktorom by sa mala vyrábať nová generácia Volkswagenu Passat a sesterský model Škoda Superb, je plánovaná na približne 300 000 áut ročne, pričom projekt by pre VW znamenal základňu pre expanziu v Turecku a v širšom regióne Blízkeho východu.

    Bratislavský závod VW  Zdroj: TASR

    Pre Turecko by závod zasa predstavoval významný míľnik v príleve zahraničných investícií po problematickom ekonomickom období.

    Postoj odborov je kľúčový, keďže majú výrazný vplyv na strategické rozhodnutia firmy. Zástupcovia odborov kontrolujú polovicu kresiel v dozornej rade a majú aj právo veta.

    Proti výstavbe sa už postavil člen dozornej rady VW a premiér spolkovej krajiny Dolné Sasko Stephan Weil. Dolné Sasko vlastní vo VW 20 % a má veľký vplyv pri rozhodovaní automobilky.

    Podľa informácií týždenníka Automobilwoche zo začiatku tohto týždňa by VW mohol v budúcnosti vyrábať model Passat namiesto v Turecku na Slovensku.

    Ako pre týždenník povedali zdroje oboznámené so situáciou, jednou z alternatív, o ktorej sa diskutuje v rámci koncernu, je aj presun produkcie Passatu do bratislavského závodu. Aktuálne sa v Bratislave vyrábajú napríklad športovo-úžitkové vozidlá (SUV) VW Touareg a Audi Q7 a malé autá VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo.

    Produkcia týchto mini áut by sa mala postupne obmedzovať, keďže tento segment klesá, čo uvoľní potrebné výrobné kapacity.

    - Reklama -