Koronavírus mu robí vrásky na čele. Známy pivovar má pre epidémiu problémy

    0
    Ilustračná fotografia (Autor: SITA)

    Predaj Carlsbergu v Číne v minulom roku vzrástol o 19 %. Vysoko tak prekonal pokles objemu predaja na jeho základnom trhu o 2 %.

    Kľúčový odbyt piva v čínskych karaoke baroch však teraz výrazne zasiahlo ich zatvorenie v dôsledku prepuknutia koronavírusu v krajine, ako uviedol generálny riaditeľ pivovaru Cees‘t Hart.

    “Krátkodobo by sme mohli mať menší problém alebo minimálne negatívny vplyv na podnikanie, ale dlhodobejšie nevidíme žiadny problém,” povedal Hart.

    Carlsberg očakáva, že v roku 2020 dosiahne nárast tzv. organického prevádzkového zisku o stredne veľké jednociferné číslo po jeho zvýšení o 10,5 % v roku 2019.

    “Nebudeme meniť náš výhľad pre Čínu ani náš súčasný program,” dodal Hart s odvolaním sa na stratégiu spoločnosti v tzv. Big Cities, zameranú na rozšírenie jej prítomnosti vo veľkých čínskych mestách.

    Carlsberg vstúpil do 35 čínskych miest v roku 2017 a do konca roku 2020 by chcel predávať pivo v 40 mestách. “Carlsberg našiel vo veľkých mestách stratégiu, ktorá funguje, a za ostatných pár rokov neurobil v Ázii nesprávny krok,” uviedol v poznámke analytik Jyske Bank Henrik Hallengreen Laustsen.

    Vlaňajšie tržby Carlsbergu organicky vzrástli o 3,2 % na 65,9 miliardy dánskych korún (8,82 miliardy eur). Z toho predaj v Ázii sa zvýšil o 12,3 %, najmä vďaka Číne, kde predáva drahšie pivá.

    Pivovar uviedol, že vo východnej Európe čelí tvrdej konkurencii a jeho celkový objem predaja tam vlani klesol o 5,2 % a prevádzkový zisk takmer o 18 %.

    Dôvodom bol aj vyšší porovnávací základ v silnom roku 2018, keď teplé počasie a svetový futbalový šampionát podporili jeho predaj na ruskom trhu, kde Carlsberg stráca podiel.

     

    - Reklama -