sobota, 4 júla, 2020
14.7 C
Bratislava
Úvod Aréna Americká reklama zobrazujúca múr bola cenzurovaná, no aj tak vyvolala ošiaľ

Americká reklama zobrazujúca múr bola cenzurovaná, no aj tak vyvolala ošiaľ

Reklama bola pôvodne určená na vysielanie počas finále ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo uplynulú nedeľu. Firma 84 Lumber (lumber – stavebné drevo, rezivo) však uviedla, že televízia Fox, ktorá športové podujatie vysielala, reklamu v pôvodnej verzii odmietla pre “kontroverzný obsah”. Firma jej potom dodala skrátenú verziu.

V reklamnom šote s názvom “84 Lumber: Cesta sa začína” vystupuje po španielsky hovoriaca matka s dcérou, ktoré sa jedného dňa skoro ráno vydajú na cestu. Absolvujú strastiplnú púť pešo, nákladnými autami a načierno vlakom a často spia pod holým nebom. 

Skrátená verzia odvysielaná počas športového finále sa končí záberom na matku s dcérou ako kráčajú po púšti a nápisom “Pozrite si zvyšok na journey84.com”. 

Zvyšok reklamy, respektíve jej celú, pôvodnú verziu zverejnila spoločnosť na webovej stránke po tom, ako televízia odvysielala skrátenú verziu. Púť matky s dcérou cez púštnu krajinu pokračuje. Zábery na ne sa striedajú so zábermi mužov na stavenisku. 

Žena s dievčatkom zrazu prídu pred vysoký múr. Dievčatko vytiahne zo svojho ruksaku vlastnoručne vyrobenú americkú vlajku a žena sa rozplače. Potom si všimnú v múre obrovskú drevenú bránu. Zatlačia na ňu a ona sa otvorí. Reklama sa končí nápisom “Vôľa uspieť je tu vždy vítaná”.

“Neviem, koľko dreva táto reklama predá, ale určite si vyslúži obrovskú pozornosť,” uviedol ešte deň pred finále redaktor rozhlasovej stanice NPR v reportáži hodnotiacej  reklamy pripravené pre Super Bowl.

A nemýlil sa. Originálnu verziu reklamy si chcelo pozrieť toľko ľudí, že webová stránka bola nedostupná a sociálne siete zaplavili komentáre o nej – kritické aj pochvalné. Téme sa už venovali všetky veľké americké médiá. 
Stanica Fox, ktorá tento rok získala vysielacie práva na finále Super Bowlu, je jednou z hlavných spravodajských televízií v USA a je známa svojou podporou Republikánskej strany. 

Finále ligy amerického futbalu je už tradične nielen športovým, ale aj reklamným sviatkom. Sledovanosť tohto podujatia býva rekordná a firmy si pre túto príležitosť dávajú vyrobiť tie najlepšie reklamy.

A hoci za vysielací čas reklamných šotov platia milióny dolárov, neraz sa vzdajú priamej propagácie svojich produktov v prospech propagácie nejakej myšlienky či politiky. Tento rok viaceré veľmi nápadne kritizovali prezidenta Donalda Trumpa. 

Reklamu o prisťahovalcoch mal aj najväčší americký producent piva. Ázijský výrobca áut si zase pre Super Bowl pripravil reklamu propagujúcu ochranu životného prostredia. Donald Trump pritom nie je zástancom environmentálnej politiky. 

Európska automobilka venovala celý svoj reklamný šot rovnoprávnosti žien. Trump zatiaľ veľa rešpektu voči ženám neukázal a hneď po jeho inaugurácii sa vo Washingtone konala obrovská demonštrácia za práva žien. 

“Tak, ako televízne šou, aj reklamy hýbu divákmi a môžu povedať veľa o tom, aké hodnoty nás inšpirujú a aké znepokojujú. Stavím sa, že Anheuser-Bush nikdy neočakával, že inšpiratívny príbeh o imigračných problémoch svojho zakladateľa Adolphusa Busha niekedy použije na rypnutie si do prezidenta Donalda Trumpa,” zaznelo v americkej rozhlasovej stanici NPR. 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

Premiér podal demisiu a už ho začne vyšetrovať súd

Bývalého francúzskeho premiéra Édouarda Philippa a ďalších dvoch ministrov budú vyšetrovať pre pochybnosti o spôsobe, akým pristupovali ku koronavírusovej pandémii. Informovala o...

O väzbe Mišenku bude viedenský súd rozhodovať pravdepodobne cez víkend

Vladimír Mišenka sa nachádza v cele policajného zaistenia viedenského justičného paláca a o jeho umiestnení do vyšetrovacej väzby bude s najväčšou pravdepodobnosťou...

ÚVZ pozmenil zoznam rizikových krajín

Ľudia, ktorí na Slovensko prídu z krajín, ktoré opatrením Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR nie sú označené ako menej rizikové, budú musieť...

Rezervácie zatiaľ nepotvrdzujú, že by Slováci chceli dovolenkovať doma, potvrdzuje Harbuľák z asociácie hotelov a reštaurácií

Pred koronakrízou pracovalo v gastronómii a hotelierstve takmer 108 000 zamestnancov – najmä v penziónoch, menších hoteloch, reštauráciách, kaviarňach či kolibách po celom Slovensku.  V marci a apríli prišlo o prácu...
Slovensko
Pozitívne vzorky 1,720 Úmrtí 28 Uzdravení 1,466 Infikovaných 226 Last updated: 4. júla 2020 - 07:37 (+02:00)
Koronavírus (COVID-19), súhrn a štatistiky