utorok, 4 augusta, 2020
17.8 C
Bratislava
Úvod Aréna Americká reklama zobrazujúca múr bola cenzurovaná, no aj tak vyvolala ošiaľ

Americká reklama zobrazujúca múr bola cenzurovaná, no aj tak vyvolala ošiaľ

Reklama bola pôvodne určená na vysielanie počas finále ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo uplynulú nedeľu. Firma 84 Lumber (lumber – stavebné drevo, rezivo) však uviedla, že televízia Fox, ktorá športové podujatie vysielala, reklamu v pôvodnej verzii odmietla pre “kontroverzný obsah”. Firma jej potom dodala skrátenú verziu.

V reklamnom šote s názvom “84 Lumber: Cesta sa začína” vystupuje po španielsky hovoriaca matka s dcérou, ktoré sa jedného dňa skoro ráno vydajú na cestu. Absolvujú strastiplnú púť pešo, nákladnými autami a načierno vlakom a často spia pod holým nebom. 

Skrátená verzia odvysielaná počas športového finále sa končí záberom na matku s dcérou ako kráčajú po púšti a nápisom “Pozrite si zvyšok na journey84.com”. 

Zvyšok reklamy, respektíve jej celú, pôvodnú verziu zverejnila spoločnosť na webovej stránke po tom, ako televízia odvysielala skrátenú verziu. Púť matky s dcérou cez púštnu krajinu pokračuje. Zábery na ne sa striedajú so zábermi mužov na stavenisku. 

Žena s dievčatkom zrazu prídu pred vysoký múr. Dievčatko vytiahne zo svojho ruksaku vlastnoručne vyrobenú americkú vlajku a žena sa rozplače. Potom si všimnú v múre obrovskú drevenú bránu. Zatlačia na ňu a ona sa otvorí. Reklama sa končí nápisom “Vôľa uspieť je tu vždy vítaná”.

“Neviem, koľko dreva táto reklama predá, ale určite si vyslúži obrovskú pozornosť,” uviedol ešte deň pred finále redaktor rozhlasovej stanice NPR v reportáži hodnotiacej  reklamy pripravené pre Super Bowl.

A nemýlil sa. Originálnu verziu reklamy si chcelo pozrieť toľko ľudí, že webová stránka bola nedostupná a sociálne siete zaplavili komentáre o nej – kritické aj pochvalné. Téme sa už venovali všetky veľké americké médiá. 
Stanica Fox, ktorá tento rok získala vysielacie práva na finále Super Bowlu, je jednou z hlavných spravodajských televízií v USA a je známa svojou podporou Republikánskej strany. 

Finále ligy amerického futbalu je už tradične nielen športovým, ale aj reklamným sviatkom. Sledovanosť tohto podujatia býva rekordná a firmy si pre túto príležitosť dávajú vyrobiť tie najlepšie reklamy.

A hoci za vysielací čas reklamných šotov platia milióny dolárov, neraz sa vzdajú priamej propagácie svojich produktov v prospech propagácie nejakej myšlienky či politiky. Tento rok viaceré veľmi nápadne kritizovali prezidenta Donalda Trumpa. 

Reklamu o prisťahovalcoch mal aj najväčší americký producent piva. Ázijský výrobca áut si zase pre Super Bowl pripravil reklamu propagujúcu ochranu životného prostredia. Donald Trump pritom nie je zástancom environmentálnej politiky. 

Európska automobilka venovala celý svoj reklamný šot rovnoprávnosti žien. Trump zatiaľ veľa rešpektu voči ženám neukázal a hneď po jeho inaugurácii sa vo Washingtone konala obrovská demonštrácia za práva žien. 

“Tak, ako televízne šou, aj reklamy hýbu divákmi a môžu povedať veľa o tom, aké hodnoty nás inšpirujú a aké znepokojujú. Stavím sa, že Anheuser-Bush nikdy neočakával, že inšpiratívny príbeh o imigračných problémoch svojho zakladateľa Adolphusa Busha niekedy použije na rypnutie si do prezidenta Donalda Trumpa,” zaznelo v americkej rozhlasovej stanici NPR. 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

Izrael zaútočil na sýrske vojenské ciele

Izrael v pondelok oznámil, že uskutočnil vzdušný útok na vojenské ciele na juhu Sýrie. K náletu došlo iba deň po tom, čo...

Do Belgicka sa vrátili za tri dni tisíce ľudí z tzv. koronavírusových červených zón

V posledných troch dňoch sa do Belgicka vrátili tisíce ľudí z krajín, v ktorých existujú takzvané červené zóny, čiže oblasti s vysokým...

V talianskom Janove slávnostne otvorili nový diaľničný most Ponte San Giorgio

V talianskom meste Janov v pondelok slávnostne otvorili nový diaľničný most ako náhradu za predošlý Morandiho most, ktorý sa zrútil v roku...

Rokovania o brexite stagnujú. EÚ je ochotná urobiť kompromis

Európska únia (EÚ) je ochotná urobiť kompromis, aby zachránila stagnujúce rokovania o obchode so Spojeným kráľovstvom po brexite. Je ochotná zmierniť požiadavku,...

PRIESKUM Radšej bez dovolenky ako potom do karantény

Minimálne polovica nemeckých, britských a francúzskych turistov by radšej zrušila dovolenku, ak by museli ísť po návrate do karantény, absolvovať test na...

Odbornosť či politická príslušnosť? Bývalý riaditeľ ÚP v Bardejove Goriščák: Klasická politická výmena. Odbornosť vraj pri čistkách na úradoch práce nikoho nezaujímala

K 1. augustu bolo vymenovaných 25 nových riaditeľov úradov práce (výmena viac ako 50 percent riaditeľov). Ich výmenu umožnil  zákon z dielne...

Ruskí hackeri sa dostali k dokumentom o obchodoch medzi USA a Britániou

Ruskí hackeri údajne odcudzili tajné dokumenty týkajúce sa obchodných rokovaní medzi Britániou a Spojenými štátmi. Dokumenty sa nachádzali v e-mailovej schránke bývalého...
Slovensko
Pozitívne vzorky 2,354 Úmrtí 29 Uzdravení 1,746 Infikovaných 579 Last updated: 4. augusta 2020 - 08:22 (+02:00)
Koronavírus (COVID-19), súhrn a štatistiky