Vykopla vláda žlté vlaky? RegioJet odchádza z najdôležitejšej trate

    0
    Vlak spoločnosti RegioJet (Autor: TASR)

    O rozhodnutí odísť z najdôležitejšej trasy na Slovensku informoval majiteľ firmy Radim Jančura svojich zamestnancov v hromadnom e-maili. Konštatuje v ňom, že prevádzku ukončí k 31. januáru 2017.

    „Z dôvodu existencie cestovného zadarmo výhradne v dotovaných rýchlikoch nie je, bohužiaľ, na trhu dostatok zákazníkov, aby sa komerčné nedotované vlaky mali šancu štandardne uživiť. Znovuzavedenie vlakov IC ZSSK situáciu, bohužiaľ, ešte ďalej zhoršilo a podnikanie vo vnútroštátnej komerčnej doprave by nemalo žiadnu perspektívu,” uviedla spoločnosť RegioJet vo svojom vyjadrení.

    Odchod z trate RegioJet oznámil necelý mesiac po tom, ako na linke medzi Bratislavou a Košicami obnovil prevádzku vlakov vyššej kategórie InterCity (IC) štátny slovenský dopravca Železničná spoločnosť Slovensko.

    Viní predsedu parlamentu

    Jančura teraz viní slovenských politikov, pričom konkrétne menuje šéfa národniarov Andreja Danka. „Na Slovensku, bohužiaľ, čelíme oficiálne snahe niektorých politických predstaviteľov – hlavne predsedu parlamentu Andreja Danka – vytlačiť RegioJet zo Slovenska. Táto skutočnosť neprispieva k nášmu štandardnému fungovaniu,“ dodal Jančura. Spoločnosť pritom tvrdí, že svoje ostatné aktivity v doprave plánuje posilniť.

    Danko: Neznášam tie žlté vlaky

    Práve Andrej Danko presadzoval návrat IC vlakov na trať medzi slovenskými metropolami. Nedávno sa tiež veľmi kriticky vyjadril na adresu Jančurovej spoločnosti. „Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše. Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč,“ povedal v minulosti Danko s tým, že si nevie predstaviť, ako by po Rakúsku jazdili bielo-modro-červené vlaky. Šéf národniarov však odmietol, že by chcel licenciu RegioJetu zrušiť.

    „Nekomentujeme rozhodnutie súkromnej spoločnosti, ale berieme to na vedomie,“ reagovala na vyjadrenia Radima Jančuru hovorkyňa SNS Júlia Kollárová.

    Naozaj konečné rozhodnutie?

    Nie je to prvý raz, čo RegioJet oznámil svoj odchod z trate Bratislava – Košice. „Dnes je stopercentne isté, že z trate Bratislava – Košice odchádzame. Teraz len riešime, kedy a čo urobíme so zamestnancami,“ povedal Jančura na jeseň 2015.

    Ministerstvo dopravy však nakoniec spoločnosti ustúpilo, keď ukončilo prevádzku konkurenčných, štátnych vlakov. RegioJet dokonca reagoval zvýšením počtu vagónov v súpravách. Aj teraz Jančurova spoločnosť naznačila, kedy by bola ochotná na trati zostať.

    „Situáciu by mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť tých cestujúcich, ktorí aktuálne cestujú zadarmo,“ napísal Jančura s tým, že by bol ochotný pristúpiť aj na kompromis, aby sa mu preplácala len polovica z poskytovaných zliav. „Druhú polovicu by sme boli ochotní zaplatiť si z vlastného,“ vysvetlil Jančura.

    Ak sa však nič nezmení, vlaky RegioJetu prestanú premávať na trase Bratislava – Košice 31. januára 2017.

    - Reklama -