Danko si mädlí ruky. Toto je dôvod, prečo presadil IC vlaky

    0
    Andrej Danko (Autor: TASR)

    Občanom podľa neho IC vlaky chýbali, pričom vytvorenie monopolu zlikvidovalo zdravé konkurenčné prostredie a malo vplyv na zvýšenie cien za cestovné lístky u súkromného prepravcu. “Navyše, predĺžila sa im tak cesta a mali tiež problém so získaním miesta vo vybranom vlaku, keďže lístky na rýchliky českej spoločnosti boli pomerne dopredu vypredané. Pritom sa stáva, že cestujúci potrebuje cestovať náhle, hneď a čo najrýchlejšie, takže im začala chýbať možnosť cestovať IC vlakom,” argumentuje Danko.

    Aj keď mnoho cestujúcich jazdí na trase Bratislava – Košice rýchlikmi štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a niektoré kategórie majú tieto cesty zadarmo, konkurencia na železnici dáva podľa SNS možnosť cestujúcim, aby si vybrali.

    Národniari nemajú nič proti podnikaniu zahraničných spoločností na Slovensku. “V prípade tohto trhu sa však ukazuje, že obe možnosti prepravy – súkromným prepravcom i štátnym IC vlakom – môžu existovať paralelne na jednom trhu,” podčiarkol Danko. Konštatoval, že strata IC vlakov sa v ostatnom období znižovala z roka na rok a podľa SNS tak existuje reálny predpoklad, že ZSSK sa pri ich prevádzke môže dostať do čiernych čísiel.

    O návrate IC vlakov na slovenské železnice informoval v utorok (4.10.) minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). “Je to aj politické aj ekonomické rozhodnutie, ale občania majú o tento vlak záujem, a to je pre nás najdôležitejšie,” zdôraznil.

    IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Aj po obnovení budú IC vlaky jazdiť na čisto komerčnom princípe, bez dotácie od štátu. ZSSK odhaduje, že ich prevádzka by sa mala dostať do zisku v horizonte troch až štyroch rokov.

    - Reklama -