Predvolebné kampane už nešokujú. Spoliehajú sa na serióznosť, slušnosť a výstižné slogany

    0
    volebná komisia (Autor: SITA)

    Ak v minulosti v predvolebnej kampani fungovali „premakané“ slogany a prekomplikované a trefné, a často nechcene vtipné, v súčasnosti sa politici riadia starým dobrým heslom: v jednoduchosti je krása. Môžeme si ešte spomenúť na reklamné bilbordy z dávnych či nedávnych časov, ktoré už postupne nabrali punc kultovosti.

    Patrí medzi ne napríklad aj polorasistický vizuál kampane SNS, holé zadky na bilborde Smeru či vyleštená topánka symbolizujúca vládu Roberta Fica. Do pamäte sa vryl aj vizuálny charakter Mečiarovej kampane, v ktorej sa snažil zaútočiť na city voliča sloganom: Krajina nášho srdca. Problém bol v tom, že na fotografii bolo Švajčiarsko.

    V súčasnosti sa strany prezentujú skôr v pozitívnom svetle a nesnažia sa zaujať negatívnou kampaňou. „Strany sa učia, že voliči nemajú čas, aby lúštili veľké množstvo informácií a preto je v trende jednoduchý dizajn,“ informoval odborník na reklamu a marketing Michal Novota z Restartup. V súčasnosti sa politici snažia zaujať aj svojou nenútenosťou a serióznosťou, dôkazom toho sú kampane, ktoré sa odpútali od komplikovanosti a dlhých sloganov.  O tejto problematike informoval denník SME.

    - Reklama -