Už sú známe ponúkané ceny za obchvat Bratislavy. Štyri miliardy to nebudú, ale…

    0
    Vizualizácia obchvatu. Ilustračná fotografia (Autor: NDS)

    Minister dopravy Ján Počiatek netají spokojnosť. Podľa neho súťaž vygenerovala výrazne lepšie ceny, ako sa čakalo. Ani jedna z firiem sa nepriblížila k magickej štvormiliardovej hranici, informuje Nový Čas.

    Predražné a nadlho, tvrdí analytik

    Hoci najvyššie ponúkaná suma predstavuje 2,7 miliardy eur, rozdiel medzi koncernom, ktorý by bol ochotný za ňu obchvat postaviť, a spoločnosťou, ktorá ponúkla najnižšiu cenu, je až jedna miliarda eur. Na porovnanie, zoskupenie troch firiem, ktoré vedie spoločnosť Cintra, je schopné postaviť úsek diaľnice D4 od Jaroviec po Raču a rýchlostnej cesty R7 od Prievozu po Holice za 1,7 miliardy eur. Trvalo by im to okolo štyroch rokov s požadovanou ročnou splátkou 56 miliónov eur. Koncern Strabag si však vypýtal až 2,7 miliardy eur pri ročnej splátke 91 miliónov eur s časom výstavby do päť rokov.

    Ostatné dve firmy sa pohybujú okolo pomedzi. Pričom zoskupenie firiem Via Dunaj na čele so spoločnosťou Vinci by vraj dokázalo obchvat postaviť za 3,5 roka pri sume 2,1 miliardy eur, s ročnou splátkou 69 miliónov eur.

    Združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief si to predstavuje v časovom horizonte štyroch rokov pri sume 2,3 miliardy eur pri ročnej splátke 77 miliónov eur.

    Minister dopravy sa vyjadril, že teraz ich čaká detailné zanalyzovanie ponuky, ale musia sa zaoberať aj technickým riešením a financiami. Podľa analytika Jozefa Drahovského je to predražené a s dlhým časom výstavby. Podľa neho sú reálne náklady na výstavbu tri ročné splátky. „Keďže nie sú známe detaily, suma môže byť mnohonásobne predražená,“ cituje ho Nový Čas.

    - Reklama -