Poštový fantóm. Slovensko má svetový unikát. Hádajte o koho ide

    0
    Ombudsman Slovenskej pošty Ján Jasovský (bývalý šéf NKÚ) (Autor: SITA)
    Presne sedemkrát sa redakcia SME pokúšala spojiť s Jánom Jasovským, ktorý však nereaguje na telefonáty ani žiadosti o osobné stretnutie. Vo funkcii je pritom už mesiac, ale nikto netuší, čo vlastne robí. Ľuďom by mal pomáhať pri vybavovaní reklamácií a sťažností. Jasovský bol v minulosti poslancom za HZDS, ministrom dopravy a rok sa ohrial aj na predsedníckej stoličke Najvyššieho kontrolného úradu. Teraz sa dostal na pozíciu, ktorá ešte prednedávnom vôbec neexistovala. 
     
    Jasovského sa pokúšali novinári zohnať vyše dvoch týždňov, ale vždy bol práve na rokovaní, konferencii, mimo budovy alebo na súrnej pracovnej ceste. SME dodáva, že ombudsmanovi nevolali len tak, aby sa ho opýtali čo robí, ale v mene konkrétneho klienta, ktorý sa nedokázal s úradom poštového ombudsmana skontaktovať. 

    Pošta nešetrí 

    Slovenská pošta zaznamenala vlani pokles výnosov o 10 miliónov eur v porovnaní s rokom 2013. Zdvihli sa jej však náklady na mzdy zamestnancov, odmeny či odvody do poisťovní. To však pošte vôbec nezabránilo, aby začiatkom októbra pridala na svoju výplatnú listinu aj Jána Jasovského. Podľa komentáru Kataríny Ragáčovej na portáli SME je absurdné, že sa ľudia, ktorí potrebujú vybaviť problémy na pošte, nedokážu spojiť s úradníkom zodpovedným za danú vec. „Kým sme nenapísali, že pošta zriadila úrad ombudsmana, nikto o ňom ani netušil. Na hlavnej stránke pošty doteraz nesvieti avízo na túto službu klientovi a len po prelustrovaní celej webovej stránky sa dá dopracovať k jeho kontaktným údajom,“ píše vo svojom komentári Ragáčová.
     
    - Reklama -