Bratislava nie je Viedeň, tvrdil počas kampane Nesrovnal. Pri verejnej doprave to teda rozhodne platí

    0
    Primátor Ivo Nesrovnal (Autor: sita)
    Pri presunoch po meste si od novembra budeme musieť priplatiť. Nový cenník prináša však len zdraženie papierových cestovných lístkov. Tie, ktoré si zakupujeme prostredníctvom esemesiek, zatiaľ zostávajú v rovnakej cene. Esemeskové lístky nie sú totiž súčasťou aktuálnej etapy integrovaného systému. “Nie je im prispôsobená infraštruktúra. To však neznamená, že v budúcnosti nemôžu byť zaradené do systému. Je to však na dohode so všetkými dopravcami,” povedala pre SME hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Eva Kukurová. Za  hlavné prínosy jednotného systému pre cestujúcich magistrát vo svojej tlačovej správe označuje možnosť využívania železničnej, prímestskej autobusovej, ako aj mestskej hromadnej dopravy. “Všetky dohodnuté podmienky schválené mestským zastupiteľstvom a partnermi z ministerstva dopravy a Bratislavského samosprávneho kraja, hlavné mesto už splnilo. Bratislavskú integrovanú dopravu ako realizátora dopravného systému sme informovali o ukončení príprav na integráciu,” uviedol vo svojom stanovisku primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. 
     
    Kvôli zmenám v cenovej politike sa Bratislava sa stane mestom, v ktorom bude cenovo výhodnejšie kúpiť si hodinový lístok cez mobil za euro ako napríklad v stánku, kde vás to vyjde až na euro a dvadsať centov. Navyše, pri kúpe esemes lístka budete môcť cestovať aj o desať minút dlhšie. Pozitívnou správou je, že 15-minútový lístok sa stáva prestupným za rovnaké peniaze. Cenovo nie príliš výhodná je aj novinka – polhodinový lístok, za ktorý zaplatíte 90 centov. Za túto cenu sa v iných krajských mestách budete voziť aj viac ako hodinu. To, že si k cestovnému priplatíme neznamená, že komfort cestovania bude vyšší. “Doprava je príliš komplikovaná, je potrebné prekopať ju od  základu. Linky sú prekombinované a cestovanie výrazne predlžujú prestupy,” myslí si o verejnej doprave v hlavnom meste dopravný konzultant Maroš Palesch. 

    Bratislava nie je Viedeň

    Počas svojej kampane primátor rád prirovnával Bratislavu k iným mestám. Najčastejšie bolo v hlavnom meste vídať práve heslá týkajúce sa Viedne, kde istý čas dokonca aj žil. Pravdou je, že jedna jazda vo Viedni vyjde na viac ako dve eurá, ale mestskú hromadnú dopravu tam okrem siete autobusov, električiek či prímestských vlakov, tvorí aj metro. Rovnako je to aj v Prahe, kde za 90 minút jazdy zaplatíte 32 KČ, teda zhruba 1,20 €. V Budapešti je hodina cesty za vyše tri eurá, no okrem mestkých autobusov, električiek, trolejbusov a metra, je v ponuke aj zubačková lanovka či hradný autobus. 

    Lacnejšie od Trnavy až po Košice

    ParlamentnéListy.sk porovnali ceny hodinových lístkov v jednotlivých krajských mestách na základe údajov uvedených na stránkach imhd.sk. Len pár kilometrov od hlavného mesta, v Trnave, hodinový lístok vyjde na 70 centov cez esemes. Rovnakú cenu má aj 50-minútový papierový. V Trenčíne si zase kupujete lístok, ktorý vám platí na jednu jazdu, u vodiča a dáte zaň 60 centov. Rovnaký spôsob je aj v Nitre za 70 centov.  Dopravný podnik mesta Žilina si za poskytovanie prepravných služieb účtuje 65 centov za základný lístok, no ak si ho kúpite u vodiča, zaplatíte až 1,20 eura. Jedna jazda v Banskej Bystrici stojí 70  centov. Ak sa rozhodnete pre esemes lístok za 45 minút dáte 79 centov. Do konca októbra v Košiciach platíte za hodinový lístok 60 centov a v Prešove sa zveziete za 80 centov. 

    Dopravný podnik vs. verejná doprava

    Primátorovi je bližšia téma Dopravného podniku ako verejnej dopravy. V súvislosti s ňou sa naposledy výraznejšie spomínal, keď sa hovorilo o rušení bezplatnej MHD pre zdravotne postihnutých. Dopravný podnik Bratislava sa do centra záujmu primátora pritom dostal opakovane. Už v marci tohto roka v ňom prebehol audit, ktorý inicioval Nesrovnal ešte ako poslanec. V septembri, už pozície primátora, kritizoval postup dopravného podniku pri modernizácii električkovej trate na železničnú Hlavnú stanicu. Zvyšovanie ceny za cestovné však medzi jeho obľúbené témy asi nepatrí. “O všetkých podrobnostiach týkajúcich sa spustenia III. etapy integrovanej dopravy, o spôsoboch predaja a cestovných lístkoch a iných potrebných radách pri zmenách dopravného systému bude informovať Bratislavská integrovaná doprava,” uviedol primátor. 
     
     
     
    - Reklama -