V Bratislave sa bude parkovať po novom. Niekoľkomesačné rokovania primátora s mestskými časťami prinášajú prvé výsledky

    0
    Ilustračné foto: Parkovanie v bratislavskej Petržalke (Autor: SITA)

    Stanovená teda bude minimálna a maximálna cena za rezidenčné parkovanie, spoločný bude vizuál pre rezidentské karty a ich evidenciu a vydávanie bude spravovať hlavné mesto. Nové pravidlá parkovania by radnica chcela spustiť do leta tak, aby do začiatku Predsedníctva SR v Rade EÚ fungovali aspoň v tých mestských častiach, kde majú s parkovaním najväčšie problémy. Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

    O nových pravidlách parkovania v hlavnom meste rokuje radnica s mestskými časťami už niekoľko mesiacov. Pracovná skupina sa stretáva od mája 2015, za ten čas sa podarilo pripraviť návrh všeobecne záväzného nariadenia a zmeny štatútu Bratislavy. Tieto dva dokumenty definujú zásady jednotných parkovacích pravidiel v meste. Návrhy dokumentov teraz pripomienkujú jednotlivé mestské časti. Potom bude materiál predložený na rokovanie poslaneckého grémia, mestskej rady a pôjde na schválenie do zastupiteľstiev jednotlivých mestských častí. Finálnu podobu celomestskej parkovacej politiky bude na záver schvaľovať mestské zastupiteľstvo. O nových pravidlách budú mestskí poslanci hlasovať pravdepodobne v novembri. „Mestská parkovacia politika nie je o peňažnom príjme. Je určená na reguláciu dopravy s cieľom spraviť poriadok v uliciach mesta – skvalitniť verejný priestor. Obdobný princíp dnes uplatňujú takmer všetky európske mestá. Preto ju chceme prijať čo najskôr,” doplnil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

    Jednotnú parkovaciu politiku podľa radnice podporuje väčšina mestských častí. No medzi mestskými časťami neprešla myšlienka jednotného prevádzkovateľa parkovacieho systému, mestské časti totiž chcú mať nad parkovaním na svojom území kontrolu. Mestské časti si tak budú môcť vybrať svojho prevádzkovateľa parkovania, no dodržiavať budú musieť spoločné celomestské zásady. „Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta,“ vysvetlila princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová s tým, že prevádzkovať parkovaciu politiku v každej mestskej časti bude miestna samospráva na celom území. “Systém musí byť totiž prehľadný a s jasnými pravidlami,“ uzavrela Kratochvílová.

    Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

    - Reklama -