Mercedes Benz E 220d 4Matic v ešte lepšej forme

0
Predná časť vozidla prešla najvýraznejšími úpravami. Foto: netcarshow.com

S viac ako 14 miliónmi dodaných sedanov a kombi od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. To stále platí a aktuálna modernizácia to iba potvrdzuje. Pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E najnovšej generácie rozhodlo už viac ako 1,2 milióna zákazníkov.

Výrazný facelift

Autá tejto značky patria do prémiového segmentu, a tak je logické, že každá zmena musí posunúť kvalitu ešte vyššie. Vlaňajší facelift je oproti tým predchádzajúcim o niečo výraznejší. Úplne nová je zadná časť vozidla. Koncové LED svetlá sú orientované horizontálne a majú tvar, ktorý prispieva k luxusnému vzhľadu zadnej časti. Opticky ju totiž znižuje a rozširuje. Aj predná časť sa zmenila. Tu sú prepracované predné reflektory a detaily na čelnej maske i prednom nárazníku. Práve predné svetlomety Multibeam LED a ich technika patrí k tým najlepším na trhu. Výrazným prvkom v prednej časti karosérie sú neprehliadnuteľné čierne prieduchy predného nárazníka na jeho bokoch a spodku. Pôsobí to naozaj elegantne a vzhľad vozidla je ešte emotívnejší. K tomu všetkému aj plynulé a ladné bočné línie umocňujúce krásu tohto „srdca značky“.

Interiér vozidla je prešpikovaný elektronikou, ktorá však výrazne zvyšuje komfort jazdy. Foto: netcarshow.com

Prémiový interiér

Už neraz sme hodnotili, že vozidlá tohto nemeckého výrobcu sa vyznačujú interiérom, ktoré patria určite k tým najlepším v prémiovom segmente. Na prvý pohľad zaujmú multifunkčné tlačidlá na volante, ktoré sú už plne dotykové. Pôsobí to nadčasovo, aj keď vodič zvyknutý na klasické tlačidlá si na toto nové riešenie bude musieť chvíľu zvykať. Je to však otázka len pár minút. Miernym prekvapením boli síce vynikajúce a pohodlné sedadlá, ale chýbalo nám ich plne elektrické ovládanie. Netreba sa ľakať, lebo v ponuke výbav sú dostupné. Zato bočné držanie tela je vynikajúce a pekne drží telo aj pri razantnom prejazde zákrutami. Dostatok miesta pre všetkých pasažierov je samozrejmosťou a o únave aj na dlhších cestách vlastne ani nemožno hovoriť.

Jazda v absolútnom tichu

Kabína je krásne odhlučnená, sofistikovaný podvozok zasa komfortný a k dispozícii máte aj audiosústavu Burmester, ktorá podáva vynikajúce výkony. Vodičovi pomáha celý rad účinných elektronických asistentov. Vlastne ani jeden z nich vás nenapadne vypínať, lebo skutočne sa aktivujú, až keď je to naozaj potrebné. Nestrpčujú život vodičovi a napríklad asistent udržiavania v jazdnom pruhu je zatiaľ najlepší – nevnucuje sa, ale bdie dokonale. Ak pustíte volant z ruky, veľmi rýchlo zareaguje. To isté platí aj pre adaptívny tempomat. Vidí a predvída viac ako ľudské oko či vodičova pozornosť. Akousi čerešničkou na torte bolo zasvietenie vo vozidle. Stačí natiahnuť ruku smerom k spolujazdcovi a svetlo sa rozsvieti. Netreba v tme hľadať príslušný vypínač.

Zadná časť vozidla má úplne nový dizajn svetiel. Foto: netcarshow.com

Diesel štále žije

Je dobré, že tento nemecký výrobca stále verí dieselovým motorom, ktoré veľa konkurentov opúšťa. K dispozícii sme mali „najslabší“ turbodieselový motor. Bol to štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 194 koní. Bol perfektne zladený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Jazdiť s takou štvorkolkou je ozajstný zážitok. V dokonale odhlučnenej kabíne je doslova radosť cestovať. A pritom auto s hmotnosťou takmer dva a pol tony sa ovláda jednoducho a príjemne. Ani spotreba vám nebude spôsobovať vrásky na čele. V kombinovanej prevádzke sme dosiahli hodnotu 5 a pol litra nafty na sto kilometrov. Ale pri ekonomickom ovládaní plynového pedálu sa dostanete aj výrazne nižšie pod päť litrov. Palivá nádrž s objemom 50 litrov hravo vystačí na absolvovanie tisíc kilometrov. Motor pracuje efektívne aj pri rýchlosti 130 km/h v pokojných 1 500 otáčok za minútu.

Bočné línie auta sú ladné a mierne pripomínajú športovú siluetu mercedesov. Foto: netcarshow.com
- Reklama -