Vraky áut uprostred zelene. Starosta Petržalky, ktorý ako poslanec Národnej rady menil stranícke preukazy ako ponožky, dnes udivuje Bratislavu

0
Starosta Petržalky Vladimír Bajan (Autor: SITA)

Témou mnohých slovenských miest je obrovské množstvo vizuálneho smogu. Sú to reklamy, grafity letáky či bilbordy, ktoré nekontrolovane zaplavili ulice. V najväčšom sídlisku na Slovensku v Petržalke majú s tým bohaté skúsenosti. Aby toho totiž nemali málo, na troch frekventovaných miestach, na Námestí hraničiarov, Mamateyovej ulici a Panónskej ceste, sa objavili na sebe nakopené vraky starých automobilov. To, samozrejme, verejnosť pobúrilo až do momentu, keď zistili, že povolenia vydal samotný starosta. Šok z tejto informácie rozdýchávajú aj poslanci.

Na najväčšom sídlisku na Slovensku to tak vyzerá, že starosta si robí, čo chce. „Je mi ľúto, ale o tejto kampani som sa dozvedela od vás. Určite som ako poslankyňa nebola o tejto kampani oboznámená,“ hovorí prekvapene poslankyňa Alica Hájková.

Podľa informácií PL má ísť o novú kampaň mestskej časti, ktorá má promovať novú dopravnú politiku. Dňa 2. 9. 2015 starosta Vladimír Bajan, ktorý kandidoval ako nezávislý, podpísal zmluvu na 23 400 eur s agentúrou W.R.P.R. s. r. o., ktorá patrí Ivanovi Rudolfovi, bývalému hovorcovi ministra Galka za SaS.

Zmluva k nahliadnutiu TU.

„Ako sme si už v zastupiteľstve zvykli, starosta Bajan vôbec neinformuje poslancov o krokoch smerujúcich k zavedeniu regulovaného parkovania v Petržalke. Pritom pre najbližšie roky zrejme nebude väčšia téma, ako je nová parkovacia politika v mestskej časti. Vôbec nás neinformoval o spustení verejnej obchodnej súťaže, dočítali sme sa to iba z webovej stránky, vôbec nás neinformoval o podpísaní problematickej koncesnej zmluvy,“ vyčíta starostovi kroky miestny poslanec Vladimír Dolinay, ktorúmu drukuje aj neúspešný Bajanov vyzývateľ v komunálnych voľbách a terajší poslanec Ján Hrčka, ktorý akúkoľvek kampaň pred zasadnutím a najmä rozhodnutím zastupiteľstva považuje za „problémové a veľmi rizikové“.

Trestné stíhanie?

Dolinay tiež pripomína, že zmluvu Bajan nedal zastupiteľstvu na schválenie, „pričom podľa zákona o majetku obcí by mala prejsť trojpätinovou väčšinou, čo sa, samozrejme, nestalo“. Poslanci sa preto rozhodli, že jeho svojvoľné konanie nenechajú len tak a podávajú podnet na Generálnu prokuratúru.

Nielen štýl, ale aj forma je kameňom úrazu. „Bez súhlasu a informovania poslancov odovzdal zákazku za 24-tisíc eur reklamnej agentúre, o ktorej nič nevieme, pričom sme s touto sumou v rozpočte vôbec nepočítali,“ dopĺňa Dolinay. „Ak to má byť reklama k parkovacej politike, tak sa mi to zdá byť neadekvátne. Poslanci tlačili na starostu, aby informoval obyvateľov Petržalky o parkovacej politike a robil osvetu. No tieto vraky sa mi nezdajú,“ hovorí zarazeno Hájková.

Poslanci a obyvatelia sú zarazení aj tým, akú formu si Bajan na propagovanie vybral. PL preto požiadali o názor aj reklamného experta Róberta Slováka z reklamnej agentúry Respect App, čo si o štýle kampane myslí. „Čo sa týka teasingovej fázy, je fajn, že sa netradičný spôsobom snažia upozorniť na tému. Pre mňa je otázne, ako sa ju podarí preklopiť do „pointy“ tak, aby sa ľuďom odovzdalo to posolstvo kampane, ktoré chce zadávateľ a agentúra povedať,“ hovorí expert a pýta sa, kde zaostáva samotné PR, ktoré nik nezaznamenal. Zaujala ho aj položka v zmluve, ktorá hovorí o roadshow. „Budú to dva infostánky s jednou hosteskou, alebo to bude dva mesiace prebiehajúca veľká roadshow s desiatkami zastávok, balónmi a ohňostrojom? To je veľký rozdiel. Tým pádom, že je to tak vágne špecifikované, je samozrejmé, že to otvára veľký priestor pre pochybnosti o adekvátnosti ceny za túto aktivitu,“ dodáva na margo pochybnej kampane, ktorú ma dopĺňať aj 50 bilbordov.

Poslanci tak budú zvolávať mimoriadne zasadnutie, kde chcú starostu konfrontovať. ParlamentnéListy.sk oslovili aj miestny úrad no tam nám odkázali, že Bajan je na dovolenke a že k problému sa nevyjadria. „Obyvatelia sa všetko dozvedia čoskoro,“ odbila nás tlačová tajomníčka Michaela Platznerová.

- Reklama -