Automobily Peugeot v posledných rokoch patria k tomu najkrajšiemu, čo v danej triede ponúka súčasný automobilový priemysel. Nečudo, Francúzi vždy dokázali vykúzliť z minima maximum a v tomto prípade to patrí určite. Ak k tomu pridám aj komfort a spoľahlivosť, niet sa čo čudovať, že toto auto patrí k najpredávanejším vozidlám tejto značky.
Dizajn
Peugeot 3008 prešiel minulý nedávno faceliftom, v rámci ktorého najväčšími dizajnovými zmenami prešla predná maska, ktorá sa rozšírila a stratila chrómové orámovanie. Zmenili sa predné svetlomety a teraz “ceria” levie tesáky siahajúce až k nárazníku. Na prednej kapote nechýba výrazný popis 3008. Zozadu sa v podstate vôbec nezmenil, nové sú len LED svetlá. V rámci faceliftu dostal Peugeot 3008 ešte nové farby karosérie, pozmenený dizajn zliatinových diskov kolies, ako aj nový balík doplnkového príslušenstva. V súčasnosti dvojfarebná karoséria je medzi výrobcami obľúbená, a tak čierna strecha, spodná časť nárazníka, dekor na blatníkoch a čierne zliatinové 19-palcové disky nechýbajú ani v tomto modeli. Celkovo pôsobí auto ako malé umelecké dielo. Francúzi dokázali, že auto sa dá urobiť aj s dôrazom na krásu.
Interiér
Niečo podobné, čo sa týka krásy a tentoraz aj účelnosti, platí aj o interiéri. Kvalita je základným ukazovateľom. Dizajnom, spracovaním a použitými materiálmi, patrí k tomu najlepšiemu, čo ponúka táto trieda vozidiel. Mäkčené plasty na prístrojovej doske, strieborný kovový dekór a látkový poťah na prístrojovke a na vnútrach dverí, spolu so sedadlami potiahnutými kombináciou koža/látka a volantom s perforovanou kožou vytvárajú v testovanej verzii pocit nadpriemernej kvality. Ukazovatele sú umiestnené v hornej časti prístrojovej dosky. Mne to vyhovovalo a ocenil som ľahký prístup a prehľadnosť. Mierne výčitky mám k tvarovo sploštenému volantu, ktorý síce padne výborne do rúk, ale mierne prekáža vo výhľade na ciferníky. Platí to však o menšie postavy vodičov, vyšší si s tým ľahšie poradia. Funkcie sa nastavujú na stredovej konzole cez 10“ dotykový displej, ďalej pod ním umiestnenými efektnými klávesovými ovládačmi a ešte pod nimi manuálnymi ovládačmi zoradenými na lište. Pohodlné sedadlá iba dopĺňajú komfort, ktorý auto ponúka. Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 520 litrov a po sklopení zadných operadiel 1 482 litrov.
Motor
Peugeot 3008 má v ponuke dva benzínový trojvalce 1.2 PureTech 96 kW a 1.2 PureTech 133 kW a jeden naftový štvorvalec 1.5 BlueHDi 130 k. Okrem toho sú v ponuke aj dva plug-in hybridy 1.6 Hybrid 165 kW a 1.6 Hybrid 220 kW. Ja som mal k dispozícii naftový štvorvalec 1,5 BlueHDi poskytujúci výkon 130 koní.
Osemstupňový automatická prevodovka pracuje s motorom priam ukážkovo. Ak obľubujete jazdu pohodlnú a bezstarostnú, táto kombinácia pohonnej jednotky vám bude vyhovovať a už nebudete chcieť inú. Môžete si voliť z troch režimov jazdy (Eco, Normal a Sport), čo využijú hlavne tí, ktorí nemajú radí monotónnu jazdu bez zmien. V kombinovanej premávke sme namerali spotrebu 5,7 litra a na diaľnici to tiež nebolo o veľa viac – 6,5. Opatrnou a úspornou jazdou sme v meste dosiahli aj 5 litrov. V športovom režime to však určite nebolo.