Náročné testovacie podmienky Fordu Mustang Mach-E

0
Foto: Ford

Spoločnosť Ford využíva svoje 118-ročné skúsenosti v oblasti náročného testovania vozidiel, aby ukázala, aké odolné môžu byť elektrické vozidlá. Extrémne umývanie v automatickej umývacej linke s vysokotlakovými tryskami, robotické zadky a cesty pokryté ostrým štrkom využil tím konštruktérov Ford pri náročných testoch Mustangu Mach-E.

Umývanie podľa ľubovôle

Foto: Ford

Približne 13 percent Európanov si nie je istých, či sa elektrické vozidlá môžu počas jazdy v daždi namočiť a ešte menej ich má istotu, či si budú môcť umyť auto v automatickej umývačke. Spoločnosť Ford vystavila Mustang Mach-E 60 brutálnym prechodom automatickou umývacou linkou bez saponátu s postrekovačmi, kefami a sušením, čo predstavuje ekvivalent umývania každé dva týždne počas viac ako dvoch rokov. Tím vystavil rámy dverí, obloženie, kryty, logá, svetlomety, koncové svetlá a lepidlá modelu Mustang Mach-E vysokotlakovému vodnému postrekovaču, aby otestoval netesnosti a iné možné poškodenie vonkajších častí, ktoré by mohla spôsobiť voda. Postrekovač je schopný vyvinúť tlak až 117 barov pri teplote 60 stupňov Celzia a voda pritom striekala zo vzdialenosti približne 25 cm od vozidla. Takýto vysoký tlak dokáže spolu s čistiacimi prostriedkami odstrániť olejové škvrny na príjazdovej ceste.

Test robotickým zadkom

Foto: Ford

Spoločnosť Ford otestovala takmer všetko, čo by zákazníci mohli položiť na sedadlá, osobitne ich zadky. Konštruktéri spoločnosti Ford študovali rôzne hmotnostné zaťaženia sedadiel pomocou širokej škály ľudských tiel. Tím pri tom naprogramoval „robozadok“, aby vykonal simuláciu osoby, ktorá nastúpila do Mustangu Mach-E a vystúpila z neho najmenej 25 000-krát. Rovnako rozsiahlym spôsobom otestovali materiál sedadiel ActiveX, aby vydržali každodenné (aj nesprávne) používanie. Súčasťou bolo aj testovanie chemikálií, aby rôzne produkty (napríklad dezinfekčné prostriedky na ruky) nezhoršovali kvalitu materiálu. Testovali sa tiež vlastnosti pri odieraní, aby povrch odolal simulácii 10-ročného používania, a 100 000-krát sa ohol materiál sedadla, aby sa overila jeho odolnosť voči praskaniu.

Odolný voči každodennému používaniu

Foto: Ford

Prasknutý displej telefónu nepoteší, ale prasknutý dotykový displej v aute je nepriajteľný. Obzvlásť, ak má toľko funkcií ako obrazovka v modeli Mustang Mach-E. 15,5-palcový dotykový displej v modeli Mustang Mach-E 2021 využíva špeciálnu sklenú vrstvu Dragontrail™, aby sa zaistila jeho odolnosť. Je upevnený na vrchu konzoly z vysokopevnostného horčíka, ktorá odolá ťahaniu alebo nárazu.

Nezostal kameň na kameni

Zákazníci modelu Mustang Mach-E musia byť presvedčení, že so svojim vozidlom môžu jazdiť aj tam, kde sa končí chodník a začína sa štrková cesta, a pritom si nepoškodia lak. Konštruktéri spoločnosti Ford Mustang Mach-E podrobili testom na štrkových cestách s odlietavajúcimi kamienkami v dĺžke 480 km, aby dokázali vyhodnotiť škody, ktoré na laku karosérie zanechali malé kamienky a škvara. Spoločnosť Ford použila na testovanie dve rôzne triedy štrku. Profesionálni vodiči v modeli Mustang Mach-E takmer 200-krát prešli rýchlosťou 100 km/h niekoľkokilometrovým úsekom posypaným štrkom. Po dokončení prvého testu tím zamenil štrk za ešte ostrejší druh kameňa a test zopakovali znova.

Foto: Ford
- Reklama -