Nissan Micra IG-T 92 Xtronic: Malý, no dokonalý

0
Piata generácia mestského autíčka Nissan Micra je z doterajších modelov najväčšia. Foto: netcarshow.com

Japonská automobilka už desiatky rokov vyrába svoj najmenší model Micra. Za roky existencie prešiel mnohými v piatich generáciách zmenami a najnovší exemplár pôsobí už na prvý pohľad najmodernejšie. V našom teste sa pozrieme, či dobrá povesť, ktorá tento automobil od svojho príchodu na náš trh sprevádza, je naozaj opodstatnená.

Osvedčený dizajn

Dizajn auta pôsobí vkusne a moderne. Foto: netcarshow.com

Okrem samotného dizajnu, ktorý je modernejší a pôsobivejší, je spracovanie a funkčnosť technológie prekvapujúce. Rozmerovo je auto z doterajších modifikácií najväčšie. Po dizajnovej stránke je mimoriadne vydarené a nepôsobí vlastne ani ako malé mestské vozidlo. Testoval som auto vo výbave N-Design, ktorý Micre dodáva športový charakter a pritom pôsobí stále elegantne. Predné svetlomety sú však stále len halogénové, LED žiarovka je len na denné svietenie. Ich svietivosť je vzhľadom na triedu auta však postačujúca. Po otvorení veka batožinového priestoru sú koberčekom potiahnuté všetky steny a hrany. Aj to dokazuje kvalitné spracovanie. Batožinový priestor je dosť veľký, absentujú však háčiky alebo odkladacie priestory.

Malý, ale útulný interiér

Interiér vozidla poskytuje cestujúcim na predných sedadlách dostatok pohodlia. Foto: netcarshow.com

Po nastúpení do vozidla zaujme ako prvé spracovanie palubnej dosky s vkusnými béžovými detailmi. Prístrojový panel je obložený príjemnými mäkčenými plastami s jemnými koženkovými lemovaniami. Odkladacích priestorov je na prekvapenie pomerne dosť. Displej infotainmentu zahŕňa aj navigáciu, no na dotyky reaguje pomalšie. Rôzne nastavenia auta sa vykonávajú cez displej palubného počítača, z ktorého sa intuitívne a bezproblémovo ovládajú rôzne funkcie. Pochvalu si zaslúžia najmä predné sedadlá s dobrým bočným držaním tela a vkusným dizajnom s prešívaním. O niečo horšie je to na zadných sedadlách. Sedí sa síce dobre, ale miesta na nohy a pre vyššie postavy aj na hlavu je poskromne. Ale nevadí. Veď auto je prioritne určené jazdiť po meste, prípadne na kratšie vzdialenosti. To však neznamená, že by ste si s autom nemohli dovoliť zvládnuť aj väčšie vzdialenosti. Pre dvoch dospelých s dvoma deťmi to však bude príjemná jazda. Batožinový priestor je úmerný veľkosti auta – má objem 300 litrov.

Príjemná jazda

Sedadlá majú dobré bočne vedenie. Foto: netcarshow.com

Nissan Micra patrí do segmentu malých mestských áut, no ako som už spomenul, jeho používanie nemusí byť obmedzené iba na mestskú premávku. Svojím komfortom poteší aj na diaľniciach a okresných cestách. Pri jazde Micra osloví veľmi dobrým naladením podvozka. Je optimálne vyvážený medzi komfortom a športovosťou. Na jednej strane veľmi nevytrasie na rozbitých mestských cestách, no zároveň pri dynamickej jazde dodáva autu slušnú stabilitu. CVT prevodovka zaisťuje plynulé rozjazdy a správa sa ako bežný automat. Nemá klasický “vysávačový” charakter, ale má preddefinované rýchlostné stupne, takže otáčky stúpajú a klesajú ako v prípade bežnej automatickej prevodovky. S motorom si rozumie veľmi dobre a vždy drží otáčky aké v danej jazdnej situácii je potreba. Motor sa prejavuje dynamicky a vo vyšších otáčkach poteší aj zaujímavým zvukom. Plusom je príjemná spotreba, pri diaľničných 130 km/h sme dosiahli 6,7 l/100 km, na okresných cestách to môže byť bez problémov pod 5 l/100 km. Auto poháňa benzínový trojvalec s výkonom 68kW.

- Reklama -