TEST Alfa Romeo Tonale: Účinná zbraň v boji o úspech

0
Alfa Romeo Tonale je dobrou zbraňou v boji o úspech firmy. Foto: netcarshow.com

Nádherná Alfa Romeo Tonale prišla na náš trh vlani. Chvíľu meškala oproti pôvodným plánom, ktoré zmarila pandémia. Veď koncept tohto auta pochádza už z roku 2019. Má doplniť modely značky ako Giulia a Stelvio, ktoré zatiaľ nenaplnili očakávania firmy. Odpustite mi, ale mňa Tonale veľmi zaujalo.

Plnohodnotné SUV z dielne talianskych dizajnérov. Foto: netcarshow.com

Karoséria

Dizajn auta vznikol v štylistickom centre Alfa Romeo. Auto je dlhé 4 530 mm, široké 1 840 mm a vysoké 1 600 mm. Je to typické SUV, aj keď nepatrí medzi obrovité zjavy. Má všetky typické prvky vozidiel Alfa Romeo a tak trochu pripomína malé Stelvio. Prednej maske dominuje charakteristický erb a úzke svetlá, každé s trojicou samostatných LED modulov. Mierne pripomínajú slávne modely značky Zagato a Protea. Ale vráťme sa k nášmu Tonale. Z boku zaujme prelis, ktorý pripomína slávny model 8C Competizione. Podobne je to aj pri pohľade na zadnú časť, napríklad zadného okna. Zadné svetlá ladia s grafikou predných úzkych svetiel. Je pri nich použitá technológia Adaptive Driving Beam, ktorá dokáže vypínať diódy, aby svetlá neoslňovali vodičov protiidúcich vozidiel. Nechýba ani prisvecovanie do zákrut už pri jemnom otočení volantom.

Interiér

Interiér vozidla je príjemný a pohodlný. Foto: netcarshow.com

Interiér zaujme športovým vzhľadom. Na prednej doske zaujme digitálny kokpit s možnosťou výberu troch grafík – Evolved, Relax a Heritage s uhlopriečkou 12,3 a infotainment s priemerom 10,25 palca. Hlasový asistent Amazon Alexa umožňuje ovládanie viacerých funkcií, a to dokonca na diaľku. Technologickou novinkou je elektronická servisná knižka na platforme technológie NFT, ktorá zaznamenáva so súhlasom majiteľa všetky dôležité údaje o vozidle. Konštruktéri zachovali samostatný panel klimatizácie aj klasickú páku prevodovky. Výborný bol parkovací asistent, ktorý vám bezpečne zaparkuje auto priečne aj pozdĺžne. Priznám sa, ja týmto asistentom začínam len veľmi opatrne veriť, a tak som parkovanie skúsil na prázdnej ploche medzi plastové kužele. Vnútorný priestor má silný nádych luxusu, nechýba perfektné ozvučenie so 14 reproduktormi firmy Harman Kardon alebo ventilované sedadlá. Interiér tvoria špičkové materiály alebo aj, dnes už často používané, ambientné osvetlenie. Pomáha vytvoriť naozaj príjemnú atmosféru. Tonale ponúka jednoduchšiu konfiguráciu výbav. Sú len dve ale možno ich kombinovať s rôznymi balíkmi.

Motor

Hlavné svetlá tvorí trojica samostatných LED modulov. Foto: netcarshow.com

Motor je celkom nový. Pod kapotou je preplňovaný štvorvalec s objemom poldruha litra s turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek, variabilným časovaním a priamym vstrekovaním paliva. Je to mildhybrid s výkonom 118 kW so štartérom generátorom a výkonom 15 kW. Je priamo spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a motor poháňa prednú nápravu. Pre motoristov so záujmom o dieselový motor máme jednu príjemnú informáciu. Tonale je dostupné s naftovým motorom 1,6 MultiJet s výkonom 95 kW. Aj keď Tonale pochádza z firmy, odkiaľ pochádzajú aj vozidlá značky Jeep, má s týmito modelmi veľa spoločné. Má však adaptívne tlmiče a elektronickú uzávierku diferenciálu. To umožňuje pohotovejšie reakcie, lepšiu trakciu a elimináciu náklonov v ostrejších zákrutách. Skrátka, jazdiť s takýmto moderným autom je lahôdkou pre každého, kto obľubuje krásne auto s dlhoročnou tradíciou. Alfa Romeo Tonale je verné svojim predchodcom. Veď vždy tieto autá patrili k tým najpôsobivejším.

- Reklama -