TEST Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4: Najväčší diamant z ponuky

0
Prvý Eclipse Cross poznáme už od roku 2017. Foto: netcarshow.com

Onedlho má do ponuky pribudnúť najväčší model tohto japonského výrobcu určený pre Európu Outlander. Kým však skutočne u nás dorazí do showroomov, bude nami testovaný model najväčším modelom v aktuálnej ponuke.

Exteriér

Už na prvý pohľad je zrejmé, že auto pôsobí dospelo a vyvážene. Zaujme pomerne veľký predný a krátky zadný previs karosérie. Exteriér je ladený do ostrých línií, obsahuje mnoho štýlových prvkov. Vysoko hodnotíme krásne a elegantné disky kolies z ľahkých zliatín, mohutné chrómové lišty alebo aj dvojfarebné rukoväte kľučiek dverí či karbónové fólie spätných zrkadiel. Všetko na parádu, ktorá sa hodí. Auto s týmto názvom a týmto dizajnom sa objavilo už v roku 2017. Najnovší Eclipse Cross je plnohodnotné SUV so všetkým, čo k tomu patrí. Trochu zvláštne pôsobí tvar zadných piatych dverí s vystupujúcimi združenými svetlami. Je to však vec vkusu.

Interiér

Zatiaľ čo Eclipse Cross je svojrázne auto s jedinečným dizajnom, interiér sa podobá na model Outlander. Vlastne by sme mohli povedať, že Eclipse Cross v sebe spája hneď dve autá. Interiér vozidla je bez zbytočných a nadmerných počtov digitálnych hračiek. Výrobca zostáva verný funkčnej klasike. Nechýba dokonalé dielenské spravovanie interiéru a kvalita použitých materiálov. Klasické plasty dopĺňa v centrálnej časti palubnej dosky, resp. v oblasti stredového tunela módny lesklý povrch v štýle klavírneho laku. Na exponovanom mieste v blízkosti držiakov na nápoje je dané prevedenie okrem nechcených odtlačkov prstov prirodzene náchylnejšie aj na nechcené mechanické poškodenia. Športovú atmosféru na palube evokujú „karbónové“ dekorácie vnútorných úchytov dverí. Na dotyk príjemná bola syntetická koža sedadiel v kombinácii s velúrom. Prístrojový panel s modulom klimatizácie si zaslúži pochvalu. Pod volantom nájdete ovládanie najdôležitejších asistenčných systémov. V zásuvke batožinového priestoru prekvapujúco nájdete možnosť pripojenia externých zariadení na 230 voltov. Ako klasiku možno v prípade modelu Eclipse Cross označiť aj koncept prístrojového panela s tradičnými budíkmi s decentným dynamickým podtónom. Priestorové pomery v druhom rade pripomínajú, že Eclipse Cross dokáže poslúžiť aj ako rodinné SUV. Ešte pred vstupom na palubu musím pochváliť druhý pár dverí, ktorý je možné otvoriť takmer až do pravého uhla. Batožinový priestor plug-in hybridného SUV ponúka v základom usporiadaní kapacitu 359-471 litrov.

Motor

To, čo pred Eclipsom Cross v praxi vyskúšal pod kapotou väčší brat Outlander, je aj motor v nami testovanom aute. Jedinou motorovou alternatívou je verzia 2,4 MIVEC PHEV so systémovým výkonom 188 koní. Odolný atmosférický zážihový 4-valec disponuje samostatným výkonom 98 koní. Spaľovacia motorizácia ale v tomto prípade slúži primárne na výrobu elektrickej energie. O pohon vozidla sa vo väčšine situácií stará dvojica samostatných elektromotorov so samostatným výkonom 82 koní (predná náprava), resp. 95 koní zadná náprava). Svet elektromobilov tu pripomína aj spoluprácu s bezstupňovou prevodovkou. Dôležitou súčasťou pohonu je 13,8 kWh Li-Ion batéria zabudovaná v podlahe vozidla s možnosťou rýchleho nabíjania. Akumulátor slúži ako zásobáreň energie pre elektromotory. V prípade plného nabitia deklaruje Mitsubishi čisto elektrický dojazd na úrovni 45 km. S takýmto autom zažijete aj jazdu na čistú „elektrinu“ ale aj zaujímavú zábavu pri práci benzínového štvorvalca.

Juraj Turis

- Reklama -