TEST Škoda Superb 2.0 TSI 4 x 4: Keď auto nestarne a vie stále očariť

0
Nadčasový dizajn, ktorý má stále čo povedať. Foto: netcarshow.com

V čase, keď na trh onedlho prichádza zásadná generačná výmena obľúbenej Škody Superb, vyskúšali sme si túto ikonu mladoboleslavskej automobilky s najsilnejším benzínovým  motorom. Pod kapotou ukázal svoje „svaly“ benzínový dvojliter s výkonom 280 koní spriahnutý so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4×4. Potešilo nás hlavne to, že tento model je jediným benzínovým motorom v Superbe, ktorý existuje s pohonom oboch náprav. Trochu sme sa báli, že bude mať aj riadny apetít, opak bol však pravdou. Priemernú spotrebu sme dosiahli pod deväť litrov. Koní pod kapotou bolo naozaj veľa. Rovných 280, ktoré dokážu dať tomuto autu dynamiku hodnú športovým krásavcom. Z 0 na 100 km/h sme dokázali za 5,2 sekundy a s ohľadom na bezpečnosť má Superb maximálnu rýchlosť  obmedzenú na 250 km/h.

Motoristi oceňujú na Superbe predovšetkým nadštandardný priestor a komfort. Tento dizajn má auto od poslednej faceliftovej úprave z roku 2019. Stále má čo ponúknuť a jeho dynamický športový dizajn je stále „in“. Vo viacerých krajinách ho využívajú aj na reprezentatívne účely nielen pre dizajn, ale aj vďaka kvalite. Superb má rázvor 2 841 mm a dostatok miesta nájdu cestujúci nielen vpredu, ale i vzadu a vyniká aj veľkosťou batožinového priestoru – 625 litrov. Prístrojovú dosku vypĺňa 9,2-palcový centrálny infotainment, ktorý dokáže vodičovi poskytnúť všetky dôležité údaje o aute. Po prejdení takmer 600 kilometrov v kombinovanom jazdnom režime sme ocenili nielen príjemný, pohodlný a dokonale odhlučnený interiér, ale aj nečakanú nízku spotrebu. Výrobca udáva 8,6 litra na sto kilometrov, my sme po jazde na okresných komunikáciách dosiahli 8,8 litra na sto kilometrov. Diaľnice si vypýtali trochu viac, ale aj tak sme sa zastavili na čísle 9 litrov. To na takéto mohutné a pohodlné auto je to výsledok o to úžasnejší.

Športovú jazdu by som veľmi neodporúčal, auto je predsa len stavané na iné účely. Navyše cítiť to aj na prevodovke, ktorá počas rýchlej jazdy v snahe znižovať emisie i spotrebu výkon motora mierne pridúša. V športovom režime je to už celkom iná pesnička. Motor sa pri silnejšom držaní pedála dostane do vyšších otáčok a auto predvedie, čo dokáže. Prevodovka v športovom režime pracuje lepšie a pomôže vozidlu využiť jeho dynamický potenciál. Čiže perfektným rodinným autom s mnohými možnosťami využitia.

Superb tejto generácie je stále vynikajúcim autom. Uvidíme, aká bude najnovšia generácia tejto mladoboleslavskej ikony. Už sa na ňu tešíme. Za túto tretiu generáciu nami testovanej verzie si muste pripraviť 53 375 eur. Viem, nie je to práve málo, ale určite budete spokojní.

- Reklama -