TEST Honda Civic 2,0 e:HEV: Keď lepšie vie byť ešte lepším

0
Je to coupe alebo liftback. Vyberte si, ale krásna je tak či tak. Foto: netcarshow.com

Možno trošku nadnesené tvrdenie, ale určite nie prehnané. Jedno z najpredávanejších áut tejto tradičnej japonskej značky prichádza už v jedenástej generácii. A to už niečo znamená. Aj preto som sa veľmi tešil, že mám možnosť si ju vyskúšať.

Karoséria

Zboku pôsobí naozaj kultivovane a bez zbytočných dizajnových vychytávok. Foto: netcarshow.com

Pri prvom pohľade je zrejmé, že nový Civic sa vrátil ku “klasike”. Chýbajú trošku futuristické dizajnové vychytávky, krídla, vystupujúce zadné svetlá a mnoho ďalších detailov karosérie, ktoré “zdobili” predchádzajúce dve generácie týchto áut. Ďalší, tentoraz už druhý pohľad, nabáda k dojmu, že karoséria je kupé, či skôr liftback. Testovali sme auto v najvyššej výbave Advanced. Predná maska prešla zmenou a predĺžená línia zahnutá smerom nahor, v ktorej sú umiestnené svetlá, pôsobí dizajnovo vyvážene. Plastová výplň doplnená podobnou štruktúrou aj otvor nasávania vzduchu na spodku prednej časti, spolu s hmlovými svetlami v bokoch prednej časti na spodku sú štýlovou novinkou. Plynulá línia bočného pohľadu spĺňa atribúty kupé, nechýba ani tretie “typické” okienko. Na to konštruktéri nezabudli. Spolu s pomerne úzkymi oknami vytvárajú naozaj vkusne prepracovaný celok. Civic má predĺženú prednú kapotu, kolmejšie sklonené predné stĺpiky a celé auto pôsobí oveľa nižšie, než v skutočnosti je. Športový nádych mu nemožno uprieť. Zadné svetlá už neobopínajú celú zadnú časť auta, ale zvýrazňujú šírku horizontálnym usporiadaním. Pekné 18 palcové kolesá dopĺňajú celkovo veľmi vydarený vzhľad vozidla.

Interiér

Pocit z vydareného auta vás umocní okamžite, keď sadnete za volant. Výborné sedadlá s dostatočne kvalitným držaním tela pri športovej jazde a všadeprítomné kvalitné materiály takmer typické pre prémiové značky. Vynikajúci výhľad y auta je priam dokonalý. Tenké stĺpiky v ničom nebránia výhľadu aj vďaka veľkým oknám. Kabína pôsobí jednoducho a usporiadane. Prísne horizontálnu palubnú dosku zdobí hliníková štruktúra vo funkcii prieduchov ventilácie. Výber materiálov a ich kombinácia navodzujú vyslovene prémiový duch. Kaplnka prístrojov má tie správne rozmery. Vo verzii Advanced síce ukrýva 10,2-palcový virtuálny kokpit, ale s precíznou analógovou grafikou a čiernym pozadím. Chýba veľký displej, Honda zvolila decentnejší rozmer 9 palcov. Vpredu je pre cestujúcich miesta dosť, pasažieri vzadu budú mať trošku menej miesta, ale zato na vynikajúcich sedadlách. Trošku prekvapila veľkosť batožinového priestoru. Uvádzaných 410 litrov určite nepatrí k najväčším v tejto triede áut.

Motor

To, čo sme jemne vytýkali výrobcovi v modeli HR-V, kde pohon zaobstarával poldruhalitrový benzínový motor, v prípade Civicu je to už iná pesnička. Pod kapotou, podobne ako je to v modeli CR-V, je dvojlitrový motor využívajúci výkonnejšiu verziu hybridného systému e:HEV. Disponuje priamym vstrekovaním paliva, čo je pri hybridoch naozaj nezvyčajné. Spaľovací motor má len funkciu generátora. Hlavným hnacím motorom je elektromotor s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 315 Nm. „Spaľovák“ sa spája s kolesami prednej nápravy len vo vyšších rýchlostiach, keď by bola duplicitná premena energie neefektívna. Je tu teda len jediný prevod, ktorý zodpovedá piatemu alebo šiestemu prevodovému stupňu. Práve o samotný pohon sa postará práve elektromotor s výkonom 135 kW a benzínový agregát sa v podstate stará o dodávanie elektrickej energie. Spaľovací motor sa pripája k pohonu iba pri vyšších rýchlostiach. Takáto kombinácia dokázala dať Civicu vynikajúcu akceleráciu a hlavne úžasnú spotrebu najmä v mestskej premávke. Na diaľnici to už je opäť iná pesnička. V meste sme dokázali podliezť aj štyri litre na sto kilometrov, na diaľnici sme zasa preskočili aj sedemlitrovú hranicu. Priemerne sme zaznamenali spotrebu 5,6 litra na sto kilometrov. No nekúpte to. Krásne, moderné a štýlové auto s vynikajúcou spotrebou, ktorého cena sa začína pri necelých 30 000 eur.

- Reklama -