TEST Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TSI 4Motion: Keď odchádza legenda

0

Netreba sa báť, že Tiguan zmizne z našich ciest. Práve naopak. Budúci rok príde nová verzia jedného z najobľúbenejších menších SUV, ktorý teší státisíce spokojných motoristov. Na rozlúčku s doterajšou verziou, ktorá prešla pred dvoma rokmi výrazným faceliftom, sme sa mohli potešiť aj my.

Dizajn

Prvá generácia Tiguanu prišla na trh už v roku 2007. Za tie roky kompaktné SUV podrástlo, dospelo a hlavne prešlo modernizáciou. Uvidíme, ako si s obrovskou konkurenciou v tejto triede poradí chystaný nový model už na budúci rok. Ale vráťme sa k nášmu “stroju”. Predná časť pôsobí nielen dôstojne a pekne, ale uhladený vzhľad mu dáva aj trochu dynamickejší vzhľad na rozdiel od predchádzajúcej generácie. Predný nárazník je pekne tvarovaný s výrazným čiernym lemovaním na bokoch a v spodnej časti pod kapotou a maskou. Nechýbajú ani typicky pretiahnuté predné svetlá až do oblasti blatníkov. Prednej časti dominujú zaujímavo tvarované LED svetlá Matrix. Ocenil som pri jazde v noci schopnosť stlenie svetla smerom k protiidúcim vozidlám. Minimalizovanie oslnenia bolo naozaj spoľahlivé a rýchle. Takú okamžitú reakciu na približovanie sa protiidúceho auta nemá každý. Zadná časť auta je osviežená takisto zaujímavými svetlami zarezanými pomerne hlboko do bokov karosérie. Dvojica výfukov autu dodáva športový look. Zboku je línia SUV doplnená výraznejšími prelismi, ktoré však pôsobia naozaj pekne. Zadnú časť dopĺňa spojler na hornej hrane piatych dverí. Treba povedať, že auto neprešlo výraznými dizajnovými zmenami a ani v rozmeroch nepribralo. Tiguan zostal taký aký bol a verzia R-Line ho doplnila peknými dizajnovými prvkami. Písmeno R na prednej maske, strešné lyžiny, pôsobivé hliníkové disky a pod. Darmo, čo je dobré netreba meniť. A vo Volkswagenu sa tejto pravdy držia.

Interiér

Interiér vozidla neprešiel až takými výraznými zmenami. Je však pohodlný a príjemný. Foto: netcarshow.com

Interiér vozidla je takisto málo zmenený. Miestami sa zdá, že viaceré riešenia už boli súčasťou predchádzajúceho modelu. Ale aj tu platí, že čo je dobré netreba nasilu meniť. A interiér naozaj dobrý a príjemný je. Na prvý pohľad je zrejmé dokonalé dielenské spracovanie bez najmenšej chybičky. O vŕzganí plastov či drobných nedorobkov sa ani nedá hovoriť. V strede prístrojovej dosky je umiestnený dotykový displej na ovládanie prakticky všetkých funkcií. Dotyky netreba príliš silno uplatňovať, reakcie displeja sú okamžité. Celý prístrojový panel aj s dotykovými ovládačmi klimatizácie je intuitívny a jednoducho ovládateľný. Netreba si zvykať na nič výnimočné. Najväčšou výhodou Tiguanu je jeho priestranný interiér. miestami sa mi zdalo, že je zvnútra väčší než zvonku. Samozrejme, je to blud. Nechýba množstvo menších i väčších odkladacích priečinkov, takže nič nebudete musieť na nesprávne miesta. Batožinový priestor s kapacitou 615-litrova po sklopení operadiel zadných sedadiel o viac ako tisíc litrov viac je absolútnou čerešničkou na torte. Pohodlné sedadlá dostatočne nastaviteľné sú u tohto výrobcu akosi samozrejmosťou. Rodinné auto ako stvorené a overené rokmi spoľahlivosti a modernými technológiami.

Motor

Je pravdou, že predchádzajúce verzie som testoval vždy s dieselovým dvojlitrom. Tentoraz som mal pod kapotou benzínový dvojliter 2,0 TSI s výkonom 190 koní. Treba povedať, že ma motor nesklamal. Perfektne spolupracoval so 7-stupňovou automatickou prevodvkou DSG. Ani spotreba nebola na zahodenie. Mne sa podarilo jazdiť priemerne za 7,2 litra, v meste o liter viac a na diaľnici 8 litrov. Samozrejme, závisí to od zošliapnutia plynového pedálu. Nebudete sa čudovať, keď vás kultivovaný výkon motora prinúti trochu viac zošliapnuť pedál. Auto je poháňané 4×4 a túto jeho schopnosť nevyužijete iba pri zdolávaní terénu, ale na mokrých či zasnežených vozovkách sa vám “štvorkolka” odvďačí. Auto dokáže viac ako predpokladáte na prvý pohľad. Zostáva však tvrdenie, že takých príjemných a spoľahlivých áut je v tejto triede nie až tak veľa.

Jedno z najpredávanejších kompaktných SUV sa lúči v najlepšej forme. Foto: netcarshow.com

Perfektná jazda je jednou z najväčších predností tohto auta. Je mi trošku ľúto, že končí, ale už teraz sa teším na jeho nástupcu. Nebojím sa, že by nebol ešte lepší.

- Reklama -