TEST Fiat Tipo: Malé auto s veľkými ambíciami

0
Fiat Tipo patrí k autám, akých už na automobilovom trhu nie je veľa. Foto: netcarshow.com

Dnes kúpiť nové auto nie je ani zďaleka také jednoduché. Nie, že by nebol výber, skôr naopak. Výber je bohatý, áut je však nedostatok z rôznych globálnych príčin. A tak je dôležité dobre si vybrať a posúdiť kvalitu za rozumnú cenu. Mne sa nový Fiat Tipo zdá byť jednou z možností, ako premeniť takéto uvažovanie do reality.

Dizajn

Fiat Tipo zosobňuje autá s benzínovým, hybridným i naftovým pohonom. Koľko takých ešte na našom trhu je? Foto: netcarshow.com

Súčasné Tipo prešlo poslednou faceliftovou úpravou už pred dvoma rokmi, ale stále si zachováva sviežosť a príťažlivosť. Hovoríme síce o malom aute, ktoré však ani zďaleka nie je malé. Modernizovaná verzia vychádza z modelu z roku 2015, ale má zmenenú prednú masku, svetelnú techniku a na prvý pohľad je viditeľná zvýšená karoséria Cross. Taliansky kompakt je síce už na konci svojho životného cyklu, ale stále je to už jedna z mála možností, ako si zadovážiť auto bez veľkých displejov alebo rôznych hybridných pohonov. Je to o dôvod navyše pouvažovať nad takou možnosťou ako kúpiť „normálne“ auto. Dlho to už trvať nebude. Situácia v automobilovom priemysle v súčasnosti je toho najlepším dôkazom. Jednoduchých a pritom stále praktických áut je už žalostne málo na trhu.

Interiér

Po nastúpení do vozidla sa potešia hlavne vyznávači klasiky. Prístrojová doska je pokrytá mäkčeným plastom, má výbornú ergonómiu a funkčnosť. Nechýbajú otočné ovládače a dokonca i klasická ručná brzda. Toľko potešenia pre klasikov nájdete dnes už málokde. Najdôležitejšie ovládacie prvky auta sú tu vždy poruke a dotykový infotainment slúži prevažne len na ovládanie hudby či navigácie.

Displej je síce na dnešné pomery maličký, no reaguje vždy rýchlo. Inovovaný prístrojový panel je vo vyšších výbavách nahradený displejom. Do auta sa nastupuje pohodlne vďaka veľkým dverám, sedadlá sú pohodlné, aj keď s malým bočným držaním. Zato sa sedadlá dajú nastavovať výškovo až tak, že sedíte takmer na podlahe auta. Je to vhodné aj pre vyššie postavy, ktoré si tak neobúchavajú hlavu o otvor dverí. Skvelý je tiež výhľad z auta vďaka tenkým stĺpikom a veľkým spätným zrkadlám, ktoré mali aj funkciu stráženia mŕtveho uhla. Navyše, keď už hovoríme o praktickosti, je pomerne veľký batožinový priestor takmer 440 litrov. V tejto triede automobilov je to skôr rarita.

Motor

Napriek nie veľkým rozmerom má slušný kufor so 440 litrami objemu. Foto: netcarshow.com

Do tejto verzie výrobca zaradil litrový trojvalcový benzínový motor FireFly, ktorý vďaka turbu dodáva výkon 74 kW. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou je Tipo pomerne živé, s rýchlymi reakciami na akcelerátor a pekným priebehom výkonu v širokom pásme otáčok. Dynamika teda nie je úplnou devízou, práve spotreba 5,5 až 5,7 litra na 100 kilometrov je v tomto prípade čerešničkou na torte. Podobne ako iné Fiaty aj Tipo ponúka režim posilňovača riadenia City, po ktorého zapnutí sa auto stane lepšie manévrovateľným v nižších rýchlostiach. Nechýba ani adaptívny a klasický tempomat so separátnym ovládaním, ktoré si pre svoju vlastnú bezpečnosť nechcete pomýliť. Auto má výborný podvozok a rovnako výborne sa správa na cestách i na tvrdšom terénnom povrchu. Auto je to síce mierne skromné, ale poskytuje všetko, čo si od auta môžete priať. Neohoruje dizajnom, má však slušnú výbavu, nie je to pretekárske auto, ale jazdí spoľahlivo a ekonomicky. Svoju prácu si odvádza bez problémov a nemálo zaujímavá je aj jeho cena. My sme jazdili s autom, ktoré začína s cenou 17 450 eur.

- Reklama -