TEST Dacia Duster Extreme: Bestseler, ktorý sa stále zdokonaľuje

0
Dacia Duster Extreme zatiaľ s nezmeneným dizajnom, ale onedlho príde nový faceliftovaný model. Foto: netcarshow.com

Početný rad motoristov, ktorí využívajú služby Dacie Duster majú dôvod na radosť. Nový Duster s označením Extreme sľubuje čosi, čo láka pozornosť. Vidieť, že koncern Renault sa právom spolieha na modernizáciu a zdokonaľovanie svojho úspešného modelu.

Karoséria

Zboku vyzerá presne ako predchádzajúci model, ale farebné lišty ho ozvláštňujú. Foto: netcarshow.com

V podstate sa dizajn auta v ničom nelíši od „klasického“ Dustera. Na prvý pohľad ju spoznáte podľa oranžových ozdobných prvkov. Tie nájdete napríklad na prednej maske, vonkajších (čierno lakovaných) spätných zrkadlách a oranžové nápisy Duster sú aj na pozdĺžnych strešných lištách. Treba si však uvedomiť, že Dacia doslova roztrhla vrece s novinkami a týkať sa to bude aj faceliftu nového Dustera. V nami testovanej verzii bude poslednýkrát na kapote doterajšie logo. Zmeny nastanú na prednej maske, nové logo, nová prístrojová doska s novými výbavami.

Interiér

Samozrejmosťou je automatická klimatizácia, zadná parkovacia kamera a navigácia, vo výbave Extreme sú v cene aj handsfree prístup a štartovanie a kamerový systém „Multiview“, zobrazujúci auto a jeho okolie z rôznych uhlov pohľadu. Vo výbave nechýba ani osempalcová dotyková obrazovka infotainmentu, šesť reproduktorov a podpora bezdrôtového zrkadlenia smartfónu, vrátane protokolov Apple CarPlay a Android Auto. V aute je stále dostatok miesta pre päť dospelých osôb a kufor má objem 467 litrov. V kabíne prevažujú prevažne tvrdšie plasty, ale spracovanie a ergonomické rozvrhnutie ovládačov je dobré, takže vám to prakticky prekážať nebude.

Aktuálna verzia Dustera má oranžové dekoračné prvky napríklad vo výplni dverí, na palubnej doske a aj v stredovom tuneli. Oranžové je tiež prešívanie na špeciálnom čalúnení Extreme v kombinácii látka a umelá koža a s výraznými nápismi Duster. Ďalším poznávacím znakom zvonku sú špeciálne 17-palcové čierne disky kolies z ľahkých zliatin so vzorom, špecifickým pre túto výbavu.

Motor

Svetlá výška 210 mm z neho robí auto, ktoré si poradí aj s ťažším terénom a doma sa cíti rovnako aj na ceste. Foto: netcarshow.com

V testovanom aute sme mali pod kapotou osvedčený motor 1,3 TCe, ktorý pracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom 4×4. V kombinácii so silnou výbavou to znamenalo cenu na hranici 21-tisíc eur. Štvorkolku si môžete zvoliť pomocou typického otočného ovládača, ktorým si nastavujete režim pohonu 4×4 a len v tejto verzii máte vo výbave aj asistent pre kontrolovaný zjazd z kopca. Auto má krútiaci moment 250 Nm a vďaka tomu má výbornú dynamiku. Duster sa nehrá na športové SUV, v zákrutách sa relatívne nakláňa, ale na druhej stane, vďaka už spomínanej agilite vás jazda v ňom bude naozaj baviť. Navyše podvozok je naladený pomerne komfortne a Duster si aj so 17-palcovými kolesami dokáže veľmi dobre poradiť aj s väčšími nerovnosťami. Auto so 150-koňovým motorom si naozaj užijete a vďaka štvorkolke v teréne vás prekvapí. Duster je univerzálne použiteľné auto, ktoré si hravo poradí aj so stredne náročným terénom. A za cenu 20 980 eur bude márne hľadať iné konkurenčné auto s týmito schopnosťami.

- Reklama -