TEST Toyota RAV 4 Adventure: Kvalitná klasika, ktorá sa naozaj vyplatí

0
Karoséria auta zostala takmer totožná s predchádzajúcu verziou, výraznejšie zmeny nastali len v prednej časti. Foto: netcarshow.com

Už piata generácia jedného z najobľúbenejších SUV Toyota RAV 4 prichádza s ďalšou modernizáciou, či skôr doplnkom. Za úspechom modernizovanej verzie s jedným z najlepších hybridných pohonov na trhu prináša dostatok priestoru, nízku spotrebu, solídnu kvalitu spracovania a vynikajúce jazdné vlastnosti.

Karoséria

Zadnej časti dominujú predovšetkým veľké výfuky. Foto: netcarshow.com

Toyota Rav 4 Adventure sa v podstate podobá na predchádzajúci model. Zmena nastala v stvárnení prednej masky, ktorá je teraz čierna a dodáva autu až agresívny vzhľad. Logo výrobcu sa nachádza v strede masky, ktorá je vyššia, ubudli chrómované lišty v maske a nahradilo ich čierne lakovanie. Musím povedať, že autu prospeli ku kráse. Modelový rok 2022 zároveň priniesol nové projektorové LED svetlomety alebo predné hmlové svetlá typu LED. Pribudlo mohutnejšie oplastovanie blatníkov chrániace 19-palcové špeciálne desaťlúčové disky. Miernym prekvapením boli pre mňa väčšie previsy a svetlá výška vozidla. Myslím si, že na pravé terénne auto by výška mohla byť výraznejšia. Línia karosérie, ako aj zadná časť vozidla zostala takmer bez zmeny a potešili ma mohutné funkčné výfuky, ktoré dokresľujú vhodné zadné partie vozidla.

Interiér

Interiér vozidla je prepracovaný, príjemný a pohodlný. Foto: netcarshow.com

Japonci sa pri vytváraní interiéru veľmi nemuseli namáhať. Podľa hesla čo je dobré meniť netreba, som zaznamenal len málo výraznejších zmien. Pribudlo červené prešívanie obkladov dverí a sedadiel. Infotainment je intuitívny a ponúka doslova všetky funkcie. Prístrojový panel zobrazuje pomerne veľa informácií na malom priestore a spočiatku i naň treba zvyknúť, ale zato funguje perfektne. Mohutné madlá na dverách vám spríjemnia jazdu a pohodlne si na ne môžete uložiť ruku. Nechýbajú otočné ovládače ventilácie a mohutný voliť prevodovky. Žiadne mačkádlá a gombíky, ale riadna páka. Kvalitné spracovanie interiéru napovedá, že vydrží dlho aj po menej pozornejšom používaní. Poloha za volantom je vyššia, vďaka hlboko ukotveným pedálom však nemáte pocit, že sedíte na kuchynskej stoličke. Sedadlá sú príjemne tuhé, bohato dimenzované a dizajnovo pekne zvládnuté.

Pohon

Pohodlné sedadlá s vynikajúcim držaním tela aj pri prejazde prudkými zákrutami. Foto: netcarshow.com

Nebudem sa veľmi zaoberať hybridným systémom Toyoty. Patrí podľa mňa k tomu najlepšiemu, čo v súčasnosti ani konkurencia neponúka. Toyota svoj pohľad na hybrid rozvíja už viac ako 25 rokov a bohaté skúsenosti vidieť v odladení pohonu a užívateľskej prívetivosti. Základom je štvorvalcový benzínový motor bez turba s objemom 2,5 litra pracujúci v Atkinsonovom cykle. Spolu s ďalšími úpravami sa pýši rekordnou tepelnou účinnosťou 41 percent. Poskytuje výkon 178 koní a krútiaci moment 221 Nm. Asistuje mu dvojica elektromotorov, keďže ide o verziu s pohonom všetkých kolies. Ten predný dodá 120 koní. Silu na predné kolesá prenáša jednoduchá bezstupňová planétová prevodovka e-CVT. Celok dopĺňa zadný elektromotor s výkonom 54 koní, ktorý sa stará výlučne o pohon zadnej nápravy. Vďaka slušnému systémovému výkonu 222 koní zrýchľuje RAV4 na stovku za slušných 8,1 s, maximálka je 180 km/h.

Slušný objemný kufor s možnosťou zväčšenia po zložení operadiel zadných sedadiel. Foto: netcarshow.com

Benzínový agregát dáva autu dostatočnú dynamiku aj pri vyšších rýchlostiach. Do vysokých otáčok sa vytáča iba pri razantnom a dlhodobom zrýchľovaní. Jeho legendárna efektivita sa podpisuje aj na spotrebe, ktorá v kombinovanom režime nepresiahla 6,3 litra na 100 km. Na diaľnici musíte počítať aj so spotrebou viac ako sedem litrov. Ak sa však naučíte využívať prednosti tohto pohonu budete prekvapení. Auto s hmotnosťou takmer dve tony dokáže jazdiť rýchlo a spoľahlivo. A práve spoľahlivosť je jeho najlepšou výhodou.

- Reklama -