TEST Renault Megane E-Tech: Krásavec z francúzskeho elektrického portfólia

0
Auto pôsobí mohutne a robustne, ale určite nie je najväčšie, dokonca menšie než predchádzajúca generácia. Foto: netcarshow.com

Už niekoľkokrát som napísal, že francúzski dizajnéri z Renaultu sa vedia pohrať s dizajnom a krásou. Tentoraz to platí dvojnásobne, lebo k týmto prednostiam pridali aj najmodernejšiu techniku. Bolo cťou si toto auto vyskúšať. Renault patrí k priekopníkom v Európe, ktorí sa rozhodli masovo vyrábať čisté elektromobily. Myslím tým na dnes už legendárny model Zoe, ktorý za desať rokov svojej existencie už nestačí konkurencii. Renault sa rozhodol prísť na trh s vozidlom známeho modelu, ale tentoraz čisto s elektrickým srdcom s označením Megane E-Tech.

Dizajn

Zaujímavo riešené predné svetlá pôsobia futuristicky. Foto: netcarshow.com

V podstate tento model je piatym v histórii tejto značky. Štvrtá generácia Megane so spaľovacími či hybridnými motormi je stále v showroomoch. Piata generácia však bude už naznačovať budúcnosť automobilov smerom k elektrifikácii. Už prvý pohľad na tohto krásavca zaujme snahou konštruktérov umiestniť kolesá prakticky do rohu karosérie s minimálnymi prevismi. Samozrejme, umožňuje to podvozková platforma, na ktorej je umiestnená batéria, a tak chýbajú objemné priestorovo objemné pohonné ústrojenstvá. Je to typický crossover a záujemcovia môžu zabudnúť na niekdajšiu veľkolepú ponuku v podobe kombíkov, sedanov a hatchbackov. Megane E-Tech je len v jednej verzii. Má mohutné svalnaté boky, výrazne tvarované predné svetlá, pomerne skromné presklenie a 20-palcové kolesá. Pôsobí až futuristicky, ale nie prehnane. Celkovo pôsobí ako pomerne veľké auto, ale skutočnosť je skromnejšia. Na dĺžku má necelých 420 centimetrov, čo je menej než má model Captur. Vďaka slušného rozvoru 2 685 mm sľubuje priestranný interiér.

Interiér

Cestujúci na zadných sedadlách síce nie sú nijako limitovaní, ale vyššie postavy budú cítiť strechu hlavou. Je to pomerne nízkej siluete vozidla, kde batéria uberá z využiteľnej výšky auta. Foto: netcarshow.com

Vpredu to tak skutočne je, ale auto je pomerne nízke a cestujúci vzadu nad 185 centimetrov výšky budú cítiť strechu svojimi vlasmi. Interiér pôsobí až prekvapujúco luxusne a útulne. Palubná doska je jednoducho tvarovaná, ale má bohaté kožené čalúnenie, krásne riešené výduchy klimatizácie a milá dekorácia výplne dverí. Sú jednoducho z dreva. K tomu pohľad upútajú dve veľké obrazovky. Digitálna prístrojová so šírkou 12,3 palca a zvislo orientovaný menší displej slúžiaci na ovládanie infotainmentu vodičom.

Vodič sa v tomto aute skutočne bude cítiť naozaj až luxusne pohodlne, ale nadýchne sa aj vône budúcnosti. Foto: netcarshow.com

Nemá to chybu a voliť si môžete okrem dotykových ovládačov aj zobrazenie mapy. Nechýbajú ani guľaté budíky. Infotainment je prehľadný a ľahko ovládateľný. Sedadlám niet čo vytknúť, sú dostatočne pohodlné a s dobrým držaním tela v ostrých zákrutách. Treba si uvedomiť, že máte v rukách elektrické auto s neuveriteľným zrýchlením. Ale to už je prednosť týchto typov automobilov. Batožinový priestor má skromnejších necelých 400 litrov, ale je tu stále možnosť sklopenia operadiel zadných sedadiel a kufor narastie na 1 245 litrov.

Motor

Veľké 20-palcové kolesá prekvapujúco bezproblémovo tlmia nerovnosti ciest. Samozrejme, v spolupráci s podvozkom a pružením. Foto: netcarshow.com

Na platforme CMF-EV je umiestnené všetko vpredu. Pod prednou kapotou pracuje synchrónny elektromotor s vinutým rotorom. K dispozícii sú dve výkonové verzie 96 a 160 kW. Ja som testoval silnejšiu verziu. Treba priznať, že jazdiť s takouto silou je lákavé a neuveriteľne podmanivé. Stačí jemný dotyk plynového pedálu a auto doslova vystrelí hltať kilometre. Musíte si dávať veľký pozor na dodržiavanie povolených rýchlostí. Trochu som sa obával, že aj Megane E-Tech sklame svojím dojazdom na diaľnici. Prekvapenie bolo celkom príjemné. Spotreba 23 kWh na sto kilometrov bola určite najmenšia, než aký prezentuje konkurencia. Priemernú spotrebu som dosiahol necelých 15 kWh na sto kilometrov a mnou dosiahnutý dojazd bol 390 kilometrov. Je to trochu menej, než udáva výrobca (454 km), ale stále je to veľmi slušný výsledok. Jazdiť s týmto autom bolo skutočne zážitkom.

Zadné piate dvere skrývajú stredne veľký kufor. Foto: netcarshow.com

V pohodlí až luxuse som prechádzal nerovnosťami ciest bez akýchkoľvek problémov. Auto má 1,7 tony a napriek tomu brzdilo výborne. Skrátka, jazda v tichu, svižnosti a pohodlí je to, čo Renault Megane E-Tech ponúkne bez akýchkoľvek kompromisov.

- Reklama -