TEST Mercedes-Benz EQS 580 4Matic: Dokonalý luxus v absolútnom tichu

0
Mercedes Benz EQS je najluxusnejšie elektrické auto na našom trhu. Foto: EQS

Možno aj vy patríte k tým, ktorí považujú dojazd za limitujúci faktor elektromobilov. Máte pravdu, ale že sa to dá riešiť, dokazuje najluxusnejší Mercedes Benz EQS. Pri tomto aute sa nebudete trápiť otázkou dojazdu. Horšie to už bude pri pohľade na cenovku.

Karoséria

Aerodynamický odpor Cw 0,20 prispieva k perfektnej jazde a dlhému dojazdu. Foto: EQS

Nové EQS predstavuje to najluxusnejšie a technicky najvyspelejšie, čo si možno v súčasnosti vo svete elektromobilov želať. Je to jednoducho elektrická trieda S so všetkými vymoženosťami, ktoré k tejto najvyššej triede patria. Auto vyvíjali od začiatku na elektrický pohon, nejde teda o žiadny derivát už existujúceho modelu. Už na prvý pohľad zaujme predná zaslepená maska. Je ako z iného sveta. Úplne nová platforma umožnila natiahnuť rázvor náprav na 3 210 mm a dĺžku 5 179 mm. Previsy sú krátke a nezvyčajne krátka je aj predná kapota. Tá zároveň nahrádza tradičné blatníky. Siaha až k oblúkom kolies. EQS má bezrámové okná ako v 4-dverovom kupé a ešte k tomu nie je sedanom, ale liftbackom, s veľkým výklopným vekom kufra. Na ceste pôsobia neprehliadnuteľne 21-palcové čierne lakované disky s ojedinelým dizajnom. Predná maska je typická pre všetky modeli EQ a ukrýva všetky potrebné senzory. Auto má vďaka tvaru karosérie koeficient odporu vzduchu neuveriteľných Cw 0,20.

Interiér

V tomto smere je EQS ešte dokonalejšie. Nastupovanie cez dvere s elektrickou aretáciou a automatickým privieraním je lahôdkou. Nami testovaná verzia je sériovo vybavená megaobrazovkou Hyperscreen. Sú to vlastne tri displeje s brilantnou grafikou prekryté spoločným zaobleným sklom. Pred vodičom je 12,3-palcový LCD displej.

Zvyšné dva s uhlopriečkou 17,7 a opäť 12,3 palca využívajú technológiu OLED. Ten tretí nájdete priamo pred spolujazdcom a aj ten ho môže používať. Ambientné osvetlenie interiéru nechýba a hovoriť o kvalite používaných materiálov, sedadiel, obloženia či ovládacích panelov ani nemusíme. Priestoru je tu doslova na rozdávanie vpredu i vzadu. Zaujal nás aj head-up displej s uhlopriečkou 77 palcov zobrazujúci údaje s virtuálnou realitou. Auto zvláda aj autonómnu jazdu, tá je však u nás nelegálna, ale zato o bezpečnosť sa postará až 350 senzorov. Vlastne sa nemusíte o nič starať.

Jazdné vlastnosti

Tri obrazovky poskytujú všetky údaje, ktoré s ľahkosťou ovládnete. Foto: EQS

Najväčšie výhrady vodičov k dojazdu v tomto prípade sú bezpredmetné. V lete sme dosiahli dojazd 596 km, čo síce mierne podlieza výrobcom 670 km. Za volantom máte pocit, akoby ste ovládali oveľa menšie a ľahšie auto. Zákrutami prechádzate s prekvapivou ľahkosťou. Tajomstvo sa skrýva v riadení všetkých kolies. Tie zadné sa vychyľujú v uhle 4,5 stupňa.  Auto ukrýva batérie s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh pracujúce s napätím 400 V, ktorá dokáže udržať nabíjaciu krivku až do úplného nabitia batérie. EQS podporuje maximálny nabíjací výkon na úrovni 200 kW. Len 15 minút na rýchlonabíjacej stanici má stačiť na predĺženie dojazdu o 300 km. V zimnom počasí však všetky tieto údaje budú asi o niečo skromnejšie. Priemerne sme spotrebovali 22 kW na sto kilometrov. Na diaľnici je to viac, na okreskách výrazne menej. Auto s hmotnosťou 2 700 kg je neuveriteľne svižné.

Auto nemá blatníky a ich funkciu plní zaoblenie karosérie nad kolesá. Foto: EQS

Predbiehať s ním je doslova pôžitok. Je toho ešte veľa, čím EQS dominuje na našom trhu s elektromobilmi. Nechcem nikoho uraziť, ale všetko niečo stojí. Toto auto, teda nami testovaný model, vyjde na 174 000 eur. Aspoň vieme, do akej triedy zákazníkov mieri. Je to však krása, zážitok a cesta do budúcnosti.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu