TEST KIA Sportage GT: Vstup do inej dimenzie

0
Nová KIA Sportage nie je facelift, ale úplne nové auto. Foto: netcarshow.com

Kia Sportage už od svojho vzniku patrí k najpoužívanejším SUV na našom trhu. Je mohutná, pekná a príťažlivá. Pre nás je zaujímavé aj to, že pochádza zo Slovenska. Najnovšia generácia prišla práve včas, aby nahradila mierne doteraz opozeraný dizajn. O technológiách nehovoriac.

Dizajn

Zadná časť vozidla so zaujímavo riešenými svetlami a svetelnou lištou. Foto: netcarshow.com

K dispozícii som mal na test novučičký Sportage v atraktívnej farbe Experience Green. Na prvý pohľad sa môže zdať pre niekoho fádna, ale opak je pravdou. Jej odtieň sa menil podľa svetelných podmienok. Za jednu cenu ste mali hneď auto s niekoľkými odtieňmi počas jedného dňa. To je síce pekné, no skôr však iba poteší. Auto zaujme svojimi novými líniami a dokonalým dielenským spracovaním. Sportage vyzerá dobre a svoju hlavu vystrkuje vysoko nad uniformné tvary generických SUV. Kolesá s rozmerom 19 palcov iba dotvárajú mohutnosť vozidla. Predná maska je výrazná a na rozdiel od koncernového súrodenca Hyundai Tucson dizajnéri tentoraz zvolili klasickejšie tvarované svetlomety pripomínajúce bumerang. Hyundai zvolil takisto zaujímavé LED lišty usporiadané do trojuholníka. Najkrajšie na mňa  pôsobila zadná časť vozidla s výraznou odtrhovou hranou definovanou ostrými LED svetlometmi prepojenými tenkou svietiacou lištou. Naozaj pekný detail. Pre Európu bola vyvinutá špeciálna verzia stojaca na novej platforme N3, vďaka ktorej prichádza aj v elektrifikovanej podobe.

Interiér

Výbava GT obsahuje prvky, ktoré spríjemnia pobyt v aute, napríklad perfektnými sedačkami. Foto: netcarshow.com

V interiéri je absolútne dominantným prvkom veľký zakrivený palubný displej, pozostávajúci z dvoch prepojených 12,3-palcových displejov. Jeden plní úlohu digitálneho kokpitu, druhý je centrálny infotainmentový. Vyzerá to mimoriadne efektne a pre Sportage sa toto riešenie skutočne hodí. Infotainment možno ovládať dotykom, hlasom a ovládačom v stredovom tuneli. Pribudla aj možnosť aktualizácií na diaľku, čo je dobrá správa a poteší aj indukčné nabíjanie telefónov. Chválim, že ovládanie klimatizácie je prostredníctvom samostatného panelu, ktorý je prehľadný, všetky základné funkcie sú dostupné na jeden dotyk a nastavovanie teploty má dokonca otočné hardvérové ovládače. Priestor vpredu a aj na zadných sedadlách je viac než dostatočný, po tejto stránke testovanej Kii Sportage absolútne niet čo vyčítať, úlohu rodinného auta zvláda výborne.

Základný objem kufra je necelých 600 litrov, ale po zložení operadiel zadných sedadiel je z toho slušná dodávka. Foto: netcarshow.com

A to nielen vďaka veľkému vnútornému priestoru, ale aj nadštandardnému jazdnému komfortu. Objem kufra je 587 litrov. Z asistenčných systémov nechýba prakticky žiadny, ktoré dnešné moderné autá musia mať vo výbave. Spomeniem upozornenie na bezpečné opustenie vozidla, asistent na predchádzanie zrážkam s protiidúcimi vozidlami pri odbočovaní vľavo, asistent jazdy na diaľnici, udržiavanie v strede jazdného pruhu, adaptívny tempomat, inteligentné Full LED svetlomety vykrývajúce okolitú premávku, kvalitné 360° parkovacie kamery, upozornenie na premávku prichádzajúcu zo strán pri cúvaní, páčky pod volantom, vyhrievané predné aj zadné sedadlá a volant, ambientné osvetlenie interiéru, plejádu USB-C portov, bezkľúčový vstup a štartovanie a aj zakrivený digitálny prístrojový štít.  Veľmi musím vyzdvihnúť ergonómiu ovládania. Všetky funkcie, ktoré sa týkajú jazdy alebo sedadiel, majú svoje pevné tlačidlo na stredovom tuneli.

Motor

Kokpit vozidla je moderný a veľmi príjemný. Foto: netcarshow.com

Testovaný model má skutočne oveľa lepšie reakcie na plyn a aj sa oveľa plynulejšie rozbieha. Softvér teda spravil svoje. Ak sa bojíte 1,6-litrového motora (iný objem totiž v modeli Sportage nedostanete), nemusíte. Náš motor má výkon 132 kW (180 k) a krútiaci moment 265 Nm. V mestských rýchlostiach vie byť auto príjemne dynamické a aj mimo mesta má bezpečný predbiehací potenciál. Auto ma príjemne prekvapilo jazdným komfortom. Náš celkový priemer počas najazdených 1200 kilometrov v kombinovaných podmienkach a cestách sme dosiahli 7,5 litra. Na takéto mohutné auto naozaj slušný výsledok. Jazda s týmto autom je skutočne porovnateľná s jazdou v prémiových autách. Z nášho pohľadu patrí testovaná Kia Sportage k najpohodlnejším SUV na našom trhu.

- Reklama -