Nová KIA Niro: Elektromobilita pre každého

0
Tretia generácia KIA Niro je úplne nové vozidlo novej triedy CUV. Foto: netcarshow.com

V rámci rýchlo pokračujúcej elektrifikácie ponúka nová Kia Niro intuitívne riešenie pre zákazníkov, ktorí chcú podniknúť svoj prvý krok na ceste k lepšie udržateľnej budúcnosti. Nové Niro kráča v šľapajach veľmi úspešnej prvej generácie tohto modelu, ktorá v Európe odštartovala ponuku elektrifikovaných ekologických vozidiel tejto značky. Podrobilo sa kompletnej modernizácii, aby sa mohlo postaviť do čela segmentu vozidiel CUV nižšej strednej triedy. Nové Niro si možno objednávať práve v tomto mesiaci.

Prívetivý interiér

Interiér nového modelu Niro je dizajnovo usporiadaný tak, aby pôsobil prívetivo a intuitívne. Zároveň sa vo vozidle môžete ešte lepšie uvoľniť zásluhou úžasného jazdného komfortu, ku ktorému okrem iného prispieva dodatočná izolácia kabíny na potlačenie neželaného hluku od pohonnej jednotky a cesty. Zväčšením vonkajších rozmerov oproti predošlému modelu, konkrétne dĺžky o 65 mm a rázvoru o 20 mm, vytvorila Kia priestranný a funkčný interiér, ktorý uspokojí všetky potreby a požiadavky zákazníkov. Udržateľné materiály všade v kabíne ďalej znižujú vplyv vozidla na životné prostredie. Cestujúci vpredu majú od sedadla po strop k dispozícii 1 028 mm a v priestore nôh 1 053 mm. Vzadu je výška od sedadla po strop 1 005 mm vo variantoch HEV a PHEV a 967 mm v elektromobile Niro EV. Na zadných sedadlách dosahuje priestor na nohy 1 011 mm vo verziách Niro HEV a PHEV a 938 mm vo verzii Niro EV, vďaka čomu tu môžu cestujúci počas celej jazdy relaxovať v dokonalom pohodlí. Nový model Niro ďalej ponúka štedrý batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel, a to až 1 445 litrov vo verzii HEV, 1 342 litrov s pohonom PHEV a 1 392 litrov v prípade elektromobilu. A ak sa rozhodnete pre Niro EV, získate navyše ďalšie úložné riešenie v podobe 20-litrového predného batožinového priestoru.

Úsporný elektrifikovaný pohon

Predná časť auta predstavuje novú generáciu dizajnu. Foto: netcarshow.com

Nový model Niro, dostupný s hybridným elektrickým (HEV), plug-in hybridným (PHEV) a plne elektrickým (BEV) pohonom, opäť raz dáva zákazníkom príležitosť vybrať si elektrifikované riešenie bez kompromisov, ktoré najlepšie vyhovuje ich potrebám. Vo variantoch HEV a PHEV nového modelu Niro použila Kia svoj vysokoúsporný 1,6-litrový zážihový motor Smartstream GDI, ktorý sa môže pochváliť sériou inovatívnych riešení pre maximálnu úsporu paliva. Zvýšenie tlaku v systéme vstrekovania paliva, zmena kompresného pomeru motora, optimalizácia prevodov, montáž nových guľôčkových ložísk s nízkym trením a integrácia vylepšenej hlavy valcov s výfukom kvôli lepšiemu chladeniu – to všetko sú dôvody, prečo si vodiči nového modelu Niro môžu pri každodenných jazdách užívať nižšiu spotrebu paliva. Hospodárnosť vozidla zvýšila Kia aj použitím druhej generácie svojej inovatívnej 6-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky (6DCT). V dôsledku odstránenia spätného chodu a čerpania energie z elektromotora namiesto spaľovacieho motora pri cúvaní je nová prevodovka o 2,3 kg ľahšia a zároveň zvyšuje celkovú palivovú úspornosť o 0,62 % v prípade variantov HEV a PHEV. Prevodovka nielenže pomáha eliminovať emisie výfukových plynov, ale ponúka tiež hladšie radenie a vyšší výkon, aby ste si za volantom užili ešte viac zábavy. Spomedzi vylepšení vytvorených špeciálne pre nový variant Niro PHEV môžeme spomenúť väčší akumulátor s kapacitou 11,1 kWh (oproti 8,9 kWh v predošlom modeli), s ktorým vozidlo dosahuje dojazd na elektrinu až 65 km.

Auto okrem čisto elektrického pohonu ponúka aj PHEV a HEV. Foto: netcarshow.com

Čisto elektrický zážitok

Zákazníci, ktorí si vyberú čisto elektrický variant nového modelu Niro, získajú veľmi pôsobivý dojazd na elektrinu, až 460 km. S dostupným výkonom 150 kW a krútiacim momentom 255 Nm zvládnu vodiči ľahko a elegantne všetky jazdné podmienky. Aj nabíjanie je v prípade elektromobilu Niro rýchle a pohodlné. Za optimálnych podmienok mu pri použití rýchlonabíjačky trvá len 43 minút, kým sa nabije z 10 na 80 %.

Technicky vyspelá platforma

Jadro nového modelu Niro tvorí tretia generácia pokročilej architektúry K-Platform, ktorú Kia skonštruovala a zmodernizovala tak, aby poskytovala neporovnateľnú úroveň flexibility, výkonu a bezpečnosti. Vďaka šikovnému usporiadaniu do nej možno zakomponovať tri rôzne systémy pokročilého elektrifikovaného pohonu, ktoré Niro ponúka. Platforma nového modelu Niro podporuje zavesenie kolies so vzperami MacPherson vpredu a štyrmi ramenami na zadnej náprave. Okrem toho sa podarilo optimálne vyladiť pomer prevodovky riadenia v záujme citlivejšej odozvy, prirodzený a intuitívny pocit pri jazde vyššej stability a väčšieho jazdného komfortu. To všetko s cieľom zabezpečiť zábavnejšiu jazdu s lepšou odozvou.

- Reklama -