Test Peugeot 5008: Francúzska škola ako robiť facelifty

0
Facelift populárneho Peugeotu 5008 sa skutočne vydaril. Foto: netcarshow.com

Prakticky každá automobilka pristúpi po nejakom čase k modernizácii a obnove existujúceho modelu. Málokedy však z toho vznikne prakticky úplne iné auto. Francúzskemu Peugeotu sa to s jeho obľúbeným modelom podarilo viac ako výborne.

Karoséria o level vyššie

LED svetlá s viacerými funkciami sú naozaj pekné a hlavne vynikajúco svietia. Foto: netcarshow.com

Testovali sme verziu, ktorá je už v základnom vyhotovení sedemmiestne SUV. Zopár dizajnových zásahov spôsobilo, že auto vyzerá podstatne lepšie, reprezentatívnejšie a vynikne jeho veľkosť bez toho, aby pôsobilo neohrabane. Na testovanej verzii GT to vidno najmä na prednej bezrámovej maske chladiča a všimnite si, ako pod prednými LED svetlami plynulo prechádza do karosérie. Hmlovky budete hľadať márne, ich absenciu nahrádzajú full LED svetlí, ktoré ich špeciálnou funkciou zastúpia. Pri pohľade zboku vyniknú celkové rozmery auta. Vďaka ostrým hranám a výrazným prelisom z profilu trochu pripomína dizajn, typicky pre niektoré americké tracky. Nechýba ani výrazné ochranné oplastovanie podbehov a spodnej časti dverí, umocňujúce jeho charakter masívneho SUV.

Zvnútra ešte väčšie

Spomínali sme, že auto poskytuje miesto pre sedem osôb. Tretí rad sedadiel je zakomponovaných do podlahy, takže bez ich potreby použiť je batožinový priestor oveľa väčší. Dokonca až veľmi veľký a má kapacitu vyše 780 litrov, pri vybratých sedadlách tretieho radu zostáva skromných 166 litrov. Možno by bolo lepšie, keby sedadlá v treťom rade boli o niečo väčšie. Podľa nás sú vhodné skôr iba pre deti alebo veľmi subtílnych dospelých pasažierov. Sedadlá v päťmiestnom usporiadaní sú zasa veľmi pohodlné a dostatočne veľké. Nechýba masážna funkcia, zaujme ergonomický i-Cockpit na úrovni vodičových očí. Vylepšené sú oba displeje, teda ten pred vodičom a infotainmentový, kvitovať treba ich jednoznačne rýchlejšiu odozvu. Pri displeji pred vodičom, ktorý má uhlopriečku 12,3 palca si možno nielen meniť štýl zobrazenia, ale v noci sa nám tam môžu automaticky premietať aj zábery z infrakamery, ktorá vás upozorní na chodcov, cyklistov alebo zvieratá pri ceste. Jej dosah je cez dvesto metrov, takže by ste mali mať dostatok času zareagovať na prípadnú prekážku. Systém je podľa dát od výrobcu schopný zaznamenať už zvieratá väčšie ako 50 centimetrov. Pod desaťpalcovým displejom infotainmentu je sústava tlačidiel na ovládanie základných funkcií vozidla. Orámovaný stredový panel je miesto pre páku osemstupňovej automatickej prevodovky a volič jazdných režimov.

Nafta nechýba

Priznám sa, že napriek súčasnej tendencii nevyrábať autá s naftovým motorom, tak vytrvalosť firmy Stellantis, kam patrí aj Peugeot, ma teší. My sme pod kapotou “päťtisícosmičky” mali dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 177 koní. Je to najsilnejší naftový motor, ale istým mínusom je podľa mňa absencia pohonu oboch náprav. Túto schopnosť auta si môžete iba čiastočne nahradiť systémom Grip Control,ktorý auto na rôznych povrchoch riadeným pribrzďovaním predných kolies čiastočne simuluje. Veľmi dobrá bola kombinácia tohto motora s automatickou prevodovkou. Ich spolupráca bola vynikajúca a priaznivo pôsobila na spotrebu. Bolo takmer problémom prekonať hranicu šiestich litrov nafty. Jazdili sme na rôznych vozovkách – striedavo v meste, na okresných cestách a nevynechali sme ani diaľnicu na plný plyn. Priemerne sme dosiahli spotrebu 6,8 litra nafty na sto kilometrov. S takýmto veľkým vozidlom s hmotnosťou 1 740 kilogramov je výsledok veľmi dobrý. Jazda je komfortná, pretože kabína je veľmi dobre odhlučnená, takže typický o niečo hrubší akustický prejav naftového motoru vás vnútri vôbec neruší. Podvozok je tiež nastavený skôr komfortne, takže si s prehľadom poradí s väčšinou nerovností. Auto je vhodné na dlhé cesty, s piatimi osobami na palube máte k dispozícii aj veľký batožinový priestor. Netreba sa báť únavy jazdu kontroluje množstvo spoľahlivých asistenčných systémov. Na svete je tak dizajnovo vydarené, interiérovo mimoriadne komfortné a motoricky veľmi úsporné auto. Môžeme ho skutočne odporučiť. Kto potrebuje takéto auto, má k dispozícii spoľahlivý dopravný prostriedok. A určite nebude svoje rozhodnutie ľutovať.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu